Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Položaj v nemški avtomobilski industriji boljši

Münchenski inštitut Ifo zaznava več optimizma, izvoz rešuje Kitajska.
Razpoloženje v nemški avtomobilski industriji je nekoliko boljše.<br />
FOTO: Patrik Stollarz/AFP
Razpoloženje v nemški avtomobilski industriji je nekoliko boljše.<br /> FOTO: Patrik Stollarz/AFP
3. 11. 2020 | 12:08
3. 11. 2020 | 12:53
2:32
Nemški avtomobilski proizvajalci in njihovi dobavitelji poslovno stanje ocenjujejo nekoliko bolje kot v prejšnjih mesecih, določeni dvomi za naprej pač ostajajo. Tako vsaj ugotavlja münchenski ekonomski inštitut Ifo. Njihov glavni indikator razpoloženja te industrijske panoge se je oktobra izboljšal na –0,2, potem ko je septembra znašal –20,4, avgusta –35,9, najnižje je bil sicer letos v aprilu pri –87.

»Pri povpraševanju po avtomobilih je zaznati močno rast, kar je zelo izboljšalo razpoloženje med vodilnimi direktorji v panogi,« je dejal Klaus Wolhrabe, vodja raziskav pri Ifu. Izkoriščenost proizvodnih zmogljivosti se je oktobra povečala na 86 odstotkov, registracije avtomobilov, ki so jih izdelala nemška podjetja, so se septembra povečale za pet odstotkov. Dodajajo, da močno raste predvsem prodaja baterijskih električnih avtomobilov in priključnih hibridov, ki pa jih nemški proizvajalci še ne ponujajo v velikih količinah.

Nekateri kazalniki so se pač poslabšali, npr. indeks bodočih pričakovanj. Avtomobilska podjetja naj bi po Ifu še vedno načrtovala povečanje proizvodnje, vendar so nekako bolj previdna kot septembra, kljub v splošnem dobri situaciji proizvajalci še načrtujejo zmanjševanje števila zaposlenih.

Na izvoznih trgih pričakujejo nekoliko manj dinamike, sicer gre več kot 70 odstotkov v Nemčiji izdelanih avtomobilov v izvoz. »Medtem ko so glavni evropski izvozni trgi, kot so Nemčija, Velika Britanija, Francija, Španija in Italija, ter ZDA še vedno močno pod pritiskom virusne situacije, se povpraševanje po nemških avtomobilih na Kitajskem opazno povečuje,« je dejal Oliver Falck, direktor centra za industrijsko organizacijo in nove tehnike Ifo-vega.  

Kitajska je bila v letu 2019 za nemško avtomobilsko tretji največji izvozni trg, pred njo sta bili Velika Britanija in ZDA. Skupni izvoz nemških avtomobilov se je letos zmanjšal za 34 odstotkov, če ne bi nanj v zadnjih mesecih ugodno vplivala Kitajska, bi bil rezultat še precej slabši.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine