Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Drugi športi

Prihaja obdobje uličnih dirk

V zakulisju formule 1 tli zamisel, da bi se dogajanje preselilo v večja mesta, medtem ko bi opustili klasična prizorišča na težje dostopnih dirkališčih.
Težko si je zamisliti, da bi opustili dirkanje v formuli 1 na klasičnih dirkališčih, kot je Paul Ricard, na katerem se je minuli konec tedna zbralo preko 200.000 navdušencev. FOTO: Eric Gaillard/AFP
Težko si je zamisliti, da bi opustili dirkanje v formuli 1 na klasičnih dirkališčih, kot je Paul Ricard, na katerem se je minuli konec tedna zbralo preko 200.000 navdušencev. FOTO: Eric Gaillard/AFP
G. N., STA
26. 7. 2022 | 11:50
0:26

Prihodnost formule 1 bodo morda ulične dirke, ki bi lahko predstavljale večino preizkušenj v sezoni, nekatere klasične dirke pa bi se zaradi tega morale umakniti, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Med dirkami, ki bi se v prihodnje lahko poslovile, je tudi doslej zadnja v tej sezoni, francoska v Le Castelletu.

Kot poroča AFP, je letošnja izvedba formule 1 na dirkališču Paul Richard, ki so jo sicer na polnih tribunah spremljali številni navijači, morda ena zadnjih na tem prizorišču. V zakulisju formule 1 namreč že dolgo tli zamisel, da bi se dogajanje preselilo v večja mesta, medtem ko bi opustili nekatera klasična prizorišča na težje dostopnih dirkališčih.

Dirke v Franciji, Belgiji, Italiji, Veliki Britaniji in Monaku so na sporedu SP formule 1 vse od njenih začetkov leta 1950, a jih v zadnjih letih ogrožajo novinci, kot so Miami, Singapur, Las Vegas, Abu Dabi, Doha in Džeda.

Za zdaj se zdi, da je najbolj ogrožena klasika belgijski Spa Francorchamps, ki je ni v predlaganem koledarju za sezono 2023. Ti premiki so povezani tudi z novim vodstvom tekmovanja, podjetjem Liberty Media, ki ima v lasti pravice trženja formule 1 in bi rado približalo spektakel gledalcem v velikih mestih, kar bi bilo tudi trženjsko bolj privlačno.

A vsi ne podpirajo takšnih velikih premikov. Tudi svetovni prvak Max Verstappen, ki je dobil zadnjo dirko v Franciji, ne.

»Ne želim si, recimo, leta 2028 voziti samo še na mestnih ulicah, zgolj zaradi zabave navijačev. Razumem, da to prinaša denar, toda ne bi smeli zaradi tega črtati velikih dirk in se preseliti na ulice, ki niti niso namenjene dirkanju,« je bil oster Nizozemec in pojasnil, da razume, zakaj navijači pridejo za tri dni kampirat nekam v divjino in kljubujejo dežju ter blatu, da bi lahko spremljali klasično dirko v Spaju, čeprav bi bilo po drugi strani precej bolj enostavno, če bi si jo ogledali z balkona hotelske sobe nekje v središču velemesta: »Preprosto, steza je fantastična.«

A morda za klasična prizorišča prihodnost le ni tako črna, še dodaja AFP. Promotor francoske dirke Christian Estrosi je namreč dan po končanem dogajanju, ki ga je skupno v treh dneh spremljalo rekordnih 200.000 ljubiteljev tega športa, dejal, da zdaj ni več tako prepričan, da dirke naslednje leto ne bo.

Če pa podaljšanje pogodbe s formulo 1 ne bo mogoče, imajo v Franciji še nekaj možnosti. Kot je namignil francoski dirkač Esteban Ocon, tudi legendarni Le Mans, sicer prizorišče vzdržljivostnih in motociklističnih dirk.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine