Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Sobotna priloga

Dodana vrednost v vinu po avstrijsko in jugoslovansko

Le z večjo produktivnostjo bo Slovenija lahko financirala reforme zdravstva, dolgotrajne oskrbe, pokojninskega sistema, stanovanja ... A pri tem imamo težavo.
Da preživim družino, moram 70 odstotkov vina prodati v buteljkah, je dejal gostilničar. FOTO: Dejan Javornik/Delo
Da preživim družino, moram 70 odstotkov vina prodati v buteljkah, je dejal gostilničar. FOTO: Dejan Javornik/Delo
11. 2. 2023 | 05:00
9:21

V nadaljevanju preberite:

Njegov prvi izlet z ekipo novih sodelavcev je bil v Avstrijo na kmečki turizem. Gospodar je iz kleti prinesel na mizo nekaj buteljk vina. Franc, radoveden, kakor je bil, ga je prosil, ali lahko gre z njim v klet. Želel je namreč razumeti, zakaj iz lastne kleti nosi buteljke, če bi lahko preprosto natočil vino v vrč in dodal na mizo še nekaj kozarcev, kot so to delali v naših zidanicah.

Stopila sta nižje v hladno klet, ki je bila polna lepo zapečatenih in z nalepkami označenih buteljk. Znal je ravno dovolj nemško, da ga je lahko vprašal: »Oprostite, ampak – zakaj pa delate tako? Ali ni škoda embalaže? Potrebuješ steklenice, nalepke, to moraš potiskati in še zapreti. Nima smisla, če bi lahko samo natočil iz soda in prinesel gor.«

»Fant, a ne vidiš cenika?« Gospodar je pokazal na list papirja s cenami. »Buteljka je trikrat dražja od rinfuze. Za enako količino vina. Embalaža ga podraži. No, fant, temu se reče dodana vrednost. Da preživim družino, moram 70 odstotkov vina prodati v buteljkah.« Takrat, leta 1985, je verjetno prvič v življenju slišal za izraz dodana vrednost.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine