Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Revoz pred razvojnim preskokom, proizvajali bodo nov twingo

Avtomobilske tovarne tekmujejo, kako se bodo preusmerile v proizvodnjo električnih vozil. V Fiatu testna proizvodnja električne fiat pande.
Proizvodnja v Revozu bo doživela prenovo, sestavljali bodo električne twinge.  FOTO: Gonzalo Fuentes Reuters
Proizvodnja v Revozu bo doživela prenovo, sestavljali bodo električne twinge.  FOTO: Gonzalo Fuentes Reuters
24. 7. 2024 | 04:00
24. 7. 2024 | 10:49
5:48

Danes bo v Novem mestu v tovarni Revoz podpis memoranduma o soglasju, ki bo podlaga za zagon proizvodnje nove različice Twinga. Renaultova tovarna Revoz v zadnjih letih nazaduje in se je znašla na razpotju: ali naj preneha izdelovati avtomobile ali pa poskuša prodreti z izdelavo električnih vozil. Izdelava novega twinga naj bi po neuradnih podatkih v Revozu postopno poskrbela, da bi tovarna delala v treh izmenah.

Minister za gospodarstvo Matjaž Han si lahko oddahne, obstoj Revoza bo zagotovljen. FOTO: Marko Feist
Minister za gospodarstvo Matjaž Han si lahko oddahne, obstoj Revoza bo zagotovljen. FOTO: Marko Feist

»Po več kot 50 letih proizvodnje Renaultovih vozil v tovarni v Novem mestu je zdaj čas za novo smer,« so v Revozu zapisali na vabilo. Na današnjem dogodku bodo navzoči tudi premier Robert Golob, minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, podpredsednik za industrijsko področje znamke Renault Herbert Steiner in predsednik uprave Revoza Jože Bele. Da so bili v Revozu uspešni s kandidaturo za proizvodnjo prenovljene različice cenovno dostopnejšega električnega twinga, je ob robu delovnega sestanka z vodstvom ministrstva za obrambo povedal Golob, ki opravlja tudi funkcijo ministra za obrambo. Pozneje so novico potrdili tudi v Revozu. Forbes je bil sicer prvi, ki je objavil novico, da bo proizvodnja v Sloveniji. Projekt se je pripravljal skoraj leto dni, je povedal premier. »Rad bi se zahvalil tudi politiki v Franciji za njihovo generalno usmeritev, da bodo tovarne električnih avtomobilov umeščali v Evropi in ne zunaj,« je dodal.

Proizvodnja v Revozu bo doživela prenovo, sestavljali bodo električne twinge.  FOTO: Gonzalo Fuentes Reuters
Proizvodnja v Revozu bo doživela prenovo, sestavljali bodo električne twinge.  FOTO: Gonzalo Fuentes Reuters

To je namreč Revozovi lokaciji v Novem mestu po njegovih besedah na široko odprlo vrata, da je lahko kandidirala za projekt. »Sem lahko samo zadovoljen in ponosen, da je Slovenija premagala vse druge evropske lokacije,« je dejal. V Renaultu so koncept novega modela električnega twinga predstavili konec lanskega leta, in kot je pred časom poročal Reuters, naj bi se proizvodnja začela leta 2026. Danes bodo predstavili velikost naložbe in subvencijo, ki jo bo prispevala Slovenija. Tovarno bo treba popolnoma predelati in procese sestavljanja avtomobilov postaviti na novo.

Revoz poslovno nazaduje

Revoz je bil pred leti eno večjih podjetij v državi in eden večjih izvoznikov. Podjetje je postopno nazadovalo, saj so proizvodnjo pridobivala druga podjetja iz Renaulta. Pridobitev novega posla pa pomeni, da bo tovarna na novo zaživela in si lahko obeta rast prihodkov. Lani so v Revozu zbrali 822,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, medtem ko jih je bilo predlani za 933,3 milijona evrov. Čisti dobiček se je medtem podvojil s 4,7 milijona evrov na 9,4 milijona evrov.

INFOGRAFIKA: Delo
INFOGRAFIKA: Delo

Agencija Reuters je pred kratkim poročala, da so v hčerinski družbi Ampere, pod okrilje katere spada proizvodnja električnih vozil, aprila zagnali inženirska dela na novem modelu električnega twinga. Množična proizvodnja naj bi se začela leta 2026 v Renaultovi tovarni Revoz v Novem mestu.

V Revozu so do nedavnega sestavljali Renaultove modele clio, twingo in električni twingo, vendar so z izdelovanjem starega twinga in električnega twinga letos zaključili. V novomeški tovarni sestavljajo le še clio 5. Prihodnje poslovanje tovarne Revoz, v kateri so lani skupaj izdelali 60.881 vozil, je tako odvisno predvsem od odločitve Renaulta glede izdelave novega modela električnega twinga. Dogovor, ki bo podpisan, bo treba še izvesti.

Dobaviteljska veriga

Pešanje tovarne Revoz je čutila tudi dobaviteljska veriga – v njej so tudi slovenska podjetja –, ki je sodelovala pri sestavljanju avtomobilov. Dobavitelji se sicer zelo trudijo, da sredstva preusmerjajo od izdelave komponent za vozila z notranjem zgorevanjem k razvoju komponent za vozila na električni pogon. Evropske države vlagajo bodisi v preusmerjanje tovarn avtomobilov bodisi v privabljanje novih proizvajalcev, predvsem iz Azije. Srbija, denimo, se je na novo dogovorila s Fiatom.

Fiat grande panda iz Kragujevca

V Kragujevcu v Srbiji so pred kratkim začeli poskusno proizvodnjo novega Fiatovega modela fiat grande panda. Ta bo v osnovi električna, lahko tudi hibridna. Električna grande panda, ki je dolga skoraj štiri metre, naj bi stala najmanj 25.000 evrov. Začetku proizvodnje sta prisostvovala tudi srbski predsednik Aleksandar Vučić in prvi mož koncerna Stellantis Carlos Tavares. Naložba naj bi bila vredna 190 milijonov evrov, od tega je 48 milijonov evrov zagotovila država. Srbija naj bi poleg tega prodajo električnih avtomobilov podprla s subvencijami, ni pa nepomembno, da je malce pred tem tako z Mercedesom kot s Stellantisom podpisala dogovor za dobavo litija, ki naj bi ga čez nekaj let vendarle začeli izkopavati v dolini reke Jadar.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine