Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Slovenija ne izkorišča dobre geografske lege

Mart Dekleva, vodja podružnice DKV Mobility, o e-mobilnosti tovornjakov, težavah prevoznikov in zamujenih priložnostih.
V zadnjih letih so marže zaradi velikega števila prevoznikov in nelojalne konkurence postale izjemno nizke. FOTO: Boris Šuligoj
V zadnjih letih so marže zaradi velikega števila prevoznikov in nelojalne konkurence postale izjemno nizke. FOTO: Boris Šuligoj
16. 12. 2024 | 05:00
24. 12. 2024 | 13:30
7:04

Slovenija bi morala bolje izkoristiti svojo geografsko lego. Prevozniki oziroma logistika kot celota prinaša denar v državo. Potrebujemo konkurenčne cene goriva, lažji dostop do konkurenčnega trga dela in nasploh boljšo infrastrukturo, opozarja Mart Dekleva, ki je od leta 2021 vodja slovenske podružnice mednarodnega družinskega podjetja DKV Mobility.

DKV Mobility ponuja številne rešitve, ki prevoznikom lajšajo mobilnost in prevoze.

DKV Mobility je vodilna mednarodna platforma za storitve mobilnosti z 90-letno zgodovino neprekinjene rasti v družinski lasti. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1934 in temelji na trdnih vrednotah ter zavezanosti k osredotočenosti na stranke. To poslanstvo se odraža v načinu, kako podpira prevoznike s celovito ponudbo rešitev za mobilnost. Te vključujejo preskrbo z gorivom, polnjenje električnih vozil, storitve cestninjenja, povračila in digitalne rešitve. Ponudbo dopolnjujejo pomoč ob okvari prek obsežne mreže servisnih delavnic in številne druge storitve, ki prevoznikom lajšajo vsakodnevno delo.

Imate ogromno podatkov, vidite, kako potekajo logistične poti. Kaj ugotavljate?

Z informacijami, ki jih dobimo, denimo, kje se prevozniki gibajo, kje porabimo največ goriva, lahko spoznamo navade naših strank. Ugotavljamo, da se je dinamika transporta po pandemiji izrazito spremenila. Pred pandemijo so prevozniki naložili tovor na točki A in ga prepeljali do točke B, tam pobrali novega in se vrnili domov. V zadnjih letih pa se je panoga toliko spremenila, da te osnovne dejavnosti skorajda ni več. Za ustvarjanje dobička morajo prevozniki iskati alternativne načine, denimo bolj specifične tovore, ki zahtevajo dodatne zmogljivosti ali druge posebnosti. Ali pa skupaj zbirajo manjše tovore, da napolnijo en tovornjak. To povečuje obseg dela, ki ga morajo opraviti, in s tem pritisk nanje. Obenem je konkurenca vse večja, marže padajo, stroški poslovanja se višajo. Težki časi za panogo. DKV Mobility prevoznikom pomaga z digitalnimi orodji ter jim zagotavlja nasvete in informacije, ki jih potrebujejo za učinkovito upravljanje voznega parka. DKV Mobility pomaga strankam, da so njihove poti lažje in stroški nižji.

V zadnjih letih so marže zaradi velikega števila prevoznikov in nelojalne konkurence postale izjemno nizke. Številni prevozniki vozijo za svoje stranke samo zato, da vozijo in pokrijejo operativne stroške. FOTO: Voranc Vogel/Delo
V zadnjih letih so marže zaradi velikega števila prevoznikov in nelojalne konkurence postale izjemno nizke. Številni prevozniki vozijo za svoje stranke samo zato, da vozijo in pokrijejo operativne stroške. FOTO: Voranc Vogel/Delo

Slovenija je tranzitna država. Kje je umeščena glede prometa, točenja goriva?

Menim, da bi Slovenija vsekakor morala bolje izkoristiti svojo geografsko lego. Prevozniki oziroma logistika kot celota prinaša denar v državo. Potrebujemo konkurenčne cene goriva, lažji dostop do konkurenčnega trga dela in nasploh boljšo infrastrukturo. Nihče se ne pogovarja o drugem krogu obvoznice okoli Ljubljane, vsi pozabljamo na problem parkiranja tovornih vozil med počitkom na počivališčih, ki zaradi pomanjkanja prostora parkirajo včasih še na avtocesti. Zeleni prehod je nujen in moramo v korak z njim. DKV Mobility ima mrežo polnilnic za električne tovornjake, katerih število nenehno raste. Seveda bi danes za pot od Ljubljane do Amsterdama z električnim kamionom še vedno potreboval veliko več časa kot z dizelskim in seveda je električna energija dražja od dizelskega goriva. A moramo biti pripravljeni. Z veseljem podpiramo stranke na tej poti.

Katera so primerna alternativna goriva za tovorna vozila? Plin?

Največja priložnost za električne tovornjake so že danes prevozi od skladišč, kot je BTC, ali zasebnih skladišč prevoznikov do strank. S tem zmanjšamo vplive na okolje in razbremenimo bencinske servise. Število novih registracij električnih tovornjakov (nad 16 ton) v Evropi se je od lani povečalo za več kot 40 odstotkov. Po vsej Evropi počasi, a vztrajno nameščajo 400-kilovatna polnilna središča za električne tovornjake. Seveda pa električni tovornjaki, dokler nimamo gostega evropskega omrežja za polnjenje tovornih vozil, še niso primerni za prevoz tovora po Evropi. Za to so primernejši utekočinjeni zemeljski plin in drugi tipi plinov, zadnje čase pa je vse več povpraševanja po HVO, to je nova generacija biogoriva, ki je narejeno iz odpadnih olj in je alternativa biodizlu. Po njegovi porabi v Evropi daleč pred vsemi zaradi davčne politike izstopa Italija, spodbujajo jo tudi severne in srednjeevropske države. Uporaba HVO, ki sicer še vedno predstavlja majhen delež, se je začela zaradi zahtev naročnikov, da prevozniki uporabljajo to gorivo, ki omogoča zmanjšanje emisij. Države oziroma Evropska unija bi morale najti način za spodbujanje njegove uporabe, saj ga bodo prevozniki uporabljali, ko bo cenovno konkurenčen oziroma če bodo po drugi strani dobili večje plačilo za opravljeno storitev. Kajti dokler bomo tržno gospodarstvo, bo v bilanci najpomembnejši dobiček.

Gospodarstvo v Nemčiji in tudi nekaterih drugih državah se ohlaja, to vpliva tudi na prevoznike. V panogi logistike v Sloveniji se je število stečajev v prvih devetih mesecih povečalo za 22 odstotkov glede na lani. Kaj ugotavljate o stanju med prevozniki?

Prevozniki so pri nas večinoma družinska podjetja. Pogosto so to ljudje, ki so dolga leta garali v tem poslu. V zadnjih letih so marže zaradi velikega števila prevoznikov in nelojalne konkurence postale izjemno nizke. Številni prevozniki vozijo za svoje stranke samo zato, da vozijo in pokrijejo operativne stroške. Zato jim zmanjka denarja za nepredvidene stroške, kot je okvara tovornjaka. Marsikateri tega potencialnega, nepredvidenega stroška ni znal vračunati v svoje cene, mnogo jih je v težavah tudi zaradi plačilne nediscipline svojih strank. Marže so vse nižje, stroški naraščajo, pomanjkanje delovne sile in birokracija pa spodkopavata panogo. Vlada mora najti odgovore na ta vprašanja, če želi imeti koristi od dobrega položaja tranzitne države.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine