»Menim, da lahko sedanjo vrnitev otrok v šolo primerjamo z razmerami po koncu poletnih počitnic, ko je običajno daljša prekinitev pouka in se morajo postopno spet uvesti v šolsko rutino,« pravi klinična psihologinja
Mateja Hudoklin, direktorica Svetovalnega centra za otroke, mladostnike in starše Ljubljana. Po njenih besedah je bila pri teh najmlajših učencih struktura dneva v preteklih mesecih, ko so bili doma, še najmanj podobna temu, kar bi sicer imeli v šoli.
»Mislim, da so tudi učitelji pouk zdaj zastavili tako, da bo treba skozi prehodno uvajalno obdobje. Čeprav se pri otrocih lahko pojavi tudi stiska, pa v prvi triadi predvidoma še niso tako obremenjeni z ocenjevanjem ali tem, da bi se bilo treba izkazati. S tem bo verjetno več težav ob vrnitvi druge in tretje triade,« nadaljuje. Prepričana je, da bo za večino otrok taka vrnitev prijetna izkušnja.
Šola na daljavo je pokazala, da je učiteljem vse težje pridobiti pozornost njihovih učencev, saj se jim motivacija zmanjšuje. »Pri prvo- do tretješolcih je bilo videokonferenc manj in so bili z navodili učiteljev bolj prepuščeni staršem oziroma skrbnikom, zato so v tem pogledu šolskemu programu večinoma sledili. Pričakujem pa več dela s ponovnim vzpostavljanjem pravil vedenja,« omeni. »Seveda bodo težave zaradi pomanjkljivega znanja kakor tudi gibanja in druženja. Prav tako bodo morali otroci spet pridobiti odpornost na stresne situacije, ki so del šolskega vsakdana, medtem ko jim doma niso bili tako izpostavljeni. Temu bo treba nameniti veliko pozornosti in tudi tolerance,« poudarja Hudoklinova.
Pravi še, da bo treba ob vrnitvi v šole pomembno skrajšati čas, ki so ga učenci do zdaj preživeli na elektronskih napravah. Na te so bili v času epidemije obsojeni, a to ne velja za vedno. »S pediatri smo pripravljali smernice uporabe tehnoloških naprav, vse od televizije, računalnika, telefona in drugega. Največ, kar se priporoča – in to pri najstarejših otrocih, od trinajstega leta starosti dalje – je do dve uri na dan. Zdaj pa si predstavljate, kje smo zdaj! Postopno se bo treba vrniti nazaj, da bodo otroci lahko dobivali raznovrstne izkušnje na različnih področjih in ne zgolj v svetu virtualnosti,« sklene.
Komentarji