Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Podjetniške zvezde 2024

Središče znanja, deljenja izkušenj in prenosa dobrih praks

Intervju z glavnim izvršnim direktorjem družbe BTC Damjanom Kraljem o tem, kako projekt Digitalno središče Slovenije podpira slovensko gospodarstvo.
Digitalno središče Slovenije je uresničilo svoje poslanstvo, poudarja Damjan Kralj, izvršni direktor družbe BTC. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Digitalno središče Slovenije je uresničilo svoje poslanstvo, poudarja Damjan Kralj, izvršni direktor družbe BTC. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
4. 11. 2021 | 05:00
4. 11. 2021 | 10:25
11:21

Digitalno središče Slovenije – Tehnologija za ljudi je osrednji gospodarski projekt v času predsedovanja Slovenije svetu Evropske unije med 1. julijem in 31. decembrom, ki so ga partnerji projekta – ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Spirit Slovenija, Dih Slovenija in družba BTC – vzpostavili v osrčju BTC Cityja Ljubljana. Z njim želijo tehnologijo približati ljudem ter omogočiti slovenskim v razvoj usmerjenim podjetjem, posameznikom, javnim institucijam in organizacijam, da se predstavijo mednarodni javnosti.

O pomenu in vlogi Digitalnega središča Slovenije, ki na enem mestu združuje najnaprednejša slovenska podjetja, institucije in posameznike, smo se pogovarjali z Damjanom Kraljem, glavnim izvršnim direktorjem družbe BTC. Širši javnosti projekt omogoča stik z novimi tehnologijami ter s številnimi izobraževalnimi programi s področja rabe in uporabe novih tehnologij, ponuja pa tudi pester program najrazličnejših brezplačnih konferenc, dogodkov, delavnic, hekatonov.

Digitalno središče Slovenije ima svoja vrata odprta že skoraj štiri mesece. Koliko podjetij se je že predstavilo in kakšen je bil odziv javnosti?

V tem času se je v Digitalnem središču Slovenije predstavilo že več kot 80 v razvoj usmerjenih slovenskih podjetij, zvrstilo pa se je že več kot 100 najrazličnejših dogodkov. Programi in dogajanje v središču ter spletne objave so dosegli že več kot 270.000 posameznikov, v nekaj manj kot štirih mesecih pa smo našteli več kot 50.000 obiskov na lokaciji v BTC Cityju in na spletnih kanalih.

Odziv je izjemno dober, tako med podjetji in obiskovalci kot tudi med lokalno in mednarodno javnostjo. Odličen je odziv na dogodkih; največji med njimi je bil oktobra izpeljani Evropski teden veriženja blokov, ki je povezal več kot 1200 udeležencev, 116 govorcev, 25 strokovnih panelov in v okviru katerega je Slovenija napovedala, da bo kot prva država na svetu z NFT-žetoni promovirala turizem in gospodarstvo. V okviru tako imenovanega Blockchain weeka so se mednarodni javnosti predstavila tudi napredna zagonska podjetja, med katerimi sta tudi OriginTrail in Eligma, ki soustvarjata inovacijski ekosistem družbe BTC. S podjetjem OriginTrail smo soorganizirali tudi dogodek Frictionless Trade, ki je osvetlil pomembnost preglednosti dobavnih verig in njihove sledljivosti.

Velikega odziva so deležne tudi interaktivne delavnice, na primer za osnovne šole in za starejše.

Stičišče najnaprednejših slovenskih tehnoloških podjetij je umeščeno v ljubljanski BTC City. FOTO: Arhiv BTC
Stičišče najnaprednejših slovenskih tehnoloških podjetij je umeščeno v ljubljanski BTC City. FOTO: Arhiv BTC

Komu je najprej namenjeno Digitalno središče Slovenije, glede na to, da poteka med predsedovanjem Slovenije svetu EU?

Digitalno središče Slovenije je kot stičišče inovativnosti gostilo številne mednarodne gospodarske in vladne delegacije. Med drugimi je tu na povabilo ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška potekal del neformalnega srečanja ministrov za konkurenčnost (notranji trg in industrija) pod okriljem predsedovanja Slovenije svetu EU. V okviru Digitalnega središča Slovenije sta potekali tudi dvodnevna konferenca Evropske vesoljske agencije (ESA) in investicijska konferenca NextRound 21, ki jo je pod okriljem Slovenskega podjetniškega sklada organiziral ABC pospeševalnik in ki jo je s svojo prisotnostjo počastila tudi evropska komisarka za inovacije, raziskave, kulturo, izobraževanje in mlade Mariya Gabriel. Novembra bo središče med drugim gostilo konferenco GoDigital in konferenco MSP, ki je največji dogodek na temo mikro, malih in srednjih podjetij v Evropi, pa tudi številne druge dogodke z mednarodno dimenzijo.

Koliko se je po vašem mnenju prav zaradi tega projekta po EU razširil dober glas o tehnološki sposobnosti slovenskega gospodarstva? Ali podjetja iz tega lahko pričakujejo tudi kakšne konkretne poslovne priložnosti v tujini?

Slovenska podjetja, institucije in posamezniki so z Digitalnim središčem Slovenije pridobili prostor, kjer lahko svoj razvoj, znanje in dosežke predstavijo slovenski in mednarodni javnosti. Posebna pozornost je namenjena mikro, malim in srednjim podjetjem, ki se lahko v središču predstavijo brezplačno, v okviru mehanizma de minimis. Da bi okrepili potencial slovenskega gospodarskega razvoja, smo vzpostavili sinergije tudi z največjim svetovnim dogodkom sodobnega časa, z Expom Dubai 2020, saj bomo šestim podjetjem, izbranim na natečaju Festival rešitev, omogočili predstavitev na slovenskem paviljonu na Expu Dubai.

Dodatno pa partner projekta, Spirit Slovenija, skozi celotno šestmesečno obdobje organizira in v Digitalnem središču Slovenije gosti številne gospodarske delegacije in poslovne dogodke ter tako povezuje slovenska podjetja s tujimi in ustvarja nove poslovne priložnosti.

image_alt
Zaposleni so najboljši ambasadorji blagovne znamke

Če je Digitalno središče Slovenije postalo poslovno vozlišče, kjer se srečujejo in povezujejo najnaprednejša slovenska podjetja, kjer se pretakajo znanje in izkušnje, najbrž ne ostaja samo pri odpiranju priložnosti?

Več kot 100 dogodkov v štirih mesecih dokazuje, da je Digitalno središče Slovenije uresničilo svoje poslanstvo in postalo središče znanja, deljenja izkušenj ter prenosa dobrih praks. Pod sloganom Tehnologija za ljudi nam je uspelo na enem mestu s tehnologijo povezati širok spekter ciljnih skupin. Še več, večina dogodkov je potekala hibridno in je bila udeležencem na voljo tudi po spletu.

Ali iz tega nastajajo novi posli, nove koalicije?

Gre za primer spodbujanja in povezovanja gospodarstva, ki je podjetjem omogočilo nove priložnosti. Podjetja, ki so te priložnosti izkoristila, projekt ocenjujejo kot uspešen. Kar nekaj podjetjem je med predstavitvijo v Digitalnem središču Slovenije uspelo oblikovati poslovne povezave za projektna partnerstva za prijave na evropske razpise. Eno od podjetij je z inovativno idejo na področju varstva starejših vzbudilo interes za projektno sofinanciranje, kar nekaj pa jih je uspešno navezalo stik s tujimi poslovnimi partnerji. Digitalno središče Slovenije podjetjem omogoča tudi nadaljnji razvoj njihovih rešitev in krepitev njihovega inovacijskega potenciala. To jim na primer omogočajo hekatoni. V novembru sta to BizBoxHack – hekaton, vezan na približevanje brezpapirnega poslovanja širši javnosti, in medgeneracijski hekaton, ki bo v razvoju novih rešitev povezal mlade in starejše.

V novembru in decembru bodo Digitalno središče Slovenije obiskale številne mednarodne delegacije podjetij, delegacije veleposlanikov, potekali pa bodo še drugi dogodki na visoki ravni.

Na čem je glavni poudarek na predstavitvah in poslovnih dogodkih, kakšne so prioritete Digitalnega središča? Kako ste določili tematske sklope?

