Pritoževanje staršev, da videoigre negativno vplivajo na njihov podmladek, je staro toliko, kot so stare videoigre same. Njihova skrb je po eni strani upravičena – mladeniči (in v dosti manjši meri tudi mladenke) zaradi pretiravanja lahko postanejo asocialni in agresivni, po drugi strani pa nekatere raziskave kažejo, da igranje videoiger v zmernih količinah pozitivno vpliva na nekatere kognitivne sposobnosti otrok.
S Točke osveščanja o varni rabi interneta Safe.si so sporočili, da se je nanje obrnilo več zaskrbljenih staršev in učiteljev, ki so iskali informacije o tveganjih pri dveh videoigrah: granny in
fortnite.
Igri sta med mladimi izredno priljubljeni. Najboljši dokaz za to je
švedski youtuber Felix Kjellberg, čigar kanal ima 67 milijonov naročnikov – največ izmed vseh kanalov na youtubu. Kjellberg na njem objavlja videoposnetke, na katerih komentira igranje fortnita. Gre za videoigro preživetja, v kateri se do sto igralcev bori med seboj. Zadnji, ki ostane v polju, je zmagovalec.
Bolj kot nasilna je zasvojljiva
Na Safe.si navajajo, da ima igra sicer določene pozitivne vidike, kot je, denimo, igranje v skupini, a vsebuje tudi prizore nasilja, ki pa so blagega značaja. »Igralci uporabljajo pištole, meče in granate za boj, prav tako lahko tudi porazijo nasprotnike z uporabo različnih pasti (npr. strupen plin), slišijo se streljanje, eksplozije in zvoki, ki izražajo bolečino oziroma poškodbo lika. Zaradi nasilja ni primerna za mlajše od dvanajst let. Ker ob ustvarjanju računa ni zahtevane minimalne starosti, jo lahko igra kdorkoli,« so zapisali v sporočilu za javnost.
Fortnite je videoigra preživetja, v kateri se do sto igralcev bori med seboj. FOTO: Epic Games
Ker igralci fortnita lahko med igro klepetajo in se povežejo prek Googlovih ali Facebookovih računov, na Safe.si staršem svetujejo, naj otroke dobro poučijo o spletnem bontonu in pravilih spletnega klepetanja ter s tem zmanjšajo njihovo izpostavljenost spletnemu nadlegovanju in neprimernemu ali žaljivemu govoru. Poleg tega jim morajo omejiti čas igranja, s čimer lahko preprečijo morebitno kasnejšo zasvojenost z videoigrami. Fortnite je namreč izjemno zasvojljiv, saj je »zasnovan tako, da igralca močno pritegne (izrazite barve, zvoki, izredno hiter potek igranja), zato nekateri težko prenehajo igrati«.
Babica ni priporočljiva za mlajše od 12 let
Morda še nekoliko manj primerna, zagotovo pa bolj grozna videoigra je granny, zato ima tudi oznako PEGI12, kar pomeni, da ni priporočljiva za mlajše od 12 let. Njen cilj je pobegniti iz hiše, kjer igralčev lik zadržuje slepa starka z zelo dobrim sluhom. Ker je v igri prisotno nasilje – ubijanje s kijem – in namigi na ljudožerstvo, na Safe.si opozarjajo, da igra lahko pri otrocih povzroči občutke tesnobe in strahu, kar se kaže na različne načine: kot nespečnost, strah pred samoto, nočne more …
»Če se otrok sreča z videoigro granny, se je z njim smiselno pogovoriti o igri in o drugih vidikih grozljivk, pa naj gre za videoigre ali pa za filme,« so opozorili starše.
Komentarji