Za preprečevanje zdravstvene krize so pristojni spodbujali upoštevanje ukrepov za preprečitev okužb. Hkrati se je pozivalo k večji digitalizaciji podjetij in delu na daljavo, konferenca GoDigital pa je v tem smislu med bolj relevantnimi slovenskimi podjetniškimi konferencami letos, pravijo organizatorji.
Preživetje podjetij
Digitalna orodja in storitve so se od marca pa do danes izkazali kot ključen element preživetja številnih podjetij. Olajšalo se je poslovanje, prodaja, dobava, konec koncev se je zaradi avtomatizacije ponekod nadaljevalo s proizvodnjo. Digitalna preobrazba je med pandemijo na vseh ravneh družbe prispevala k ohranjanju medsebojne komunikacije.
FOTO: Aleksandar Domitrica
Na konferenci GoDigital, ki jo je organiziralo Združenje za informatiko in telekomunikacije (ZIT) pri GZS so sodelovali tako domači kot tuji strokovnjaki.
Tudi generalna direktorica GZS
Sonja Šmuc je v začetku dogodka poudarila izreden pomen tehnologije za podjetja. »Že v preteklosti smo govorili, kako je tehnologija in digitalizacija, nekaj, kar spreminja poslovno okolje, kar omogoča nove poslovne modele, višjo produktivnost, večjo odpornost, večjo konkurenčnost, v kar smo se lahko v teh mesecih še kako prepričali,« izpostavlja Šmuceva, ki pravi, da okužbe sicer jemljejo medsebojno povezavo, tehnologija pa je tista, ki nam jo ponovno vzpostavlja.
Krizo lahko izkoristimo
Letos je digitalna preobrazba doživela razcvet. Narejen je bil ogromen korak v smeri večje digitalizacije, kar pa ne pomeni, da izzivov ni več, so opozorili na konferenci.
Digitalna orodja vselej zahtevajo znanja in veščine, obenem pa naložbe v digitalne tehnologije postajajo eden osrednjih stebrov ponovnega gospodarskega zagona. Direktor ZIT
Nenad Šutanovac zato opozarja, da so nekatere države in podjetja trenutno krizo že izkoristila, medtem ko druga ne. »Zdaj je pravi trenutek, da pogledamo, kako naprej in se vprašamo, ali smo lahko med tistimi, ki bomo krizo izkoristili za gospodarski pospešek. Ključni element je obuditi potrebo po spremembah ter prenesti to zavest na vse ravni organizacij,« razmere opiše Šutanovac.
Podobnega mnenja je predsednik upravnega odbora ZIT in podpredsednik GZS
Igor Zorko, ki pravi: »V ZIT in GZS verjamemo, da je še posebej digitalizacija priložnost za Slovenijo in njeno gospodarstvo, da v prihodnjih letih lahko še pospeši svoj razvoj, produktivnost in konkurenčnost. Ni potrebno, da svoja IKT podjetja primerjamo z ZDA ali Kitajsko, lahko pa najdemo svoje mesto na globalnem trgu tudi na področju, kjer smo lahko ne samo dobavitelj v različnih panogah, temveč tudi pomemben razvojni partner.«
Rast slovenskih podjetij
Digitalizacija z letošnjim letom ni več zgolj del dolgoročne strategije, ampak postaja prioriteta izvedbenih aktivnosti podjetij, pa izpostavlja predsednica Združenja Manager
Medeja Lončar. »Digitalna preobrazba ni več izbira, ampak edina smer za nadaljnje inovacije, nove storitve in celo povsem nove, na podatkih osnovane poslovne modele,« pravi Lončarjeva, ki je prepričana, da nas najbolj zanimivo obdobje še čaka.
Rast so med epidemijo izkusila tudi nekatera slovenska podjetja, razvoj in primere dobrih praks pa so predstavili na okrogli mizi z naslovom Nikoli ne zapravi dobre krize - ali kako do digitalnega preboja Slovenije. Izpostavljajo, da je trenuten čas treba predvsem čim bolje izkoristiti.
Komentarji