Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Kolesarstvo

»Jumbo jet« nadaljuje z zmagami, tokrat Van Aert

Neverjetno ležerna etapa, brez ubežnikov, s samo enim napadom, na koncu pa dramatičen razplet s kaznovanjem rumene majice Alaphilippa.
Spet Jumbo Visma. FOTO: AFP
Spet Jumbo Visma. FOTO: AFP
2. 9. 2020 | 15:15
2. 9. 2020 | 18:17
21:05
»Super dan, vse super, Še en odličen dan za nas in upam, da bo tako tudi v nadaljevanju. Ekipa je res močna, čestitam Woutu,« so bile prve besede Primoža Rogliča v cilju. 

Etapa je bila tako čuda, da je bolje, da jo komentiramo od cilja proti štartu. Ciljni šprint je bil po predvidevanjih tehnično zahteven z vetrom v prsa in 2-odstotno strmino. Ineos je najprej že v uvodniku v zadnjih 5 kilometrov glavnino raztrgal na dvoje, potem mu je pripomogla še Jumbo Visma, nekateri klasični šprinterji so izgubili stik in na koncu je slavil netipični, trikratni svetovni prvak v ciklokrosu, Belgijec Wout van Aert. Tudi Mezgecu je kazalo zelo dobro, imel je odlično izhodišče, vendar mu je zmanjkalo zabiti žebljico na glavico oz, tisti obrat pedal, ki bi ga pognal vsaj do tretjega mesta, končal je na 6. mestu. 
 

Rezultati 5. etape:


1.Wout van Aert (Bel) Team Jumbo-Visma     04:21:22
2.Cees Bol (Ned) Team Sunweb          
3.Sam Bennett (Irl) Deceuninck-Quickstep     
4.Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe   
5.Jasper Stuyven (Bel) Trek-Segafredo
6.Luka Mezgec (Slo) Mitchelton-Scott
7.Bryan Coquard (Fra) B&B Hotels-Vital Concept     
8.Caleb Ewan (Aus) Lotto Soudal        
9.Clement Venturini (Fra) AG2R la Mondiale
10.Hugo Hofstetter (Fra) Israel Start-Up Nation
 

Ena najbolj ležernih etap v novejši zgodovini Toura


Današnja etapa se ni začela z napadom po koncu zaprte vožnje, kot je to že skoraj običajno na Touru, Napadov ni bilo kar nekaj kilometrov, potem pa se je zgodil mlačen skok Asgreena, ki pa je bil takoj ujet. In potem niti enega poskusa pobega več. Česa podobnega se res zel dolgo ni zgodilo na Touru, mogoče takrat, ob usodnih padcih s smrtnim izidom, ko kolesarji naslednjo etapo vozijo brez tekmovalnosti. Razloga za tako vožnjo ne poznamo, nihče od kolesarjev v cilju ni komentiral, razen zmagovalec Van Aert, je komentiral, da je zmagal v svoji najlažji etapi kar jih je do zdaj vozil, a je v šprintu vseeno zelo trpel.

Prav gotovo je bila to etapa, ki bo s posebnimi črkami zapisana v zgodovini Toura. Ko je tako ležerna etapa je težko podeliti nagrado najbolj borbenemu kolesarju, vseeno so jo in to Poelsu iz Ineosa, ki že štiri etape vozi z zlomljenim rebrom.
Alaphilippe si je prislužil 20 sekund kazni in je zdaj na 16. mestu. Jemal je pijačo od pomočnika ob cesti znotraj zadnjih 20 kilometrov, kar pa ni dovoljeno. Adam Yates je zdaj v rumenem, Roglič je drugi, Pogačar pa tretji.
 

Jutri bo vse drugače


Jutrišnja etapa ima spet zaključek na vrhu klanca in prav gotovo bomo videli povsem drugačno dirko, kot smo jo gledali danes.

 

Spremljali smo v živo


17:40
Van Aert je zmagovalec, Mezgec 6.

17:38
Še 2 km!

17:35
Jumbo Visma je na desni strani ceste, Ineos pa na levi, glavnina zadaj.

17:34
Glavnina je razpadla na dva dela vsaj. Roglič in Pogačar sta na varnem, še 6 km.

17:33
Ineos hoče strgati glavnino!

17:32
Zadnjih 10 km.

17:30
Tudi Pedersen, svetovni prvak, je imel tehnične težave in zdaj lovi peloton. 

17:25
Do cilja je še 14 km. Glavnina je skupaj. Če pridejo vsi do ciljnega šprinta bo zelo nevarno.

17:22
Spet Cosnefroy v pikčasti majici. Zmagal je tudi na tem gorskem cilju.

17:19
Zdaj so na zadnjem klancu, ki je dol 3 km in je 2,4 povprečni naklon.

