Električna kolesa so prodajni hit in kolesarski industriji veter v hrbet. Električno kolo je marsikateremu kolesarju razširilo športno obzorje, podaljšalo kolesarsko življenje.
Take in podobne zapise vam delimo in na široko razlagamo, kako dobra in funkcionalna so električna kolesa, potem pa pridete v prodajalno koles in električnih koles ni. Razprodano!
Klicaj na koncu jasno pove, da so kolesa razprodana, nova pridejo, ko pridejo, nekatera celo čez 400 dni, rekordno čakanje, ki so nam ga zaupali trgovci, pa sega tja do 900 dni! Spet klicaj. Ne gre drugače. Vseeno verjamemo, da se bodo naši trgovci s kolesi znašli na svoj način in čakalna doba ne bo tako dolga.
Drugače so se tega lotili v Cultu. Odločili so se, da poskusijo z domačo izdelavo piškotkov z dvema kolesoma in baterijo in motorjem in odličnim aluminijastim okvirjem in odlično opremo in ... Za več informacij smo k pogovoru povabili
Uroša Gnezdo, ki se je vsega tega spomnil, ampak ne čisto sam. Idejo je dobil, ko je seštel ena in ena in ena in v septembru je na ceste zavilo prvo slovensko gorsko električno kolo Cult Octane.
Kakšna je bila pot od ideje do izvedbe za slovensko električno kolo?
Prva električna kolesa smo izdelali že leta 2014 za namen transportnih koles Krpan. Od takrat naprej smo se do dobra spoznali s specifikami novega segmenta kolesarstva. Do lanskega leta nismo niti razmišljali o razvoju športnih električnih koles, saj nismo videli razloga za izdelavo še ene znamke električnih koles. Ko pa so nas kontaktirali iz podjetja Domel julija 2020 ter predstavili svoj motor, smo takoj prepoznali njegov potencial. Že na prvem sestanku smo se začutili ter prepoznali potencial sodelovanja in se takoj lotili dela.
Ko so nas kontaktirali iz podjetja Domel julija 2020 ter predstavili svoj motor, smo takoj prepoznali njegov potencial. FOTO: Cult.si
Kaj ga loči od drugih e-gorskih koles?
Srce kolesa eCult je Domelov motor RS Line, ki s svojimi 112 Nm navora močno izstopa od konkurence. Seveda pa njegova brutalna moč ni vse, na kar stavimo. Močna zasnova motorja, ki jo zahteva tako močan pogon, zagotavlja tudi dolgo življenjsko dobo. Ker pa motor ne deluje brez baterije, smo k sodelovanju povabili še eno slovensko podjetje Comtron, ki je za nas razvilo baterijo. Prednost lokalne izdelave baterije je ta, da lahko ponudimo uporabnikom tudi servis, kar ni ravno pogosta praksa pri drugih ponudnikih baterij, in s tem na daljši rok močno pocenimo vzdrževanje e-kolesa.
Seveda pa sam pogon in baterija nista dovolj za dobro e-gorsko kolo. Zato smo dali velik poudarek sami geometriji okvirja. Zelo smo pazili pri izboru zavor in vzmetenja, ker menimo, da sta to eni izmed pomembnejših komponent vsakega kolesa, žal pa vse prepogosto močno podhranjeni v segmentu e-koles.
Srce kolesa eCult je Domelov motor RS Line, ki s svojimi 112 Nm navora močno izstopa od konkurence. FOTO: Cult.si
Cenovno je v srednjem, najbolje prodajnem rangu? Kako prepričate kupca, da je slovensko kolo vredno postavljene cene?
Povprečni kupec e-kolesa najpogosteje išče kolo z nemškim motorjem, ki je v zadnjih letih lestvico kakovosti postavil zelo visoko. Morda se sliši samovšečno, ampak verjamem, da Domelov motor RS Line nič ne zaostaja za nemškim velikanom, celo upam si trditi, da ga v določenih segmentih tudi prekaša.
Za nakup kolesa eCult Octane 112 pa se stranke odločajo tudi zaradi same uporabniške izkušnje, saj je vožnja s tem kolesom igriva ter predvsem varna. Poleg tega 112 Nm navora lahko vsakega uporabnika spremeni v Rogliča ali Pogačarja.
Z veseljem tudi ugotavljamo, da smo Slovenci vse bolj narodno zavedni, in podatek, da je kolo narejeno v Sloveniji, nekoliko odtehta pri odločitvi za nakup.
Kaj nam lahko še poveste o okvirju, vzmetenju, gumah ...
Okvir smo zrisali v Cultu. Najprej smo izbrali prierne cevi, predvsem cev za baterije je pomembna, ker se okrog nje gradi mesto za baterijo, ki poganja motor. Potem smo naročili orodje za izdelavo
bracketa, nosilca motorja, nato pa je sledila geometrija, da je kolo postal dobro vodljivo na vseh terenih. Nazadnje še barva in design. V EU se tega ranga okvirjev ne dela, zato smo našli proizvajalca na vzhodu in z njim začeli sodelovati.
FOTO: Cult.si
Zaradi take izbire širine plašča smo lahko izbrali malo manj agresiven profil plašča, kar zagotavlja nižji kotalni upor, vendar še vedno dovolj oprijema na slabših terenih. FOTO: Cult.si
Geometrija tega kolesa je res dobra. Sledili smo modernim smernicam. Kolo ima v vseh treh velikostih isto dolžino krmilne opore (60 mm), zato je pa okvir toliko daljši. V kombinaciji z 68-stopinjskim kotom vilice je kolo res vodljivo tudi na bolj zahtevnih terenih in ni tistega občutka, da boš poletel čez krmilo na strmih spustih. Take težave smo imeli vsi visoki kolesarji na gorskih kolesih v preteklosti.
Okvir: eCult Octane 112, 29˝, aluminij
Motor: Domel 48 V, 250 W, 112 Nm
Baterija, Econo 48 V, 660 Wh, 13,8 Ah
Polnilec: 48V Econo / 3 A – 3 pin
Vilica: Marzocchi Bomber Z2, 120 mm
Zavore: Formula Cura 180/160 mm
Prestavni sistem: 1x12 p
Plašči: Vittoria Mezcal 29×2,6
Sedež: WTB Volt
Obroči: WTB
Cena: 3699 evrov
Vilice so zračne, kar pomeni, da si lahko vsak kolesar prilagodi svojim kilogramom. Hoda imajo 120 milimetrov. Še bolj pa je pomembno, da so višjega kakovostnega razreda, zato zdržijo obremenitve, ki jih tako kolo proizvaja. Zračnice so 29 x 2,6 inča.
Volumen takega plašča zagotavlja udobno vožnjo, dober oprijem pri poganjanju in zaviranju. Zaradi take izbire širine plašča smo lahko izbrali malo manj agresiven profil plašča, kar zagotavlja nižji kotalni upor, vendar še vedno dovolj oprijema na slabših terenih. Navsezadnje je to profil, ki je najpogosteje izbira tekmovalcev XC. Tudi zaradi izbire plaščev je domet kolesa do 150 kilometrov. Marsikatero kolo ima dosti krajši domet ravno zaradi grobega profila plaščev, ki porabi veliko vatov
.
FOTO: Cult.si
FOTO: Cult.si
Ostajate samo pri »trdakih«?
Planov je veliko. »Trdak« je bil logična izbira za prvo predstavljeno kolo. Ponudbo pa bomo v prihodnje širili v segmente, kjer bomo menili, da lahko ponudimo kupcem nekaj več, in ne samo zato, da zapolnimo vse prodajne segmente.
Kolesa so na zalogi, kajne?
Prva kolesa so bila dobavljena konec septembra. Vsa preostala kolesa, ki smo jih načrtovali za letošnjo sezono, bomo dobavili v prihodnjih tednih.
Komentarji