V
Davosu se vsako leto konec januarja zbere vsa svetovna elita, ki razpravlja o ustroju sveta, dilemah in morebitnih rešitvah zanje. Kot se za tak dogodek in Švicarje spodobi, je organizacija tega štiridnevnega srečanja tako rekoč brezhibna.
Skrb za varnost se začne že na mejnem prehodu, kjer si s tujo registrsko tablico in priznanjem carinikom, da si namenjen v Davos, prislužiš temeljit pregled avtomobila. Vajo policisti ponovijo nekaj kilometrov pred Davosom. V mestecu je ogromno policistov in žandarjev, ki imajo pod nadzorom vsak kotiček. Vstop v kongresni center je enak letališkemu pregledu. Izkaznica, ki jo je izdal organizator, pa je vredna več kot vsi drugi dokumenti skupaj.
Čeprav je znano, da je Davos v tem času prometno ohromljen, nisem pričakoval, da bom iz enega konca alpskega mesteca do drugega potreboval eno uro. A mestece z enajst tisoč prebivalci in več kot 80 hoteli in številnimi apartmaji v tem času poka po šivih, ulice pa so zasedle neskončne kolone črnih limuzin prestižnih avtomobilskih znamk. Prometni režim je v tem času spremenjen, tako da promet po glavni ulici Promenada poteka enosmerno, pod mestecem pa v nasprotni smeri. V vsakem križišču so usmerjevalci prometa. A rezultat nenehnega prevažanja 3000 udeležencev od hotela do kongresnega centra in do številnih sestankov, ki potekajo po celotnem Davosu, je celodnevni prometni zamašek.
Udeleženci svetovnega gospodarskega foruma. FOTO: Arnd Wiegmann/Reuters
To je tudi najbolj očiten paradoks tega srečanja, ki letos veliko pozornosti namenja okolju, podnebnim spremembam in ohranjanju gozdov. Ne samo da se nekateri udeleženci na dogodek vozijo s helikopterji in zasebnimi letali, ampak v mestu ne zasledite niti enega električnega avtomobila, nobene tesle. Lahko bi rekli, da je zmagovalka davoškega dogodka nemška (dieselska) avtomobilska industrija. Tako rekoč nobeno vozilo pa nima vgrajenega manj od 3,5 litrskega agregata. In to za vožnjo po polžje sredi alpske idile.
Številni domačini se za ta čas celo izselijo iz Davosa in svoje stanovanje oddajo udeležencem svetovnega gospodarskega foruma (WEF). Rekorderji v tem tednu za svoje stanovanje iztržijo celo tretjino letnega zaslužka. Velike korporacije pa za hotelske kapacitete, najem limuzin, stroške varovanja in druge stroške odštejejo milijonske zneske. Medtem pa na številnih panelih in dogodkih ugotavljajo, da je na svetu preveč neenakosti in modrujejo, kako bogastvo porazdeliti med več ljudi.
Povsem zasedene pa niso le prenočitvene kapacitete, ampak tudi vsi poslovni prostori in lokali ob Promenadi. V njih imajo svoja predstavništva, ki so odprta dolgo v noč, tako korporacije kot države. Tako je ob koncu panelov v kongresnem centru največkrat slišan stavek: You're not suppose to go to Russia house. (Menda ne greš v rusko hišo.) V tem ni nič političnega, le da se udeleženci zavedajo, da bodo potem glave zjutraj težke. S političnega zornega kota pa bi lahko pojasnili, zakaj nihče ne vstopi v lokal Huaweia. Zgodba o postavitvi omrežja 5G tudi v Davosu v različnih kontekstih priplava na plan, in kot je videti, skrbi tako zahodnjake kot vzhodnjake. Seveda pa se po ulici razlega tudi zvok škotskih dud. A življenje v Davosu ponoči ne zamre. Kot mi je pojasnil voznik ene izmed limuzin, je v mestu polno zabav, ki trajajo do jutra.
FOTO: Arnd Wiegmann/Reuters
Ali je nočno življenje pustilo posledice na udeležencih, bomo kmalu ugotovili. Danes bosta zbrane nagovorila tudi nemška kanclerka
Angela Merkel in japonski premier
Šinzo Abe. Udeleženci predvsem od zadnjega pričakujejo prelomne napovedi. Japonska in Kitajska v zadnjem času krepita gospodarsko sodelovanje, vendar, kot ugotavljajo tu v Davosu, niso zagnali še nobenega pomembnejšega skupnega projekta. Po drugi strani pa nekateri udeleženci pričakujejo, da bo Abe napovedal tesnejše sodelovanje japonskih podjetij z ameriškimi tehnološkimi giganti.
Komentarji