Včeraj, točno ob 11. uri sta nam na Youtube kanalu
Michele Gastaldello in
Claudio Salamoni, predstavila najnovejšo Wilierjevo specialko.
Wilierjeva kolesa so tudi Sloveniji med najbolj prodajanimi kolesi, zato smo premiero še toliko bolj pričakovali.
Že na Touru smo videli to kolo, a nismo vedeli za kaj točno gre. Zdaj vemo, gre za Vilierjevo najboljše kolo, kar so jih v svoji 114-letni zgodovini sploh naredili. Vemo, da Vilier Triestina že vseskozi dviga standarde, ko gre za specialke, vseskozi je prisoten v tekmovalnem svetu na najvišji ravni, vseskozi hoče biti najboljši.
Mogoče celo lahko napišem, da je Filante ta trenutek najbrž najboljša specialka nasploh. Prepričali se bomo, ko jo bomo vozili, do takrat pa se moramo zadovoljiti z njihovo razlago z včerajšnje premiere na njihovi spletni strani.
FOTO: Arhiv proizvajalca/Wilier
Wilier Filante SLR je postavljen ob bok modelu Zero SLR in odpira novo poglavje v zgodovini njihovih aerodinamičnih koles. Pred desetimi leti so nam predstavili model Imperiale, leta 2013 Cento 1 Air. Filante je lahkoten okvir, ki se v teži primerja z modelom Cento10 Pro, narejen je z manj materiala, a nič na škodo voznih lastnosti, ampak se je to zgodilo zaradi izpopolnjene Wilierjeve tehnologije, znanja. Filante okvir tehta 870 gramov in spada med aerodinamične okvirje, to pove precej.
Hitreje, najhitreje
Inženirji, industrijski oblikovalci in aerodinamiki v podjetju so okvir naredili v vetrovniku, kar ni nič novega, vendar kot pravijo, v vetrovniku je narejen od ideje do končnega izdelka, vse, prav vse je šlo v smeri – narediti najlažje, najbolj aerodinamično cestno specialko.
FOTO: Arhiv proizvajalca/Wilier
Pri izdelavi, konstrukciji, so upoštevali vse, pretvarjali so se, da so na cesti, upoštevali so razmere pri vožnji, ko piha bočni veter, ko se pojavijo nenadni turbulentni tokovi, ki jih lahko improviziraš samo v vetrovniku, prilagodili so se tudi razmeram med zavijanjem pri najvišjih hitrostih in obremenitvah, improvizirali so vožnjo v skupini pri hitrostih od 30 do 150 km/h.
Njihova tehnologija in njihovo znanje to omogočata in naredili so zanje najboljšo specialko na svetu. Če si upa to trditi Wilier, potem je prav gotovo nekaj na tem, njihova zgodovina je predolga, da bi se samo trepljali po prsih.
Njihov znani profil cevi NACA in Kammtail je dodatno izpopolnjen, vso kablovje je skrito, okvir je oskubljen do zadnje možnosti, zrak se nima več kje zatikati. Aerodinamika se vidi že na prvi pogled.
Nenavadna geometrija in oblika okvirja
V primerjavi s Cento10 ima Filante nekoliko mehkejše kote in 7 mm širše vilice. Da, široke vilice najprej padejo v oči. Take niso zato, da bi v ta okvir tiščali široki pnevmatiki, ampak zato, da se med prednjimi vilicami in zadnjim trikotnikom ali zadnjimi vilicami, če hočete, ne dogaja turbulenca, zrak teče neovirano, ker se vilici poravnata z zunanjimi dimenzijami, tako kot na primer na velodromskih kolesih. Da, s tem je aerodinamika zelo izboljšana. Vilica je asimetrična in s tem uravnava segrevanje, ki nastaja pri zaviranju s kolutnima zavorama, asimetrična je tudi zasnova zadnjega trikotnika, ki se zdaj še bolje kompenzira delo pogonskega sklopa oz. okvirja pokoli pogonske osi.
FOTO: Arhiv proizvajalca/Wilier
Filiante ima šest velikosti okvirjev, pet dimenzij krmil. Za vsako velikost so drugače oblikovane cevi z drugačno dimenzijo, tako, da tisti najvišji kolesarji ne bodo mogli več bentiti, da so njihova kolesa bolj mehka. Samo okvir z vilicami stane okroglih 5000 evrov, najcenejši sestavljeni Filante stane 8200 evrov.
Komentarji