Neomejen dostop | že od 9,99€
Le redki deli svetovnega gospodarstva so tako obetavni kot Jugovzhodna Azija. Multinacionalna podjetja upajo, da bodo proizvodnjo preselila iz Kitajske, in si prizadevajo za vzpostavitev dobavnih verig v regiji. Indonezija, Filipini in Vietnam bodo do konca desetletja najbrž spadali med najhitreje rastoča gospodarstva na svetu. Malezija se bo predvidoma kmalu pridružila skupini gospodarstev z visokimi dohodki. Ker tujci zapuščajo Hongkong, se je povečal pomen Singapurja kot finančnega središča.
Za domača podjetja v Jugovzhodni Aziji je stanje bolj negotovo. Tržna vrednost naložbenih delnic v Indoneziji, Maleziji, na Filipinih, v Singapurju in na Tajskem znaša približno 900 milijard dolarjev (830 milijard evrov). Teh pet gospodarstev ima približno enak BDP kot Indija, toda manj kot polovico njene naložbene tržne vrednosti (glej graf 1). Vsako od sedmih ameriških podjetij je vredno več kot celotni južnoazijski trg.
Slabše poslovanje konglomeratov v Jugovzhodni Aziji je vzbudilo pozornost tujih podjetij zasebnega kapitala, ki so razdrobila druge podobne družbe. Investicijska sklada KKR in Blackstone sta med tistimi, ki krepijo svoje poslovanje v regiji. Običajno javno objavljajo le del svojih delnic, kar lahko oteži sovražne ponudbe. Več kot polovica delnic malezijske družbe YTL, filipinske družbe SM Investments in tajske družbe ThaiBev je v zasebni lasti, še vedno pa je mogoče pristaviti svoj lonček. Avgusta je evropska zasebna družba CVC kupila večinski delež v bolnišnicah Siloam International od skupine Lippo Group za približno milijardo evrov.
Zaradi majhnosti lokalnih kapitalskih trgov se ta podjetja pozneje težko uvrstijo na borzo, poleg tega je zanimanje tujih vlagateljev za skromna azijska podjetja zelo omejeno. Brez večje konkurence bo »morija« podjetij v Jugovzhodni Aziji še naprej kazila njeno sicer optimistično gospodarsko stanje. Celotna analiza je dostopna v odklenjenem članku. (The Economist)
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji