Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Graška Magna v večje odpuščanje

Kalifornijska matična družba Fisker je ustavitev proizvodnje naznanila v torek v Gradcu.
FOTO: Reuters
FOTO: Reuters
8. 5. 2024 | 11:04
8. 5. 2024 | 11:12
4:08

Avstrijska hčerinska družba ameriškega proizvajalca električnih avtomobilov Fisker je zaradi ustavitve proizvodnje svojega električnega vozila ocean vložila zahtevek za insolventnost. Vozilo je v Gradcu izdelovala kanadsko-avstrijska multinacionalka Magna, ki ponovnega zagona proizvodnje ne pričakuje, zato bo tam ukinila 500 delovnih mest.

Kalifornijska matična družba Fisker je ustavitev proizvodnje naznanila v torek v Gradcu. Družba je »prostovoljno vložila vlogo za začetek postopka prestrukturiranja prek samoupravnega postopka v skladu z avstrijskim insolvenčnim zakonikom«, so zapisali v sporočilu za javnost.

Postopek bo podjetju Fisker Austria omogočil nadaljnje poslovanje pod zaščito sodišča, vključno s plačilom zaposlenih in prodajo vozil, poroča nemška tiskovna agencija DPA.

image_alt
Han: Magna bo subvencijo vrnila z obrestmi

Model Ocean je v Gradcu izdelovala Magna Steyr, prekinitev proizvodnje pa je bila po navedbah DPA napovedana marca. Skupina Magna je prejšnji teden v četrtletnem poročilu zapisala, da ne pričakuje nadaljevanja proizvodnje, zaradi česar bo v Gradcu ukinila okoli 500 delovnih mest.

Graška Magna je že lani odpustila 450 zaposlenih, prve letošnje odpovedi pa so po pisanju današnje izdaje časnika Večer začele veljati konec aprila. Koliko slovenskih delavcev, ki se vozijo na delo v Gradec, je med odpuščenimi, ni znano.

»Prizadevamo si zmanjšati vpliv na prizadete zaposlene, saj zanje iščemo alternativne zaposlitvene možnosti v Magni,« po poročanju Večera pravijo na sedežu Magne Europe v Frankfurtu. Da v avtomobilski industriji vlada kriza, je pred časom v intervjuju potrdil tudi prvi mož Magne Steyr Roland Prettner, ki je dejal, da bodo »prihodnja tri leta v Gradcu zelo težka«.

V Gradcu naj bi avtomobile za Jaguar sestavljali še do konca letošnjega leta, za BMW in Toyoto pa do konca leta 2026. Na proizvodnih trakovih naj bi do leta 2029 ostalo terensko vozilo mercedes G tudi v električni različici.

Podjetje Fisker, ki ga je ustanovil avtomobilski oblikovalec Henrik Fisker, se po neuspehu svoje prodajne strategije bori za preživetje. Naraščajoče obrestne mere in težave z dobavitelji so po pisanju DPA dodatno obremenile startup.

Magna v Hočah brez kolektivne pogodbe

V Magnini lakirnici v Hočah se jim medtem še ni uspelo dogovoriti o novi kolektivni pogodbi za zaposlene, je za današnji Večer potrdil predsednik Konfederacije sindikatov delavcev Gvido Novak. To je Magna enostransko odpovedala konec decembra lani, konec junija pa poteče šestmesečni odpovedni rok.

»Najkasneje do konca junija moramo skleniti novo kolektivno pogodbo, saj slovenska zakonodaja nalaga delodajalcem, da če zaposlene zastopa reprezentativni sindikat, delodajalec ne more enostransko brez soglasja posegati v višino plač zaposlenih. A za zdaj na predlagani dnevni red sestanka od Magne še ni odziva,« je dejal Novak. Kot je dodal, pričakuje, da sestanek bo, saj si ne more predstavljati, da bi kanadsko-avstrijski delodajalec v Sloveniji kršil delovne predpise.

Magna pa se s težavami sooča tudi na Madžarskem, kjer menda za polno zmogljivost proizvodnje na novi lokaciji primanjkuje vode, potrebne za izdelavo baterij, in na Kitajskem, kjer za povečanje proizvodnje avtomobilov menda primanjkuje polprevodnikov.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine