Ljubljana – Medtem ko se številna podjetja
zaradi širjenja novega koronavirusa srečujejo z manjšim povpraševanjem ali odpovedmi poslov in motnjo delovnih procesov, nekatera s tem nimajo težav oziroma jim naročila celo rastejo. Med temi so večinoma proizvajalci in posredniki pri prodaji izdelkov, po katerih kupci zaradi širjenja bolezni najbolj povprašujejo.
Med bolj iskane izdelke gotovo sodijo razkužila in zaščitne maske, ki jih je marsikje zmanjkalo. Tako povečano povpraševanje po njihovih izdelkih opažajo v družbi Kimi, ki je ponudnik izdelkov za vzdrževanje higiene, torej tudi razkužila. V družbi pojasnjujejo, da ves ta čas nemoteno preskrbujejo svoje pogodbene stranke, pokrivajo pa tudi potrebe drugih naročnikov: »V tem času smo z dezinfekcijskimi sredstvi poleg zdravstvenih sistemov in domov upokojencev preskrbeli tudi šole, vrtce, trgovske sisteme, banke, zavarovalnice, lekarne. Večina teh naročil je za lastno uporabo, nekateri trgovski sistemi pa naročajo dezinfekcijo za nadaljnjo prodajo.«
Dodajajo, da so njihove proizvodne linije v celoti zapolnjene s proizvodnjo dezinfekcijskih sredstev, tako da nekatera povpraševanja zunaj Slovenije celo zavračajo. »Ob prvih informacijah o pojavu bolezni na Kitajskem smo se začeli pripravljati na večje povpraševanje, ki pa je znatno preraslo naše prve ocene. Na povečano povpraševanje smo se hitro prilagodili in smo zmožni proizvesti potrebne količine.« Opozarjajo pa, da je v sedanjih razmerah na evropskih trgih zelo težko kupiti potrebne surovine in materiale.
Nakazuje se rast cen
Tosama zastopa ameriškega proizvajalca zaščitnih mask in drugih zaščitnih sredstev Medline. Pojasnjujejo, da se prodaja zaradi koronavirusa ni bistveno spremenila, saj jim dobavitelj zagotavlja le 80 odstotkov izdelkov, ki so jih kupovali pred izbruhom. Kot jih je razumeti, se cene do zdaj niso bistveno spremenile, so pa v zadnjem mesecu za omenjene artikle odpravili vse pogodbene rabate. Do njih pa že prihajajo informacije, da se bodo nabavne cene teh izdelkov najbrž zvišale. Največja uporabnika njihovih zaščitnih sredstev sta Krka in Lek.
Učinek koronavirusa enak marketinški prodajni akciji.
Nekateri proizvajalci so že povečali proizvodnjo.
Povprašujejo po maskah, razkužilih, suhi hrani in konzervah.
Tudi Labena podjetjem, lekarnam in bolnišnicam dobavlja zaščitne maske. Kot pravijo, se je povpraševanje po njih povečalo, cene se za zdaj niso spremenile.
Več povpraševanja po trajnih izdelkih opažajo tudi trgovci. V Mercatorju pravijo, da so se konec prejšnjega meseca predvsem na območju Goriške, Obale in Ljubljane z okolico povečali nakupi predvsem osnovnih živil, zlasti moke, sladkorja, olja, konzervirane hrane ipd. Vendar ocenjujejo, da to kratkotrajno povečano povpraševanje ne bo vplivalo na Mercatorjevo poslovanje, saj so nihanja iz različnih razlogov med letom običajna.
Danilo Kobal Foto Blaž Močnik
Povečujejo proizvodnjo
Predsednik uprave Mlinotesta
Danilo Kobal pravi, da v zadnjih tednih opažajo povečano povpraševanje trgovcev in tudi v maloprodaji po izdelkih, ki imajo daljši rok trajanja. Gre za različne izdelke iz programa mok, zdrobov in kaš, prav tako seveda iz programa suhih testenin. »Smo pa povečali proizvodnjo v teh obratih in zato naredili tudi nekaj prerazporeditev, to delamo tudi v drugih primerih (na primer proizvodnja krofov v pustnem času) in smo na takšne situacije pripravljeni in zanje usposobljeni,« pove Kobal, ki konkretne ocene o rasti prodaje še ne more dati.
Tudi v Delamarisu, predelovalnici rib, imajo več naročil. Kot pravijo, je učinek povečanja prodaje njihovih konzerv od sredine februarja »primerljiv z večjo akcijsko prodajo pri vseh trgovcih. Povpraševanje po vseh konzervah je naraslo na domačem trgu, še bolj pa na tujih trgih.« Dodajajo, da v Delamarisu trenutno pospešeno proizvajajo dodatne količine in povečujejo zaloge. S trgovci imajo namreč sklenjene pogodbe, zato morajo redno dobavljati naročene artikle. »Zdaj še ne moremo oceniti, ali se bo povečanje proizvodnje in prodaje občutilo na letni ravni, saj si posamezniki morda trenutno pripravljajo lastne zaloge, iz katerih bodo črpali dlje časa,« dodajajo. V družbi Pivka opažajo nekoliko manjše povpraševanje po mesu med gostinci in hotelirji, medtem ko so trgovski sistemi povpraševanje nekoliko povečali.
Komentarji