17:15
Od vrha zadnjega klanca Côte de Saint-Vincent-de-Barrès, je do cilja še 16 km. 

17:10
Še 5 km do zadnjega klanca. Do cilj je še 25 km. Jumbo Visma še vedno narekuje tempo, njihov sotrpin Kuus pa zadaj lovi. Verjetno jih bo okrcal v cilju. 

17:05
Kuus nadaljuje, muči se med avtomobili, Jumbo Visma pa spredaj narekuje oster tempo, Roglič je na varnem. 

16:57
Sepp Kuus je padel!

16:50
Glavnina je še vedno strnjena, do cilja je 40 km, vendar zdaj gre vse veliko hitreje.

16:40
Benoit Cosnefroy je brez bitke dobil gorski cilj. Na razpolago je bila samo 1 točka in njegova pikčasta majica je še bolj na varnem.

16:35
Kolesarji so na prvem kategoriziranem klancu. Nič se ne dogaja, cela glavnina napreduje proti vrhu.

16:30
Glede Martina je treba dodati še, da je bil 3. na letošnji dirki po Dafineji in 8. na Tour de l'Ain, kjer je zmagal Roglič, 3. je bil tudi na Mont Ventoux Dénivelé Challenge, in spet 3. na Classic Sud-Ardèche. Rezultati govorijo, da je prav gotovo kolesar, o katerem bomo še veliko slišali, upajmo, da ne že na tem Touru.

16:25
Jumbo Visma je spet v prvih vrstah. Roglič še vedno malica. Glavnina je skupaj, nihče noče v napad. Do cilja je še 60 km.

FOTO: Marco Bertorello/AFP
FOTO: Marco Bertorello/AFP


16:20
Da, to je tisti filozof, edini diplomirani filozof med kolesarji v pelotonu, napisal je celo knjigo z naslovom Socrates by bike. Vendar na kolesu ne filozofira preveč, enostavno ve, da je treba slediti Slovencema. Je letnik 1993, leta 2017 je prvič nastopil na Touru, leta 2019 pa bil že 12. v skupnem seštevku.

16:15
Guillaume Martin (Cofidis) je včeraj bil tretji, čeprav je že 600 metrov pred ciljem poskusil z napadom. Kdo je Guillaume Martin?

16:12
Zgodovina specialke:
1945 Paul Maye zmaga Paris-Roubaix z zadnjim menjalnikom Simplex, ki postane standard med tekmovalci
1946 Pojavi se imbus ključ, nepogrešljivo orodje v kolesarstvu
1947 Naredijo prvi aluminjasti zobnik, GB začne izdelovati aluminijaste zavore
1948 Gino Bartali zmaga Tour s Campagnolo Cambio Corsa »paličnim« menjalnikom
1949 Campagnolo naredi njihov prvi manjalnik, ki deluje s pomočjo pletenice
1950 Coppi zmaga Paris-Roubaix z Cambio Corso paličnim menjalnikom, vendar ga potem ne uporabi nikoli več
1951 Wim Van Est, favorit za zmago na Touru pade v globok prepad iz katerega se reši tako, da poveže tri tubularje

16:03
Še naprej je vse mirno, zdaj čakamo prvi klanec. Mogoče se bo tam začela akcija. Do cilja je 72 km.

15:56
No, zdaj imajo še malico, še malo pa bodo šli v senco ...

15:55
Peloton še vedno umirjeno nadaljuje proti prvemu klancu. Zdaj so čez celo cesto, hitrost je manjša od 40 km/h. Res je nenavadno za prvi teden Toura, ampak, časi se spreminjajo, generacije kolesarjev in trenerjev prav tako in prepričani smo, da drame na letošnji dirki ne bo manjkalo.

15:47


15:40
Do cilja je še 86 km., kmalu bodo kolesarji prišli pod prvi današnji kategorizirani klanec. Še vedno ni ubežnikov, nihče niti ne poskuša.

15:35
Bern – Mednarodna kolesarska zveza (UCI) bo poskušala septembra izpeljati tudi svetovno člansko prvenstvo v cestnem kolesarstvu, ki je bilo sicer po prvotnih načrtih na sporedu od 20. do 27. septembra v Švici v kraju Aigle, kjer je tudi Ucijev sedež. Zaradi pandemije novega koronavirusa bo SP v Imoli v Italiji od 24. do 27. t. m.​



15:30
Kolesi, ki jih vozijo v moštvu Bahrain McLaren:

FOTO: Merida
FOTO: Merida


FOTO: Merida
FOTO: Merida






15:25
Vse, česar med tv-prenosi ne boste razumeli na kolesarski dirki po Franciji, vam bo razložil Martin Hvastija. Dvakrat udeleženec, večkrat strokovni razlagalec.​


15:20
Še malo zgodovine specialke:
1931 Profesionalci začnejo dirkati z aluminijastimi obroči
1932 Desgrange prepove aluminijaste obroče na Touru
1933 Sylvere Maes se na Touru prvi vozi z obliko krmila, ki je še danes značilna za specialke
1934 Antonin Magne je dirko po Franciji zmagal z aluminijastimi obroči prebarvanimi v barvi lesa
1935 Reynolds naredi cevi 531 – specialke z Reynolds cevmi so zmagale 27 Tourov
1936 Columbus naredi prve cevi za izdelavo koles, kolesa z njihovimi cevmi zmagajo večino Tourov do danes
1937 Na Touru prvič uporabijo menjalnike, pred tem so bili mnenja, da je menjalnik samo za rekrativce in ženske
1938 Simplex predstavi svoj prvi menjalnik. Stronglight napravi prvi verižnik z 49. zobmi
1939 2.svetovna vojna

15:15
Zanimivo je tudi to, da je izginil Jumbo Visma, ki je v vseh 4. etapah, vseskozi bil takoj za Deceuninck-QuickStep, ki so neuradna lokomotiva pelotona, če so spredaj ubežniki. 

15:10
Zakaj nihče ne napade, lahko samo ugibamo. Najbrž gre za taktično zamisel, ki bo izpeljana šele v jutrišnji etapi ali pa so vse moči usmerjene v zadnjih dvajset kilometrov današnje etape. Ali pa so se francoski kolesarji enostavno predali?

15:07
Nadaljujemo z zgodovino specialk na Touru. Prvi del lahko preberetu tu:
1926 Prve aluminijaste obroče je naredil Mavic
1927 Italijanska firma Fiamme nadgradi Mavicove aluminijaste obroče
1928 Nicholas Franz konča zadnjo etapo Toura z ženskim kolesom »za na tržnico« (njegov je med dirko razpadel); v skupnem seštevku je na koncu imel 50 minut prednosti
1929 Tekmovalcem se zopet ne dovoli tehnična pomoč na dirkah
1930 Campagnolo patentira hitre zapenjalce

15:00
Do cilja je še 114 km. Glavnina je raztegnjena, vendar ni videti, da bi se trudili. Kaže, da bomo gledali počasno dirko z nepredvidljivim zaključkom. 

14:50
Bennett je virtualno v zeleni majici. Če bo v cilju pred Saganom, bo jutri on v zelenem.

14:45
Še vedno nobenega napada iz pelotona.

14:40
Edini današnji leteči cilj:

1.Sam Bennett 20
2.Michael Mørkøv17
3.Caleb Ewan 15
4. Peter Sagan 13

14:35
Najmočnejša nizozemska kolesarska ekipa se ni vedno imenovala Jumbo Visma. Nekoč je bila znana kot Rabobank, katerega barve je branil tudi Michael Rasmussen, danski hribolazec, ki je bil leta 2007 na poti proti prepričljivi zmagi na Touru. Tedaj je njegovo kariero presekala dopinška afera. Zdaj Tour spremlja kot komentator danskega časnika Ekstra Bladet in pričakuje, da se bosta za rumeno majico udarila Primož Roglič in Egan Bernal.»Jumbo Visma ima s Primožem Rogličem v svojih vrstah številko ena na svetu. Kjer štarta, običajno tudi zmaga. To velja tudi za Egana Bernala, tako da pričakujem, da bosta med seboj odločala o 1. ...

14:30
Res se zabavajo.


14:25
Na Touru smo vajen, da že prva etapa, ki se konča na vrhu klanca pokaže zmagovalca in tistega, ki zagotovo ne bo zmagal na letošnji dirki. Slovenci smo veseli, kajne?

14:20
Kolesarji se obnašajo, kot da vedo, da bo letošnji Tour prišel do Pariza. Vseskozi se v pelotonu šušlja, da zaradi koronavirusa Tour ne bo trajal tri tedne in da je treba že v prvih desetih etapah priti do želenega mesta v skupnem seštevku. No, današnja vožnja prav nič ne kaže na to.

14:15
Peloton je še vedno na izletu. Verjetno bi si radi podrobno ogledali Provanso.

14:08
»Za Pogačarjev okus je bil tempo namreč prepočasen v trenutkih, ko se je zdelo, da je Rogličeva Jumbo Visma, ki je zadnje tedne kazala izjemno moč, razpadla. Vendar je bil to le privid za tekmece, ko je šlo zares, se je črno-rumena zasedba spet kot roj os zbrala okoli Rogliča.« Je med drugim o včerajšnji etapi zapisal Miha Hočevar. 

14:01
Nihče ne napada, do cilja je še 155 km. Vozijo se 41 km/h, čeprav je videti, da gredo 31 km/h.

13:55
»Tadej je precej boljši kot pred dvema tednoma, je zelo hiter in inteligenten kolesar. Če bo deloval kot običajno na etapnih dirkah, bo proti tekmecem v nadaljevanju pridobival.« Je za naš časopis povedal Andrej Hauptman, selektor slovenske članske reprezentance.

13:50
Tudi Tour ni več Tour, tako izletniško vožnjo v prvem tednu dirke še nismo videli. Mogoče se kaj takega zgodi v zadnjem tednu, ko so kolesarji že zelo pri koncu z močmi ...



13:45
UCI je pravkar objavil prizorišče naslednjega svetovnega prvenstva, ki bo nadomestilo predhodno načrtovano Martigny v Švici.
Italijanska Imola bo od 24. do 27. septembra gostila najboljše na svetu.

13:41
»Spremljamo zgodovinske trenutke slovenskega kolesarstva, težko bi bilo bolje. Morda navzven vse deluje preprosto, ko Primož Roglič in Tadej Pogačar zmagujeta, vendar se moramo zavedati, da se nam dogajajo stvari, ki se nam še nikoli niso, in tudi ne vemo, kdaj se bodo spet. Prva gorska etapa Toura, na katerem so vsi najboljši na svetu in si vsi želijo zmagati, prvi in drugi pa sta Slovenca, to je pravljica.« Je za naš časopis povedal Andrej Hauptman, selektor slovenske članske reprezentance.

13:38
Še vedno odmeva včerajšnji ciljni šprint. Zdaj ugibamo, kdo od glavnih favoritov je imel res težave in kdo ne. Po telesnih grimasah sodeč, težav ni imel samo Roglič. Najsalbše sta jo odnesla Carapaz in Buchmann, ki sta zaostala 28 in 9 sekund. Tudi Dani Martinez, zmagovalec letošnje dirke po Dafiineji je zaostal 28 sekund, prav tako Valverde in Mas.

13:33
Kolesarji se pogovarjajo in zabavajo, napadov ni več. Mogoče čakajo edini leteči cilj, ki je na 47-kilometru. 

13:27
Kasper Asgreen Deceuninck-QuickStep je napadel, vendar ga niso spustili.

13:25
Christian Prudhomme v rdeči Škodi superb se tudi čudi. Še vedno nič, ves peloton se je očitno podal na izlet.

13:21
No, to je pa redkost. Nihče ni napadel, ko se je umaknila rdeča škoda. Res, da je klanec, ampak to barouderje ni nikoli motilo.

13:20
Zaprte vožnje je konec. Dirka se je začela. Bo tudi tokrat uspel že prvi pobeg? Zanimivo, nihče ne napada!?

13:17
Nosilci majic v peti etapi so: Julian Alaphilippe bo tudi danes v rumenem, v beli majici bo Tadej Pogačar, v zeleni bo še vedno Sagan, Cosnefroy bo v pikčasti. Najboljše moštvo je EF Pro Cycling, rdečo številko pa si bo pripel Krists Neilands.

13:15
Začela se je 5. etapa 107. dirke po Franciji. 

***
Šesta etapa letošnje dirke po Francije je dolga 186 kilometrov, poteka od Gapa do Privasa. Kolesarji se bodo z 865 metrov nadmorske višine spustili na 256 metrov, vendar etapa ni samo spust v cilj, vmes sta še dva klanca 4. kategorije, ki sta lahko ovira za klasične šprinterje, kot so Caleb Ewan, Sonny Colbrelli, Viviani, na primer.



Najverjetneje bomo spet gledali ubežno skupino, ki bo ujeta nekaj kilometrov pred ciljem. Profil etape bi mogoče dopuščal tudi možnost, da danes beg uspe, vse je odvisno od velikosti ubežne skupine. To je nevarna etapa, veter v Provansi je lahko zelo zahrbten, prava skupina bi lahko prišla tudi več kot deset minut pred glavnino v cilj in potem bi bil vrstni red za nekaj etap zelo prevetren.
Po zadnjem klancu Cote de  Sain Vincent de Barres sledi spust, potem pa se vse do ciljne črte cesta vzpenja, povprečen naklon je 3-odstoten, ravno dovolj za drugačne vrste šprinterjev, med katere sodi tudi Luka Mezgec, ki ima najraje prav take zaključke. Seveda pa bo moral paziti na Kristoffa, ki je tudi v izjemni formi in na Sagana, ki ne bo dal miru, preden ne zmaga vsaj v eni izmed etap. Med favoriti so še Nizzolo, Bennett, Wout van Aert, Bol, tudi Greipel. Boj za zeleno majico bo že na 47-kilometru.

Nosilci majic v peti etapi so: Julian Alaphilippe bo tudi danes v rumenem, v beli majici bo Tadej Pogačar, v zeleni bo še vedno Sagan, Cosnefroy bo v pikčasti. Najboljše moštvo je EF Pro Cycling, rdečo številko pa si bo pripel Krists Neilands.

(Klikni na stage 5)

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine