Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Svet

Končno bodo začeli graditi most, ki bo povezal Hrvaško

Infrastruktura: Največji državni gradbeni projekt na Hrvaškem bo tudi velik preizkus resnične odprtosti hrvaškega in evropskega gospodarstva.
Most na Pelješac FOTO: Pipenbaher consulting
Most na Pelješac FOTO: Pipenbaher consulting
30. 7. 2018 | 07:33
3:05
Danes bodo v Stonu predstavniki hrvaške državne družbe Hrvatske ceste zastopnikom kitajske družbe China Road and Bridge Corporation (CRBC), ki na območju jugovzhodne Evrope med drugim gradi avtocesto v Črni gori in most v Srbiji, predali vso dokumentacijo, potrebno za začetek gradnje mosta, ki bo povezal celino in polotok Pelješac.

S tem bo začel teči 36-mesečni rok, v katerem morajo izvajalci dokončati ta 526 milijonov evrov vreden gradbeni podvig.
Za Hrvaško izjemno pomemben most bo Evropska unija sofinancirala s 357 milijoni evrov oziroma s 85 odstotki sprejemljivih stroškov, ki jih Bruselj ocenjuje na dobrih 420 milijonov evrov.

 


Test odprtosti za Evropo in Hrvaško


Kot smo že poročali, Bruselj nikoli ni bil prav navdušen nad izbiro kitajskega izvajalca. Temu je njegov evropski tekmec Strabag očital, da se je na razpis za posel prijavil z dampinškimi cenami. »Presenečeni smo bili, da so bili v CRBC za 80 milijonov evrov cenejši. Nekatere cene so sedemkrat nižje, kot smo jih lahko ponudili mi in italijansko-turški konzorcij [Astaldi in IC Ictas Ansaat],« so bili tedaj v Strabagu začudeni nad kitajsko ponudbo. Opozorili so tudi, da bo CRBC hrvaškim podizvajalcem dal le drobtinice, drage jeklene konstrukcije pa naj bi uvozil iz Kitajske. Z uvozom polizdelkov iz jekla iz Kitajske naj bi se poskušali ogniti plačilu davka na dodano vrednost, svarijo kritiki. Če k temu prištejemo še stalno prakso uvažanja lastne delovne sile, vse kaže na to, da bo izplen tega projekta za hrvaški proračun najbrž zelo skromen. Evropa bo v tem primeru prvič v zgodovini s svojim denarjem financirala projekt katerega izmed kitajskih gradbenih velikanov.


Ne bo posla za Nado Klemenčič


Vodilna posrednica pri zavarovanju gradbenih poslov CRBC na območju Balkana je nekdanja prva dama slovenske Zavarovalnice Triglav Nada Klemenčič. Čeprav je njena družba uredila zavarovanja vseh kitajskih gradbenih poslov na območju nekdanje Jugoslavije, je bitko za most na Pelješac izgubila. Kot nam je pojasnila, je posel tokrat dobila družba, ki je bila ustanovljena pred petimi meseci. »Vsi vemo, kako je s posli, v katere je vpletena politika. Sama rada tekmujem športno. Če kakšno tekmo izgubim, tudi ni konec sveta, tej bo sledila še kakšna nova tekma,« je komentirala Klemenčičeva.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine