Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Kako potniki občutijo kaos v Adrii?

Iz Skopja v Ljubljano z deveturno zamudo, in to preko Varšave
Potniki so opozarjali, da se je letalo iz Ljubljane v Bruselj spotoma ustavilo še v Amsterdamu, kjer so se vkrcali novi potniki. Ali pa je letalo iz Münchna na poti v Slovenijo pobralo še potnike v Pragi.  FOTO: Leon Vidic/Delo
Potniki so opozarjali, da se je letalo iz Ljubljane v Bruselj spotoma ustavilo še v Amsterdamu, kjer so se vkrcali novi potniki. Ali pa je letalo iz Münchna na poti v Slovenijo pobralo še potnike v Pragi.  FOTO: Leon Vidic/Delo
21. 9. 2018 | 20:00
21. 9. 2018 | 20:33
6:32
Ljubljana – Nekdanji minister za obrambo Roman Jakič bi v četrtek z Adrio Airways po urniku moral iz Skopja v Ljubljano prileteti ob pol petih popoldne. Prišel je v petek ob pol dveh ponoči – preko Varšave. Zamude na ljubljanskem letališču so bile tudi včeraj. Težave Adrie Airways in potnikov se zaradi odpovedi letov in zamud kot kaže le stopnjujejo.

Adria Airways je danes zamujala z več leti, prav tako v četrtek, ko je nekatere od njih tudi odpovedala. Iz letalskega prevoznika so sporočili, da je bil v četrtek razlog zamud in odpovedi okvara na enem izmed letal, ki ni moglo poleteti.
Med nesrečnimi potniki je bil tudi nekdanji evropski in slovenski poslanec Roman Jakič: »Odpovedana so bila letala v Skopje, Hamburg in Prištino. Iz Skopja so nas preusmerili v Varšavo s poljskim letalskim prevoznikom Lot. Iz Varšave pa bi Adria Airways morala odleteti ob 20.20, a je v tem času še vedno bila na pisti v Ljubljani. Pilot je pojasnil, da so bile težave z dovodom goriva v motor. Iz Varšave smo odleteli skoraj ob polnoči in v Ljubljano prišli v petek zjutraj ob 1:35.«

Adrii Airways (AA) sem vedno zaupal, tako kot Lufthansi ali Swissairu, je dejal Roman Jakič: »Vendar zaradi pogostih odpovedi niso resen in zanesljiv partner. Po drugi strani pa cene letalskih kart niso tako poceni.«

V četrtek je bilo zaradi okvare letala več letov odpovedanih, nekateri drugi so zamujali več ur. »Danes na letališču Fraport na Brniku vlada kaos. Po uri čakanja na varnostni pregled so potniki natlačeni v čakalnici, ker so se hkrati pokvarila tri letala. Nobenih obvestil ne dobimo o času odhoda. Osebje pravi, da se to dogaja vsak dan,« se je v četrtek prek socialnega omrežja twitter oglasil nekdanji pravosodni minister Aleš Zalar. Precejšnje zamude so imeli tudi nekateri petkovi leti.

FOTO: Delo
FOTO: Delo


»Med čakanjem na let v Varšavi bi nas lahko vsaj obvestili o tehničnih težavah in kdaj lahko pričakujemo naslednje obvestilo, da bi potniki lahko odšli iz prostora za čakanje nekaj pojest. Glede na pravice potnikov v letalstvu bi nam lahko dali tudi kakšno vodo, da ne govorimo celo o denarnem povračilu,« je bil kritičen Jakič.

Dodal je, da ga je Adria razočarala že prej: »Začeli so uvajati podizvajalce, s katerimi nikoli ne bi letel. Kupim letalsko karto za Adrio Airways, nato pa me vozijo Romuni.« S tem je povezana njegova druga negativna letalska izkušnja v tem mesecu. Z romunskim prevoznikom bi moral odleteti iz Podgorice v Ljubljano, a se je letalo ustavilo šele na vzletni pisti zaradi tehničnih težav. Zato so potniki prenočili v črnogorskem glavnem mestu.
 

Združevanje letov


»V takih primerih se vedno trudimo, da izpeljemo naš vozni red v največji možni meri in da za potnike čim bolj omilimo nastale nepravilnosti. Da bi odpovedali čim manj letov, smo nekatere lete združili, s čimer smo potnikom sicer podaljšali pot potovanja, kljub temu pa smo jim omogočili, da so bili pripeljani na končno destinacijo,« so četrtkove težave komentirali v AA.

Vendar v AA večkrat združujejo lete, o čemer smo v Delu že poročali. Potniki so opozarjali, da se je letalo iz Ljubljane v Bruselj spotoma ustavilo še v Amsterdamu, kjer so se vkrcali novi potniki. Ali pa je letalo iz Münchna na poti v Slovenijo pobralo še potnike v Pragi. S temi potovanji po Evropi pa se zamude le povečujejo.



»Zaradi naših nepravilnosti v letenju se lahko trenutno soočate z neprijetnimi in neugodnimi trenutki,« so prejšnji mesec potnikom sporočili v slovenskem letalskem prevozniku. Pojasnili so, da se zaradi povečanega povpraševanja na trgu spopadajo z izjemno rastjo na področju rednega prometa. AA je v prvem polletju letos prepeljala več kot pol milijona potnikov, kar je 8,6 odstotka več kot v istem obdobju lani.

Spomladi so mreži poletov dodali sedem novih neposrednih povezav, vseh je zdaj 25, poleg tega so povečali število poletov na obstoječe destinacije. Zato so tudi floti dvanajstih dodali še tri letala, od septembra pa bodo leteli še z dodatnimi šestimi 50-sedežnimi letali saab 2000, skupaj torej s 21 letali. Poleg tega najemajo letala s posadkami tudi pri drugih letalskih družbah, so pojasnili.

FOTO: Delo
FOTO: Delo

 

Nevarnost visoke cene kerozina


Vendar AA ne najema le letal, ampak te tudi oddaja. Vse bolj. Število letov nameravajo letos povečati za skoraj enajst odstotkov in prepeljati 1,26 milijona potnikov oziroma 16,2 odstotka več kot lani. Prihodki od prodaje se bodo povečali za 22,8 odstotka, največjo rast pa bo prinesla oddaja letal in posadk drugim letalskim družbam, so napovedali v letnem poročilu.

Airbus A319 s posadko bodo v zimski sezoni posodili Lufthansi, o oddaji letal pa se pogovarjajo tudi z Austrian Airlines, Brussels Airlines in Swissom, poroča Ex-Yu aviation news.

AA, ki je od leta 2016 v lasti nemškega 4K Investa, je lansko poslovno leto sklenila s 5,4 milijona evrov čiste izgube, medtem ko je leto prej zaradi prodaje blagovne znamke ustvarila dobiček. Izgubo so pripisali predvsem rasti cen goriva, pa tudi prekinitvi pogodbe o sodelovanju z letalsko družbo iz Estonije in letališčem iz Poljske.

Cene nafte in posledično kerozina ter tečaj ameriškega dolarja so največje tveganje pri poslovanju letalskega prevoznika tudi letos. Rast cen goriv je k lanski izgubi prispevala 4,4 milijona evrov, in to ob povprečni ceni soda nafte brent 54,4 dolarja. Letos je cena že pri 79 dolarjih za sod, kar močno povečuje pritisk na stroške Adrie Airways. V tej zaradi višje cene goriva in večjega števila letov načrtujejo za 23 odstotkov višje stroške materiala in 17,7 odstotka višje stroške storitev.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine