Nizozemska je statistično najbolj kolesarska država na svetu, v deželi s 17 milijoni prebivalcev je 22,5 milijona koles, kar pomeni, da je vsak Nizozemec lastnik 1,3 kolesa. Tudi tekmovalno kolesarstvo pri »tulipanih« po priljubljenosti zaostaja le za nogometom, a edino nizozemsko ekipo na Giru d’Italia, ki se bo danes začel v Bologni, bo vodil Slovenec –
Primož Roglič.
Tako kot bi Slovenci o pripravi testenin težko naučili kaj novega italijanske kuharje, težko odkrijemo kaj novega v kolesarstvu za Nizozemce. A to je veljalo le, dokler se ni pojavil Roglič s svojo eksplozijo na veliki kolesarski sceni. V ekipi LottoNL-Jumbo se leta 2016 nihče ni povsem zavedal, koga so dobili, ko je k njim prestopil iz Adrie Mobil. Resda je nekdanji smučarski skakalec obetal veliko, vendar nihče ni pričakoval, da bo še isto leto slavil etapno zmago na Giru, nato v letih 2017 in 2018 po eno etapno zmago na Touru ter da bo na štart Gira 2019 prišel kot kandidat za zmago.
Na srečo so se Nizozemci znali odzvati na izjemni Rogličev potencial, ekipa se je kadrovsko in sponzorsko okrepila ter preimenovala v sedanjo Jumbo-Visma, ki z okoli 20 milijoni evrov proračuna sodi v srednji razred v karavani (nekdanji Sky, sedanji Ineos premore dvakrat toliko denarja). Kljub temu pa se Rogliču še vedno ne morejo načuditi. »S kolesarjem njegovega kova še nisem sodeloval, pred tremi leti je bil zelenec v karavani, marsičesa še ni znal, zdaj je zmožen vsega,« je o svojem kapetanu povedal 34-letni
Jos van Emden, najstarejši član Rogličeve ekipe, ki je pedala vrtel še v časih, ko se je moštvo imenovalo Rabobank in sta bila med drugimi njegova moštvena kolega trikratni svetovni prvak Španec
Oscar Freire in Rus
Denis Menčov, zmagovalec Vuelte leta 2007.
Danes bo šlo zares – Primož Roglič (v sredini) in športni direktor Addy Engels (desno) snujeta taktiko za napad na rožnato majico. FOTO: Leon Vidic
To je doslej edina zmaga tega nizozemskega kluba (njegove korenine segajo v leto 1984, ko se je imenoval Kwantum–Decosol–Yoko) na velikih tritedenskih dirkah. Roglič mu je odprl nova obzorja in mu tudi vrača dobro ime, ki se je v dopinškem blatu znašlo leta 2007, ko je Danec
Michael Rasmussen osramočen zapustil Tour de France, medtem ko je prepričljivo nosil rumeno majico. Rabobank ga je umaknil z dirke in z njim prekinil pogodbo, ker je dajal lažne podatke o svoji lokaciji, da se je izognil testiranju zunaj dirk, kasneje pa je tudi priznal uživanje prepovedanih substanc.
Plugge: Skupaj rastemo
»Roglič in Giro sta velika priložnost za nas, Primož je letos zmagal že na treh dirkah, kar ni naključje. Okoli njega gradimo ekipo, če jo želiš zgraditi, morajo kolesarji preživeti veliko časa skupaj. Skupaj se morajo smejati, jokati, preživeti dobre in slabe razmere, se spoznati do obisti. To je morda najpomembnejše v vsej zgodbi,« na kolektivni duh stavi
Richard Plugge, glavni direktor kolesarskega dela kluba, ki ima sicer tudi ekipo v še eni priljubljeni nizozemski športni panogi, hitrostnem drsanju.
Neskončna trofeja (Trofeo senza fine) bo 2. junija na cilju v Veroni pristala v rokah zmagovalca 102. Gira. FOTO: Leon Vidic
V ospredju sta ta čas kajpak kolesarstvo in Roglič, ki ima s sedanjimi delodajalci podpisano pogodbo še za prihodnje leto. »Kot vodja še ni dirkal na tritedenski dirki, to je nekaj povsem drugega kot enotedenskega dirka. Vseskozi moraš biti osredotočen, upam, da mu bo uspelo, ekipa je močna in dobro organizirana. Sicer pa je zelo inteligenten kolesar, ob telesnih zmogljivostih je izjemen tudi, ker se tako hitro uči in prilagaja na vse, kar mu pride naproti. Imenitno je delati s takšnim tekmovalcem. S Primožem se skupaj razvijamo, imamo dobro partnerstvo. Imamo še pogodbo za naslednje leto, on je zadovoljen z nami, mi z njim, bomo videli, kaj bo prinesla prihodnost,« je še povedal Plugge, ki bo moral bržkone v prihodnje seči globlje v klubsko blagajno, če bo želel obdržati Rogliča.
Ta čas 29-letnemu Zasavcu letna pogodba prinese okoli milijon evrov. Koliko bi lahko zaslužil, če bi mu na letošnjem Giru uspel veliki met? Če bo Roglič Giro končal v prvi trojici, bo na kolesarskem trgu vreden okoli tri milijone evrov, ocenjujejo v kolesarskih krogih.
Komentarji