Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Lučke stojijo ob cestah in pobirajo nagrade

Gašper Puhan: »V tujini zdaj omenimo naše nagrade in ne postavljajo nam več nepotrebnih in neprijetnih vprašanj«
Ulična svetilka geolux plain I, nagrajena z red dot 2018, oblikovalca Gašperja Puhana in izdelovalca, ter direktorja in solastnika podjetja Geoenergetika FOTO Geoenergetika
Ulična svetilka geolux plain I, nagrajena z red dot 2018, oblikovalca Gašperja Puhana in izdelovalca, ter direktorja in solastnika podjetja Geoenergetika FOTO Geoenergetika
25. 9. 2018 | 10:00
25. 9. 2018 | 11:48
5:32
Postavljene so v Luksemburgu in Izraelu, najti jih je v Velenju, pravkar jih bodo namestili v Žalcu. Ulične svetilke geolux plain I, ki so jih pod svojo blagovno znamko GeoLux izdelali v slovenskem podjetju Geoenergetika, pobirajo nagrade druga za drugo. Začelo se je spomladi z najprestižnejšo mednarodno nagrado red dot, ki jo podeljujejo v Nemčiji, nadaljevalo z nominacijo za nagrado german design award, pred dnevi so svetilke prejele še slovensko nagrado Zavoda Big. Pogovarjali smo se z Gašperjem Puhanom, oblikovalcem ter direktorjem in solastnikom majhnega podjetja Geoenergetika, kjer so svetilo zasnovali in ga izdelujejo. Puhan, ki je poslovno pot začel kot oblikovalec in je še vedno tudi direktor marketinške agencije Medias Kreativ, poleg Geoenergetike vodi še tretje podjetje – Galerijo okusov v stavbi ob dvorcu Novo Celje pri Žalcu. Mimogrede, tudi Galerija okusov je letos med 165 domačimi restavracijami prejela največ glasov gostov.

Kako se zmorete ob vodenju treh podjetij še vedno ukvarjati tudi z oblikovanjem?

V agenciji imamo še vedno projekte, ki me tako pritegnejo, da se z njimi ukvarjam. Praviloma ponoči. Če naredim dobro, je zadovoljstvo vredno več od vloženih naporov. Tudi v naših drugih podjetjih, torej v Geoenergetiki in Galeriji okusov, skrbim za celostno podobo, in ker gre za manjši tovrstni zgodbi, sta obvladljivi. Pri vseh treh podjetjih je razvidno, da je prisotna oblikovalska nota z občutkom za estetiko in marketinški pristop.

Ulični razsvetljavi pri nas tudi javni sektor zadnja leta posveča več pozornosti …

Projektom urbanega opremljanja dajejo v tujini precej večji pomen kot v Sloveniji, ugotavlja Gašper Puhan. FOTO: Brane Piano
Projektom urbanega opremljanja dajejo v tujini precej večji pomen kot v Sloveniji, ugotavlja Gašper Puhan. FOTO: Brane Piano
Mi večinoma proizvajamo zunanjo razsvetljavo, ki je tehnično in funkcionalno zelo zahtevna. V tujini ima ta v projektih urbanega opremljanja bistveno večji pomen kot v Sloveniji. Pri nas projektant popiše opremo, sledi javni razpis, poiščejo najnižjo ceno. V grobem poznamo dve vrsti zunanjih svetil: tako imenovano tehnično razsvetljavo, če povem jasneje, tisto, kar nameščamo na avtoceste in na drugi strani zelo urejena urbana središča. Vmes so ulice in naselja in opazili smo to sivo cono. Ko smo začeli kreirati izdelke, smo z zunanjimi svetili hitro prešli na urbano področje in naleteli na nerazumevanje: ta reč je verjetno zelo draga, so nam rekli, ker je tako estetsko dovršena. Ko so ugotovili, da zaradi tega nismo nič dražji, smo se prebili. Lani smo delali za Nizozemsko, letos za Luksemburg, prej že v Švici, Izraelu, prodiramo na Irsko, Nemčijo, Avstrijo … Vidimo se predvsem v bolj severnih državah Evrope, kjer je dizajn komunalna zahteva. A Slovenije je in ostaja naš dober trg, ker izdelke nameščamo v bližini, potem so tu še trgi nekdanje Jugoslavije.

Gre za tehnologijo po zadnjih, sodobnih zahtevah …

Uporabljamo samo nizkoenergetsko LED-tehnologijo, modularno sestavo svetil in možnost njihove nadgradnje, saj prihaja nova pametna tehnologija, recimo samoučeča svetila. Ta del razvoja se prenaša na dobavitelje in optiko, pametne tehnologije, elektronske komponente in tako naprej delajo posamezni specialisti. Razvoj je tako agresiven, da vgrajeno tehnologijo lahko menjujemo na pol leta. Naša vloga je, da znamo vse to pametno tehnološko skombinirati, da je energetsko učinkovito in stroškovno sprejemljivo ter dobro oblikovano. A ničesar ne bi dosegli brez tržne mreže in partnerjev v drugih državah. Potrebujemo jih, ker ima vsaka država specifične zakonske zahteve.

Vaša proizvodnja je bila v Murski Soboti …

Selimo jo v Celje. S samo 25 zaposlenimi konkuriramo multinacionalkam. Usmerjeni smo v ožje tržne niše in biti moramo posebni. Za zdaj pa je tako, da je naš produkt globalen, naše proizvodne zmogljivosti pa so omejene. Od prvega stika do uresničitve mine veliko časa, saj smo projektno naravnani in ponujamo celoten inženiring. Naša prednost pa sta prevzem manjših naročil in izvedba po naročilu. Zaradi naše oblikovne naravnanosti se zelo hitro ujamemo z urbanisti.

Red dot je nagrada za izdelek, ne samo za oblikovanje.

Da, pri red dotu je estetika le eno izmed meril, zelo pomemben je tudi tehnološki vidik. Ocenjujejo izdelek kot celoto, ki pa mora dobro izgledati. Ker imamo zelo majhno proizvodnjo in nizko ekonomijo obsega, investicijo v novo proizvodno linijo zelo težko izvedemo hitro. Zato se še bolj posvečamo oblikovanju izdelkov.

Vas v tujini zdaj že poznajo?

Letos smo razstavljali na frankfurtskem sejmu Light & Building, kjer je zelo težko dobiti razstavno mesto. Prvič smo bili v hali z zunanjimi svetili, prej smo bili v halah z mešanim asortimentom, kjer te specialisti ne opazijo, saj je sejmišče ogromno. Takoj smo bili med desetimi odstotki razstavljavcev, ki so nekaj posebnega. Zaradi letošnjih nagrad pa se s kupci v tujini že lažje pogovarjamo. Omenimo jih in ne postavljajo nam več nepotrebnih vprašanj.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine