Neomejen dostop | že od 9,99€
V Grčiji so izbruhnili protesti zaradi železniške nesreče, v kateri je umrlo najmanj 57 ljudi. Mnogi menijo, da je bila torkova nesreča neizbežna. »To je nedopustna nesreča. Situacija je poznana že tri desetletja,« je za AFP dejal protestnik, zdravnik iz Larisse Costas Bargiotas. Večina za dogodek krivi ignoranco oblasti so dotrajane železniške infrastrukture.
Stavka železničarjev se je začela danes zjutraj, kar je vplivalo na železniške storitve in podzemno železnico v Atenah. Za popoldan pa so napovedani vnovični protesti. Reševalci se med tem še vedno prebijajo skozi požgane in ukleščene vagone ter iščejo žrtve.
Proti grškemu državnemu železniškemu podjetju OSE letijo resne obtožbe. Po poročanju medijev so namreč člani železniškega sindikata že dolgo opozarjali na možnost nesreč, saj elektronski nadzorni sistem na progi Atene-Solun skorajda ni deloval.
Po poročanju grškega poslovnega časopisa Naftemporiki so se na progi že večkrat zgodile manjše nesreče ali pa je do njih skoraj prišlo. Na to naj bi nazadnje opozorili pred tremi tedni. »Dokler ne bodo sprejeti zaščitni ukrepi za delovna mesta ter varno delovanje in promet vlakov, se nesreče ne bodo končale,« piše v pismu sindikata z dne 7. februarja.
Na pomanjkljivosti so opozorili tudi v drugem pismu, ki ga je sindikat strojevodij novembra lani poslal ministrstvu za promet. Po navedbah iz pisma svetlobna signalizacija na progi že več let ne deluje, kot tudi ne evropski sistem za nadzor vlakov, ki te pred nevarnostjo ustavi. Poleg tega varnostni in svetlobni sistemi v predorih ne delujejo v celoti že več kot 15 let, še piše v pismu, ki ga je pridobila dpa.
59-letni postajni načelnik, ki so ga v povezavi z nesrečo aretirali kmalu po njej, naj bi medtem priznal odgovornost za nesrečo. »Menim, da je postajni načelnik priznal odgovornost, malomarnost in napako,« je danes dejal tiskovni predstavnik grške vlade Janis Ojkonomu. Načelnik naj bi popoldne stopil pred sodnika.
Ojkonomu je ob tem pojasnil tudi, da so zamude pri namestitvi potrebne zaščitne opreme na progah posledica »kroničnega slabega delovanja in desetletij neuspešnega državnega upravljanja«, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Kostas Karamanlis je zaradi nesreče v sredo odstopil s položaja ministra za promet in prevzel, kot je dejal, odgovornost za napake oblasti pri urejanju železniškega sistema, ki po njegovih besedah ni primeren za 21. stoletje. Na položaju ga je nasledil Giorgos Gerapetritis, ki je obljubil, da bodo odkrili vzrok nesreče, modernizirali železniško omrežje in vzpostavili varnost v železniškem prometu, poročajo tuje tiskovne agencije.
»To je zelo velika odgovornost,« je povedal ob primopredaji poslov na ministrstvu in dodal, da je naloga vlade, da se takšna nesreča nikoli več ne zgodi. Družinam žrtev se je tudi opravičil.
Zaradi nesreče so v več grških mestih v sredo zvečer potekali protesti, grški železničarji pa v znak žalovanja in protesta zaradi zanemarjanja železnic danes stavkajo. Grški premier Kiriakos Micotakis je v sredo dejal, da je za trčenje potniškega in tovornega vlaka verjetno odgovorna človeška napaka, česar pa preiskovalci doslej še niso potrdili.
Zaposleni v železnicah so v znak žalovanja za danes napovedali nove proteste. »Bolečina se je zaradi desetin mrtvih in ranjenih sodelavcev in sodržavljanov spremenila v jezo,« so zapisali v izjavi za javnost. »Nespoštovanje, ki so ga vlade v zadnjih letih izkazale grškim železnicam, je privedlo do tragičnega rezultata,« so še dodali.
Protestniki so se včeraj že spopadli s policijo pred sedežem Hellenic Train v Atenah – družbe, odgovorne za vzdrževanje grških železnic. Protesti so potekali tudi v Solunu in mestu Larissa, pri katerem se je v torek zvečer zgodila nesreča. 59-letni vodja železniške postaje v Larissi, ki zanika svojo odgovornost, je obtožen umora iz malomarnosti. Za nesrečo je okrivil tehnično napako. Eden izmed protestnikov je dejal, da je bilo »železniško omrežje videti problematično, z izčrpanim in slabo plačanim osebjem« ter da »poveljnik postaje, ki je bil aretiran, ne bi smel plačati cene za nedelujoči sistem«.
Tudi člani železničarskega sindikata menijo, da se je nesreča zgodila zaradi nepravilnega delovanja varnostnih sistemov, na kar so opozarjali več let.
Pred bolnišnico, kamor so pripeljali trupla žrtev in ponesrečence, je bil izobešen transparent, na katerem je pomenljivo pisalo, da bodo oblasti morebitne sistemske napake v uradni preiskavi, ki trenutno poteka, prikrile.
Po incidentu, v katerem je potniški vlak čelno trčil v tovorni vlak, nato pa so zagoreli sprednji vagoni, so po vsej državi razglasili tridnevno žalovanje. Sprednji vagoni potniškega vlaka so večinoma uničeni. Večina od 350 potnikov na vlaku je bilo študentov, ki so se vračali v Solun po dolgem koncu tedna ob praznovanju grškega pravoslavnega posta.
Grški premier Kiriakos Micotakis je dejal, da je bila za katastrofo kriva »tragična človeška napaka«. Oblasti so zatrdile, da bo preiskava pravična in neodvisna.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji