Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Sobotna priloga

Umetnik, ki je vedno mislil s svojo glavo

V Narodni galeriji je na ogled drugi del razstave o slikarju Hinku Smrekarju, ki je ustvaril vrsto ponarodelih karikatur ter pravljičnih prizorov.
Hinko Smrekar in sedem let starejši Ivan Cankar sta kmalu postala velika prijatelja, sorodni duši, čeprav mu je kmalu po prvem srečanju Cankar rekel, da ima »strašno bedast obraz«. FOTO: Marko Feist
Hinko Smrekar in sedem let starejši Ivan Cankar sta kmalu postala velika prijatelja, sorodni duši, čeprav mu je kmalu po prvem srečanju Cankar rekel, da ima »strašno bedast obraz«. FOTO: Marko Feist
27. 11. 2021 | 06:00
27. 11. 2021 | 09:16
23:24

V nadaljevanju preberite:

Hinko Smrekar (1883–1942) je bil nadarjen umetnik, brez formalne slikarske izobrazbe, na Dunaju in v Münchnu sta skupaj z Maksimom Gasparijem obiskovala slikarske tečaje in šole, a le nekaj časa, dokler sta jih lahko plačevala. Da je lahko preživel, je slikal vse; od reklamnih oglasov in razglednic do igralnih kart in karikatur. Slikal je za časopise in revije, ustvarjal naslovnice knjig. Čeprav je slikal tudi po deset ur na dan, se je težko prebijal, saj je živel v družbi, ki še danes verjame, da umetnik ni delavec in umetnina ni delo, ki ga je treba pošteno plačati, da je umetnik, kot bi dejal Ivan Cankar, »nekakšne vrste vaški šaljivec, njegovo delo pa je pisana igračka, brez katere pameten človek lahko izhaja«. Kako malo se je spremenilo od takrat.

Smrekar je različne ustanove in posameznike ves čas prosil za denar, a ko ga je dobil, ga je mnogokrat dal tistim, za katere je menil, da ga še bolj potrebujejo kot on. Ko je na primer po prvi svetovni vojni od deželnega odbora dobil enkratno podporo 200 kron, jih je 100 podaril skladu za vdove in otroke vojakov, ki so padli v vojni.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine