Ameriško podjetje Tesla je včeraj v svoji novi tovarni v Šanghaju začelo pripravo proizvodnje najnovejšega električnega športnega terenca Y, ki bo sledil pred kratkim uvedenemu modelu 3. V prihodnje ju bodo izdelovali tudi v naslednji tovarni v Berlinu. Tesla ima za seboj še eno pestro, a po nekaterih številkah sodeč, kar uspešno leto.
Podjetje je lani kupcem dobavilo 367.000 avtomobilov, kar je bilo na spodnji meji njihovih napovedi (360.000 do 400.000), podatek pa je bila za polovico višji kot leta 2018. Samo v zadnjem lanskem kvartalu so dobavili 112.000 vozil. Družba sicer ni predstavila preseka prodaje po posameznih trgih, a po nekaterih ocenah, naj bi jih v tem času 60.000 prodali v Severni Ameriki in 50.000 po svetu. Daleč največ proizvodnje je odpadlo na novejši model 3, ki so ga lani začeli uspešno tržiti tudi v Evropi.
Tesllin direktor Elon Musk in župan Šanghaja Ying Yong ob uvedbi programa proizvodnje modela Y.
Foto Reuters
Okoli podjetja ja bilo lani veliko več pozitivnih novic kot pred dvema letoma, ko se je njihov prvi mož Elon Musk zapletal z nekaterimi prehitrim izjavami, na primer, da bo podjetje umaknil z borze, kar je nato zanikal in bil zaradi tega deležen ostrega odziva in tudi kazni nadzornikov kapitalskega trga. Cena delnice družbe je še do sredine leta 2019 padala, a se je nato začela popravljati ter do konca lanskega leta in še v zadnjih dneh predvsem rasla ter dosegla novo rekordno vrednost, tržna kapitalizacija pa okoli 80 milijard dolarjev.
- Lani so dobavili 367.000 avtomobilov.
- Širitev proizvodnje na Kitajskem.
- Delnice spet dosegajo rekordne cene.
Potem ko so imeli še v prvi polovici lanskega leta 1,1 milijarde dolarjev izgube (večinoma so bili v rdečih številkah tudi v prejšnjih letih), so v lanskem tretjem četrtletju ustvarili presenetljivih 134 milijonov dolarjev dobička, zdaj čakajo na rezultate poslovanja v zadnjem lanskem kvartalu.
Y kot potencial
Poleg povečane proizvodnje doma v ZDA – še se spominjamo velikih problemov ob zagonu proizvodnje model 3 in Muskovih izjavah o mesecih proizvodnega »pekla« – je k boljšemu ozračju okoli podjetja pripomoglo tudi v uvodu omenjeno odprtje nove tovarne v Šanghaju na Kitajskem. To so v pogon spravili zelo hitro in naj bi kmalu dosegla proizvodnjo tisoč vozil na teden, kar naj bi prihodnjem letu, ko bodo imeli še bistveno več lokalnih dobaviteljev (zdaj jih imajo 30 odstotkov), podvojili. Ko bo vzpostavljena proizvodnja obeh modelov, predvidevajo, da bodo na leto izdelali 250.000 vozil.
Šef ameriške družbe Tesla Elon Musk v skoraj plesnem nastopu ob uvedbi programa modela 3 v Šanghaju. Foto Reuters
Dolgoročno imajo še večje načrte, seveda pa se bodo tudi pri tem morali spopadati z mnogimi drugimi tekmeci, tako domačimi kot predvsem nemškimi (Audi, Mercedes, BMW). Elon Musk sicer meni, da ima model Y (za njihove pojme manjši športni terenec) večje potenciale kot vsi drugi modeli skupaj, stroškovno naj bi bil na ravni modela 3, njegova prodajne marže pa višje.
Znano je tudi, da bo podjetje Tesla svojo novo tovarno postavilo tudi v Berlinu, glede tega je zdaj tudi nekaj več uradnih podatkov. Odprli jo bodo menda julija 2021, v njej naj bi izdelovali vse potrebno za pripravo vozil, vključno z akumulatorji, proizvodnja pa naj bi se postopno povečala na pol milijona vozil na leto. V tovarni naj bi na začetku delo našlo 3000 ljudi. V bližini Berlina pa nameravajo odpreti tudi razvojni center.
Komentarji