Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Svet

Božična mrzlica že pred dnevom spomina na mrtve

Božični izdelki se vsako leto na policah pojavljajo prej, ker se potrošniki želijo izogniti nakupovalni gneči, obenem pa se odločajo za cenejše nakupe.
Nekateri strokovnjaki predvidevajo, da se božični izdelki vsako leto pojavljajo prej, ker se potrošniki želijo izogniti nakupovalni gneči. FOTO: Lisi Niesner/Reuters
Nekateri strokovnjaki predvidevajo, da se božični izdelki vsako leto pojavljajo prej, ker se potrošniki želijo izogniti nakupovalni gneči. FOTO: Lisi Niesner/Reuters
28. 10. 2024 | 14:20
28. 10. 2024 | 14:23
3:31

Fenomen božične mrzlice je v porastu že iz poznih 80. let prejšnjega stoletja, a v zadnjih letih dosega nove višave. Trgovci na svoje police postavljajo vse od božičnih okraskov pa do prazničnih sladkarij v zeleno-rdečih barvah že pred praznikom vseh svetih, ki pa ga vse pogosteje zasenči noč čarovnic, ki jo obeležujemo dan prej. Oba praznika postajata vse večji del marketinške strategije, ki usmerja potrošnike k opravljanju večjih božičnih nakupov še pred črnim petkom.

Božične tržnice za 1. november

Nekateri strokovnjaki predvidevajo, da se božični izdelki vsako leto pojavljajo prej, ker se potrošniki želijo izogniti nakupovalni gneči, obenem pa se odločajo za cenejše nakupe. Te kupci pogosto opravljajo preko spleta, ti pa posledično potrebujejo kar nekaj časa za dostavo. Da bi konkurirali spletnim tekmecem, trgovci pri nas tovrstne božične izdelke postavljajo na police istočasno, kot se ti pojavijo na spletu, čeprav z njih še niso umaknili buč in nagrobnih sveč. Prav tako pa vse pogosteje vidimo, da božične jelke in okraske že v začetku decembra s polic izpodrivajo velikonočni zajčki in čokoladni pirhi.

Fenomen božične mrzlice je v porastu že iz poznih 80. let prejšnjega stoletja, a v zadnjih letih dosega nove višave. FOTO: Mike Segar/Reuters
Fenomen božične mrzlice je v porastu že iz poznih 80. let prejšnjega stoletja, a v zadnjih letih dosega nove višave. FOTO: Mike Segar/Reuters

Medtem ko se bodo božične lučke v naši prestolnici prižgale 29. novembra, bodo nekatere božične tržnice po Evropi odprte že nekaj tednov pred tem. Prve stojnice bodo zadišale po kuhanem vinu v Veliki Britaniji, in sicer že 1. novembra, v Birminghamu. V naši bližini ji bosta 15. novembra sledila Dunaj in Budimpešta, praznovanje v Zagrebu pa se bo pričelo na zadnji dan v novembru. Guardian v svojih raziskavah nakazuje, da so se božične tržnice pričele odpirati bolj zgodaj v novembru kot ponavadi kot posledica COVID-a. To lahko nakazuje na prizadevanje trgovcev ter ponudnikov na zmanjšanje finančnih izgub, ki so jih utrpeli med pandemijo, po drugi strani pa lahko raziskava priča zgolj o človeški potrebi po druženju, še posebej v mesecih, ko je dan občutno krajši od noči.

Božične popevke ponovno na glasbenih lestvicah

Porast v poslušanju in prepevanju božičnih pesmi, kot so »Last Christmas« in »All I Want For Christmas is You«, se v zadnjih letih na lestvicah povprečno pojavijo nekje sredi novembra, medtem ko so v 90. letih in na začetku 21. stoletja božične popevke na lestvice najbolj priljubljenih prodrle šele v zadnjih dveh tednih decembra. Guardianove raziskave kažejo, da božične pesmi vsako leto bolj zgodaj zasedajo mesta na glasbenih lestvicah, kot so UK Top 40. Božična pesem, ki je po njihovih raziskavah najzgodneje prodrla na to lestvico, je 'Mistletoe' kanadskega izvajalca Justina Bieberja, in sicer je svoje mesto na lestvici zasedla že 23. oktobra 2011. 

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine