Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Paket bi se lahko peljal s tramvajem

Na Dunaju raziskujejo možnosti, da bi potniki v mestem prometu sodelovali pri raznosu paketov.
Paketov je vse več in že dolgo jih ne dostavlja samo pošta.<br />
FOTO: Lisi Niesner/Reuters
Paketov je vse več in že dolgo jih ne dostavlja samo pošta.<br /> FOTO: Lisi Niesner/Reuters
16. 8. 2021 | 12:00
3:11
Prebivalcem Dunaja vsako leto dostavijo okoli 96 milijonov paketov. Obseg te dejavnosti močno raste, še posebno po izbruhu pandemije covida-19, ki je pripomogla k povečanju nakupov v spletnih trgovinah.
V podjetju Wiener Linien, ki v avstrijski prestolnici upravlja mrežo javnega prevoza, so prišli do zanimive ideje – potniki bi med vožnjo v službo ali šolo lahko spotoma po mestu dostavljali pakete. Tako bi zmanjšali število poti z dostavnimi vozili in gnečo na cestah ter izpuste toplogrednih plinov.
 

Pol milijona potencialnih kurirjev


Ali je ta do okolja prijazna ideja izvedljiva, bodo do marca prihodnje leto ugotavljali s posebno raziskavo. Potnike – vsakodnevno se jih s podzemno železnico, tramvaji in avtobusi po avstrijski prestolnici vozi kar pol milijona – bodo spraševali predvsem, ali so pripravljeni med svojimi vsakodnevnimi vožnjami s svoje vstopne do izstopne postaje prenesti še paket.

»Za spodbujanje varovanja podnebja nujno potrebujemo takšne inovativne ideje. Vesel sem, da največji dunajski vozni park sodeluje pri izboljšanju kakovosti življenja v našem mestu, in upam, da bo v študiji izvedljivosti sodelovalo čim več potnikov,« je dejal Peter Hanke, dunajski mestni minister za finance, gospodarstvo, delo in mednarodne zadeve.
 

Petina manj izpustov CO2


Študijo izvedljivosti izvaja raziskovalni inštitut Frauenhofer Austria, ki ocenjuje, da bi z uspehom tega projekta za kar 20 odstotkov zmanjšali izpuste ogljikovega dioksida, ki sicer nastajajo v zvezi z dostavo paketov. »Eden od pomembnih ciljev našega inštituta je pospeševanje trajnostnih praks. Na tem področju lahko največ spremenimo, ko sodelujejo znanost, podjetja in družba. Mi lahko prispevamo znanje svojih raziskovalcev s področja varovanja okolja,« je povedal Wilfried Sihn, direktor Frauenhofer Austria.

Preden bodo idejo uresničili v praksi, morajo analizirati še, kakšne velikosti paketov so primerne za tovrsten transport, kje je najprimerneje postaviti paketomate, kakšne so omejitve glede ravnanja s paketi, kdaj so tramvaji najbolj zasedeni in kakšne nagrade bi potnikom ponudili v zameno za to storitev.
 

Mobilna aplikacija in QR koda


Potniki, ki bi bili pripravljeni sodelovati v projektu, bi uporabljali posebno mobilno aplikacijo. Ta bi analizirala njihove vsakodnevne vožnje in jim predlagala pakete, ki bi jih s kodo QR prevzeli iz paketomata na vstopni postaji. Na izstopni postaji bi paket na enak način odložili.

»Preden bo projekt izoblikovan do stopnje, da ga lahko preizkusimo v pilotni fazi, želimo izvedeti, ali so naši potniki sploh pripravljeni s seboj vzeti tudi pakete in pod kakšnimi pogoji. Konec koncev so za to projekt ključni,« je povedala Alexandra Reinagl, direktorica Wiener Linien.

 

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine