Neomejen dostop | že od 9,99€
Pot, ki nas lahko pripelje do boljšega zdravstvenega sistema, je bila tematika osrednjega pogovora na poslovni konferenci Zdravje 2024: Vitalen sistem, zdrav človek, ki jo danes organizira medijska hiša Delo v sodelovanju z GZS. Z moderatorjem Anžetom Droljcem, direktorjem poslovnega razvoja v podjetju Better, sta o tem razpravljala doc. dr. Eva Turk, višja raziskovalka v Centru za digitalno zdravje in socialne inovacije Univerze za aplikativne znanosti St. Pölten, in Paul van der Wijk, programski direktor na Univerzi v Groningenu, ki je tudi nadzornik v več zdravstvenih ustanovah in svetovalec nizozemskega Neodvisnega zdravstvenega sistema.
Kako zdrav je človek, je odvisno od različnih dejavnikov: 20 odstotkov od genetske zasnove, 20 odstotkov od tega, kje živi, 40 odstotkov od življenjskega sloga in 20 odstotkov od zdravstvenega sistema. Pri tem šest odstotkov predstavlja dostopnost do zdravstva in v povezavi s tem bo ključni izziv v prihodnjih 15 letih pomanjkanje usposobljenega kadra. Tega se moramo zdravstveni sistemi zavedati in ukrepati.
Eva Turk, ki ima številne izkušnje iz tujih zdravstvenih sistemov, je izpostavila pomen digitalizacije zdravstva za njegovo kakovost in učinkovitost. »A sama po sebi ne bo prinesla učinkov, če ne bomo spremenila miselnosti. Pri tem je nujno sodelovanje vseh deležnikov in v Sloveniji vidimo, da nam na tem področju nekaj manjka, narediti moramo korak naprej, sodelovati vsi in učinkoviteje,« je poudarila.
Po besedah Paula van der Wijka merjenje učinkov zdravljenja, torej analiziranje kliničnih izhodov pacientov ter posredovanje povratnih informacij nazaj v ustanove prinaša rezultate, kakovost storitev se izboljšuje. Izziv in tema diskusij pa je, ali se z rastjo kakovosti povečujejo tudi stroški. Podatki kažejo, da je ravno obratno.
»V Sloveniji je treba povečati tudi digitalno pismenost zdravstvenega osebja, digitalne rešitve pa uvajati samo v sodelovanju z njim. Samo tako bodo lahko odgovorile na dejanske potrebe in jih bo osebje tudi ustrezno sprejelo. Zdaj jih razumejo pogosto predvsem kot dodatno delo, pri čemer pa obstajajo posamezniki, intuziasti, ki se vključujejo v razvoj na tem področju. Pri uvajanju digitalizacije ni največja težava denar in podobno, ampak v prvi vrsti uporabniki, tako v zdravstvu kot pri bolnikih. Na tem področju se moramo močno izboljšati. Zdravstveno in digitalno pismenost v praksi moramo pripeljati bližje ljudem, jih ozaveščati zunaj zdravstvenih institucij. Z informacijami moramo iti tja, kjer je največ ljudi, v okolje trgovinskih centrov in podobno,« predlaga Turkova.
Pri vzpostavljanju zdravstva, temelječega na vrednosti, gre predvsem za sodelovanje. Pri tem je treba biti odprt za različne poglede, to je še toliko bolj ključno, če se nekje zatakne in obtičimo. Dejstvo je, da rešitev, ki delujejo v tujini, ne moremo neposredno pripeljati v slovenski sistem, ampak je treba upoštevati tudi lokalne značilnosti. Pri digitalizaciji pa upoštevati, da vključujemo vse deležnike, s čimer bo tudi denar, ki bo temu namenjen, porabil učinkoviteje, je povzela Eva Turk.
Paul van der Wijk se je strinjal: Vključiti je treba paciente, vedeti morajo kaj se dogaja. Na Nizozemskem je tako. Če govorimo o digitalizaciji pa vsi uporabniki natančno vedo, kaj potrebujejo in želijo. Povabite jih k sodelovanju, je pozval.
Anže Droljc je ob tem izpostavil, da bi digitalno pismenost zdravstvenega osebja zagotovili tudi s tem, da bi uvedli ustrezne vsebine na fakultete in tudi v zdravstvene ustanove. »Če uporabniki poznajo trende, vidijo prednosti, ki jih digitalna orodja prinašajo, bodo bolj odprti in jih bodo sprejeli in hoteli imeti v praksi. Vsi skupaj moramo na pot preobrazbe zdravstva.«
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji