Ljubljana – Zgoščenemu prometu smo zaradi začetka počitnic v delu Nemčije priča že od sredine tega tedna, a največja gneča se na cestah proti slovenski in hrvaški obali obeta konec tedna. Ta in prihodnji teden ter 15. avgust kot praznik Marijinega vnebovzetja so v vsem letu najbolj prometno obremenjeni.
Zgostitev prometa je po napovedih Darsa mogoče pričakovati že danes popoldne in v soboto od jutra predvsem na zahodni ljubljanski obvoznici, od Kosez proti Primorski, ter vsaj danes popoldne tudi na južni obvoznici od Barja proti Dolenjski. Verjetno bodo zastoji nastajali tudi pred predorom Karavanke, ki naj bi bili to in prihodnjo soboto dopoldne daljši predvsem proti Sloveniji, v smeri Avstrije pa jih pričakujejo od poznega dopoldneva do popoldanskih ur. Zastojem se verjetno ne bo mogoče izogniti niti med Podlehnikom in Gruškovjem proti Hrvaški.
Ozko grlo
Na zahodni ljubljanski obvoznici so zastoji pogosti tudi ob ponedeljkih, ker se delno spreminjajo turistični tokovi, ki se jim na začetku tedna pridružijo običajne dnevne migracije, hkrati pa se v celoti sprosti tovorni promet. Na Darsu opozarjajo, da je ta del ceste proti Primorski ozko grlo, saj se dva pasova zlivata v enega. Avgusta predvidevajo prilagoditve talne signalizacije, da bi skozi celoten krak proti primorski avtocesti vodila dva pasova, podobno kot je urejen del od severne obvoznice proti štajerski avtocesti. Tako bi lahko zmanjšali zastoje v konicah, ne bodo pa jih povsem odpravili. Zahodni obvoznici se je delno mogoče izogniti skozi Podutik in po Celovški cesti.
4000
vozil na uro prevozi primorsko avtocesto v najhujših konicah.
Večjo gostoto prometa ves konec tedna in v ponedeljek pričakujejo na mejnih prehodih, predvsem s Hrvaško v obeh smereh. Vozniki bodo zato verjetno iskali alternativne poti: manjše prehode, kjer je prometa manj, kar morda odtehta tudi nekaj (deset) kilometrov daljšo pot.
FOTO: Delo
Na Darsu pravijo, da na primorski avtocesti ni več nobenih gradbišč, so pa še na štajerski in dolenjski pri nekdanjih cestninskih postajah Tepanje in Dob. Pozivajo k previdni vožnji, saj glede na obremenjenost že manjša nesreča lahko povzroči velike zastoje. V nedopustniškem koncu tedna 25. in 26. maja je, denimo, primorsko avtocesto prevozilo 2000 avtomobilov na uro, v poletnih konicah pa jo prevozi kar od 3800 do 4000.
Tranzita vse več
Čeprav so poletni meseci zaradi odhodov na dopuste vedno akutni, podatki Darsa kažejo tudi na povečanje prometa na medletni ravni. Primorski del avtoceste A1, natančneje odsek Unec–Logatec, je med 24. junijem in 21. julijem letos v obe smeri prevozilo 1.971.196 vozil, kar je štiri odstotke več kot lani, na podravski avtocesti A4 pri Podlehniku pa so v istem obdobju letos našteli 561.041 vozil oziroma 3,7 odstotka več kot lani. Da se promet v tem času povečuje, kaže tudi prodaja tedenskih in mesečnih vinjet, obojih skupaj so junija prodali skoraj 761.000 ali za 14 odstotkov več kot junija lani.
Načrtovanje olajša pot
Če je mogoče, se v najbolj obremenjene smeri ne odpravimo v najbolj kritičnih dneh ali urah. Premislimo, ali ne bomo dopusta (počitnic) začeli bolje, če bomo na cilj odšli nekaj ur, morda tudi kak dan pozneje. Morda je včasih smiselno razmisliti tudi o alternativni poti, če obstaja. O vsem, kar se dogaja na cestah, je dobro biti čim bolje obveščen, morda nam bo vsaj malo lažje, če vemo, kakšna gneča nas kje čaka. Številne informacije so dostopne na različnih aplikacijah na pametnih telefonih, vendar naj telefona nikakor ne gleda voznik, ampak sopotnik.
Na zahodni ljubljanski obvoznici so poleg koncev tedna zastoji pogosti tudi ob ponedeljkih.
Spremljanje prometnih razmer zmanjša neugodna presenečenja.
Priprava na potovanje je pomembna, vedno je dobro pri sebi imeti veliko vode.
Če že moramo v vrhuncu gneče na pot, se nanjo vseeno lahko pripravimo. Vedno je bolje, če potovanje začnemo z ohlajenim vozilom, na pot pa se je pametneje odpraviti zgodaj zjutraj, ko je temperatura nekoliko nižja. Poleg tega bo v ohlajenem vozilu v zunanji vročini klimatska naprava manj obremenjena in bo delovala bolje. Zelo pomembno je, da zaužijemo dovolj tekočine pred potjo in med njo ter da nam je med vožnjo ne zmanjka. Na poti se je priporočljivo vsaki dve uri ustaviti, se pretegniti, razgibati in seveda v tem času nikogar ne pustiti samega v vozilu.
Brezhibno vozilo in dovolj goriva sta poleg pozornega načrtovanja nujna, da na cilj pridemo pravočasno, svetuje vodja operative pri družbi Goopti Jure Štauber. »Na pot ne hodite utrujeni in ne pozabite na redni počitek. Naši vozniki med poletnimi konicami in v vročih dneh na cestah opažajo več voznikov, ki niso spočiti ali niso vajeni daljših poti, in veliko več živčnih voznikov, ki se nepredvidljivo odzovejo. Na takšne situacije je dobro biti pripravljen, če želimo varno priti na cilj,« svetuje Štauber.
Aktualne podatke o stanju na naših cestah lahko spremljate spodaj:
Komentarji