Adria Airways je odpovedala naročilo letal suhoj superjet.
Adria Airways je novembra lani s podjetjem Sukhoi Civil Aircraft Company podpisala
pismo o nameri za dobavo 15 letal SSJ100 v okviru dolgoročne najemne pogodbe. »Čeprav je tip letala sam po sebi še vedno zelo privlačen, Adrii Airways ni uspelo dogovoriti in skleniti pogodbenih klavzul z rusko stranjo. Na strani Adrie se je porajalo vse več skrbi glede zavezanosti SCAC k poštenemu in stabilnemu dolgoročnemu partnerstvu ter pomanjkanja skupne vizije nadaljnjega strateškega razvoja podjetja,« so sporočili iz Adrie Airways.
»Seveda smo razočarani, da sodelovanje z družbo Sukhoi ni doseglo uspešnega zaključka, vendar je bilo partnerstvo izvedljivo le, če bi bili zastavljeni cilji strateškega poslovnega načrta dosegljivi. Na žalost v tem primeru to ni bilo mogoče,« je povedal Holger Kowarsch, direktor družbe Adrie Airways.
Struktura flote bo ostala nespremenjena, Adria pa se bo še naprej osredotočala na operativno zanesljivost in stabilnost s preverjeno floto obstoječih tipov letal, so dodali.
Brez dokapitalizacije
Pri tem so iz Adrie Airways sporočili, da glede na dejstvo, da financiranje prehoda na nov tip letala ni več potrebno in na podlagi pozitivnega poslovnega načrta dodatno povečanje kapitala ni načrtovano.
Adria Airways je bila v zadnjem lanskem četrtletju dokapitalizirana s štirimi milijoni evrov, dokapitalizacija v višini najmanj deset milijonov evrov pa je bila načrtovana za prvo letošnje četrtletje, so iz Adrie Airways sporočili decembra lani.
Letalski prevoznik pa je prejšnji mesec pripojil družbo STBE, ki naj bi bila lastnica blagovne znamke Adria. Kapital podjetja se je po pripojitvi povečal z 1,5 na 3,28 milijona evrov, njen 54-odstotni lastnik pa je postal Stefan Beulertz, doslej stoodstotni lastnik družbe STBE. Beulertz, pravnik z Malte, se je znašel tudi v rajskih dokumentih, ki jih je razkril Mednarodni konzorcij preiskovalnih novinarjev. Na Malti, ki velja za davčno oazo, je namreč ustanovil več podjetij.
Družba AA International Aviation Holding, ki sodi pod okrilje družbe 4K Invest, ostaja 46-odstotna lastnica. »Pripojitev družbe STBE Adrii je eden izmed ukrepov za izboljšanje finančne moči in poslovanja družbe,« so takrat pojasnili v Adrii.
Tej je sicer grozila izguba licence, vendar so v agenciji za civilno letalstvo januarja ugotovili, da je Adria Airways z izvedenimi in predvidenimi poslovnimi in finančnimi ukrepi izkazala, da je dolgoročno plačilno sposobna ter izpolnjuje zahteve za imetnika operativne licence.
V Adrii še nočejo razkriti poslovnih rezultatov za lani, po neuradnih informacijah
Financ pa naj bi imeli med 14 in 15 milijoni evrov izgube iz poslovanja. Holger Kowarsch je
oktobra lani za Delo potrdil, da poslovanje družbe ni pozitivno: »S temi cenami nafte je to nemogoče. Pozitivno bo, da bodo prihodki precej zrasli glede na lani, a predvsem zaradi visokih cen nafte poslovanje pod črto ne bo pozitivno.«
Adria leti bolj stabilno
Potniki Adrie Airways so imeli sredi lanskega leta glavobole zaradi velikih zamud in kombiniranja letov. Tovrstnih težav ni več zaznati.
Med ukrepi je tudi povečanje števila pilotov in kabinskega osebja. Teh Adria zaposluje 329 oziroma 94 več kot na začetku lanskega leta. Skupaj ima sicer letalski prevoznik 523 zaposlenih.
Komentarji