Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Sobotna priloga

Mož, ki je odkril prazen prostor

Življenje angleškega režiserja Petra Brooka je bilo gledališče. Bil je velikan odra in moderni klasik.
Peter Brook v svojem gledališču Bouffes du Nord v Parizu Foto Lionel Bonaventure/AFP
Peter Brook v svojem gledališču Bouffes du Nord v Parizu Foto Lionel Bonaventure/AFP
9. 7. 2022 | 06:00
22:03

V članku preberite:

- Brook tako lepo opisuje, da je pri haitijskem vuduju za začetek dovolj nekaj ljudi in kol. Ko se začnejo v ritmu oglašati bobni, bogovi v Afriki slišijo ta klic in se odpravijo čez Atlantik. Medtem ljudje igrajo bobne in pijejo rum. Čez pet, šest ur pridejo bogovi in začnejo krožiti nad njihovimi glavami in se kot v anteno ujamejo v kol. »Kol je povezava, prav tako kot križ.« Da bi se lahko manifestirali, potrebujejo telo, zato si izberejo enega od prisotnih, da ga obsedejo. »Vzdigne se na noge, a ni več on, temveč posoda, polna boga.« Bog ima zdaj obliko, zato posluša pritožbe ljudi, pije z njimi in postane dosegljiv, običajen človek lahko z njim govori, se z njim krega, ga preklinja, celo spi lahko z njim. »In tako je Haitijec ponoči v stiku z velikimi močmi, ki mu vladajo podnevi.«

- Ko ga je Margaret Croyden v intervjuju vprašala, kako režira, je bil njegov odgovor preprost: »Poslušam in gledam. Režirati predstavo je, kot da si na ladji in nekje daleč na obzorju vidiš luč: pluješ proti njej, včasih se moraš nagibati na eno, potem spet na drugo stran. Četudi se luč za trenutek izgubi, veš, kam moraš iti.« Rad je priznal, da je zanj dramski tekst mnogokrat le zemljevid, na katerega velikokrat pozabi, saj ne ve, kam bo na koncu prišel.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine