Neomejen dostop | že od 9,99€
»Hirošima je postala metafora ne le za jedrsko vojno, temveč za vse vojne, vsa pustošenja in vse nasilje nad civilisti. In ne vzbuja zgolj razmišljanja o tem, da ne bi smeli nikoli več uporabiti jedrskega orožja. Nikoli več se ne bi smeli zapletati v nobeno vojno, ker je to norost.«
Teh besed švedsko-francoskega igralca Maxa von Sydowa sem se spomnila, ko sem gledala, kako se voditelji držav ali vlad najmočnejših gospodarstev sveta zbirajo v Hirošimi, katere ime samodejno prebudi občutek strahotnega nesmisla vojskovanja in celo nesmiselnosti znanstvenega napredka, usmerjenega v uničevanje. Marsičesa bi se lahko spomnili ob omembi Hirošime: njene zgodovine, ki seže vse do 12. stoletja, budističnega templja Mitaki-Dži, korporacije Mazda Motor, ki so jo tam ustanovili leta 1920. Vendar so s tem imenom povezani predvsem slike otrok, ki so zgoreli ob eksploziji jedrske bombe, ljudi, spremenjenih v črni prah, število 80.000 ubitih v trenutku, ko je na mesto padel deček, Little Boy, z obogatenim uranom, in še najmanj 20.000 žrtev, kolikor jih je umrlo do konca leta 1945.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se