Kdo in kdaj bo na slovenski strani gradil vzhodno cev predora Karavanke, ne bo znano še kar nekaj časa. Družba za avtoceste (Dars) je namreč v ponovnem odločanju zavrnila vseh devet ponudb. Izvajalca bodo izbrali med šestimi ponudniki, s katerimi se bodo pogajali, med njimi je tudi najcenejši turški Cengiz.
Strokovna komisija Darsa je ugotovila, da so vse ponudbe nedopustne. Zato so postopek oddaje javnega naročila zaključili brez izbire, je razvidno iz odločitve Darsa. Ponudniki so po mnenju Darsa storili različne napake, večinoma jim očitajo tudi podobne napake, kot jih je storil Cengiz. Tega je Dars lani poleti že izbral za izvajalca, vendar je državna revizijska komisija odločitev razveljavila zaradi nedopustnega spreminjanja cen v ponudbi.
Na odločitev Darsa je mogoča pritožba. Če te ne bo, bo odločitev postala pravnomočna 28. februarja, ko bo Dars pozval šest ponudnikov v konkurenčni postopek s pogajanji. K oddaji ponudb v ta postopek bo Dars povabil ponudnike, za katere je ugotovil, da izpolnjujejo pogoje za sodelovanje iz razpisa. To so Cengiz, ki je oddal najnižjo ponudbo 89,3 milijona evrov, ter konzorciji Implenia Avstrija, Implenia Švica in CGP Novo mesto; Gorenjska gradbena družba in Metroslav Češka; Kolektor CPG, turški Yapi Merkezi in Riko; sarajevski Euro Asfalt in CP Ptuj ter J-P Avax.
Dars k oddaji ponudb torej ne bo povabil konzorcijev GH holding in avstrijski Hochtief; JV Astaldi, Cipa in GIC Gradnje ter Pomgrad z Marti Švica in Marti Avstrija.
Karavanke Foto Delo
V Darsu obljubljajo, da bodo prizadevali, da bi do odločitve o izvajalcu prišlo v čim krajšem možnem času.
Za katere projekte se bodo letos še udarili gradbinci?
Rebalans proračuna povečuje letošnja sredstva za prometno infrastrukturo, kar poleg projektov Darsa ter drugega tira med Koprom in Divačo, pomeni več priložnosti za gradbena podjetja. V zadnjem četrtletju tega leta bo predvidoma objavljen razpis za izbor izvajalca za glavna dela na drugem tiru. Pričakovati je veliko zanimanje tudi tujih gradbincev. Ker slovenska podjetja nimajo referenc za vrtanje predorov, se bodo morala prijaviti v konzorciju s tujim partnerjem.
Na železnicah bodo gradbena podjetja letos nadaljevala več projektov, še vedno pa se gradbinci borijo za nadgradnjo vozlišča Pragersko. Direkcija za infrastrukturo je za izvajalca izbrala konzorcij Riko z ruskim RZD International, ki je oddal ponudbo za 63,2 milijona evrov. Vendar se je na odločitev pritožil gradbinec Slovenskih železnic ŽGP, ki nastopa v konzorciju s Pomgradom, Kolektorjem Kolingom in GH Holdingom. Pritožbo bo presojala državna revizijska komisija. V direkciji sicer načrtujejo začetek del na Pragerskem v drugi polovici tega leta, zaključena pa bodo predvidoma 2021.
Dars ima letos v načrtu tudi pričetek graditve južnega dela tretje razvojne osi, in sicer 5,5-kilometra dolge štiripasovnice od priključka na avtocesto pri Novem mestu, in pričetek pripravljalnih del na trasi severnega dela. Za letos načrtujejo obnovo 61 kilometrov avtocest in hitrih cest, med drugim nadaljevanje obnove viadukta Ravbarkomanda. Ta teden je bil objavljen javni razpis za obnovo predora Golovec, rok za oddajo ponudb je 19. februar. Dars predvideva tudi objavo razpisa za izvajalca del rekonstrukcije priključkov Leskoškova in Letališka na ljubljanski obvoznici ter razpisa za dokončanje priključevanja predora Šentvid na Celovško cesto. V Družbi za avtocesti napovedujejo tudi razpis za obnovo štirikilometrskega odseka vipavske hitre ceste med odcepom Selo in Bazara, po načrtu bi z deli začeli jeseni, ter za prenovo avtocestnega priključka v Arji vasi.
Dobri časi za gradbena podjetja
Leto 2019 bo tako predvidoma dobro leto za gradbena podjetja, tako kot je bilo tudi lansko leto. Vrednost opravljenih gradbenih del se je lani glede na leto prej povišala za petino. Vrednost opravljenih del na stavbah se je povišala za 17 odstotkov, na gradbenih inženirskih objektih pa za 21,2 odstotka, kažejo podatki državnega statističnega urada.
Komentarji