Vsebina šestmesečnega dogajanja je razdeljena v tematske sklope: julij je bil v znamenju pametnih mest in skupnosti, avgusta je bila pozornost namenjena trajnostni družbi in gospodarstvu, septembra umetni inteligenci, oktobra tehnologiji 5G in kibernetski varnosti, novembra digitalizaciji oziroma digitalni transformaciji podjetij, projekt pa se bo decembra končal s temo industrije 4.0 in robotike. Partnerji projekta smo oblikovali program, povezan s tematikami, ki so zanimive za različne ciljne skupine – tako podjetnike in strokovno javnost kot za družine in širšo javnost. Verjamemo, da obravnavane tematike navdihujejo, ozaveščajo ter učinkovito pripomorejo k spodbujanju in pospeševanju digitalne preobrazbe v Sloveniji.

Digitalno središče Slovenije pooseblja prioritete na področju zelenega prehoda in digitalne preobrazbe ter opozarja na najbolj inovativen del slovenskega gospodarstva. V času predsedovanja Slovenije svetu Evropske unije, ko je Slovenija deležna največje medijske pozornosti, v Digitalnem središču Slovenije podjetjem dajemo možnost, da svoje tehnološke rešitve predstavijo svetu.

Zakaj ste se v BTC odločili pridružiti projektu, kakšne so za družbo in ljubljanski BTC City sinergije, ki jih prinaša?

BTC kot napredna in v razvoj usmerjena družba, ki podpira digitalizacijo in inovacije, se je v projekt vključila, ker je prepoznala potencial povezovanja in sodelovanja. Skladno s strategijo smo vselej naklonjeni sodelovanju pri projektih, ki v duhu partnerstev in tvorjenja povezav generirajo širši družbeni vpliv. Takšen projekt je nedvomno tudi Digitalno središče Slovenije, katerega vodilo je bilo že vse od začetka Tehnologija za ljudi. Veseli smo, da smo z umestitvijo v osrčje BTC Cityja Ljubljana le-to lahko približali tudi obiskovalcem BTC Cityja in širni slovenski javnosti.

BTC bo tudi v prihodnje ostal odprta družba povezovanja in prepleta različnih ekosistemov, je odločen Kralj. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
BTC bo tudi v prihodnje ostal odprta družba povezovanja in prepleta različnih ekosistemov, je odločen Kralj. FOTO: Uroš Hočevar/Delo

Ali partnerji nemara razmišljate o možnostih, da bi Digitalno središče na neki način obstalo tudi po koncu predsedovanja Slovenije svetu EU?

Digitalno središče Slovenije je bilo vzpostavljeno kot šestmesečni projekt za čas predsedovanja Slovenije svetu Evropske unije. Pred nami sta še dva pestra meseca dogajanja – mesec digitalizacije v novembru ter mesec industrije 4.0 in robotike v decembru, tako da smo partnerji projekta trenutno usmerjeni v njegovo uspešno dokončanje do izteka predsedovanja Slovenije svetu Evropske unije.

Kako vidite nadaljnji razvoj BTC Cityja in koncepta BTC Living Lab, ki ga je vzpostavila družba BTC?

BTC bo tudi v prihodnje ostal odprta družba povezovanja in prepleta različnih ekosistemov – poslovnih, družbenih, socialnih in inovacijskih. Temelji razvoja so pogum, vizija ter sodobne tehnologije, prepoznavanje njihove uporabne vrednosti in njihova implementacija tako v poslovno kot tudi družbeno okolje. Družba je z obstoječimi poslovnimi dejavnostmi in harmoniziranim območjem BTC City Ljubljana, ki je sestavljeno iz množice različnih vsebin, ciljnih javnosti ter gradbene, prometne in tehnološke infrastrukture, v poslovni javnosti prepoznana kot realno testno okolje za razvoj in testiranje najrazličnejše programske in strojne opreme, s čimer je omogočeno, da se tovrstni projekti izvajajo v našem središču. Potencial BTC Cityja in koncepta BTC Living Lab bomo v novembru predstavili tudi širši mednarodni javnosti na slovenskem paviljonu na Expu Dubai. Prav v času našega nastopa na Expu Dubai pa bo podjetje AV Living Lab, katerega solastnica je družba BTC, v Dubaju začelo tudi novo sodelovanje, vstop na arabski trg in vzpostavitev tako imenovanega AI Driving Huba, ki ga v Dubaju vzpostavljajo s svojimi lokalnimi partnerji. Zaradi tega se veselimo napredne in v razvoj usmerjene prihodnosti našega BTC Cityja in družbe BTC.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine