Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Slovenski investicijski megaprojekt očitno zanima tudi Kitajce

Lobiranje: Na pobudo kitajskih gradbincev sta se 2TDK in ministrstvo za infrastrukturo z njimi pogovarjala o gradnji drugega tira.
S Kitajci sta se pogovarjala državna sekretarka Nina Mauhler in Jaka Klajderič, sekretar v kabinetu ministrice Alenke Bratušek. FOTO: Boris Šuligoj
S Kitajci sta se pogovarjala državna sekretarka Nina Mauhler in Jaka Klajderič, sekretar v kabinetu ministrice Alenke Bratušek. FOTO: Boris Šuligoj
22. 5. 2019 | 06:00
22. 5. 2019 | 08:51
5:41
Aplikacija protikorupcijske komisije Erar razkriva, da so se z različnimi zainteresiranimi družbami konec prejšnjega meseca o drugem tiru v Aziji pogovarjali predstavniki tako vlade kot tudi družbe, ki ima koncesijo za gradnjo 1,2 milijarde vrednega infrastrukturnega projekta.

S Kitajci so se predstavniki družbe 2TDK v Pekingu srečali dober teden dni prej, preden so z vlado oziroma ministrstvom za infrastrukturo ti sploh podpisali koncesijsko pogodbo za gradnjo in gospodarjenje z drugim tirom železniške proge Divača–Koper. Vlada je uredbo o koncesiji za drugi tir, ki določa temelje koncesijskega razmerja med državo in 2TDK, uradnim investitorjem v novo železniško progo, sicer izdala v začetku aprila. Koncesijsko razmerje je sklenjeno za 45 let.

Erar razkriva, da so se predstavniki 2TDK in tudi infrastrukturnega ministrstva osebno srečali s predstavniki velike mednarodne odvetniške družbe Zhong Lun. Gre za pisarno, ki je bila z dovoljenjem kitajske vlade ustanovljena kot prva zasebna odvetniška družba in je od leta 1993 razširila svoje poslovanje tudi čez meje Kitajske; svoje pisarne ima zdaj med drugim na Japonskem in v več mestih v ZDA, zanjo pa dela več kot 1700 odvetnikov.


 

Pogovori na pobudo Kitajcev


Slovenci so se konec aprila v Pekingu srečali tudi s predstavniki China Railway Bureau 20 Group Corporation ter China Airport Construction Group Corporation. Kot je pisal Bloomberg, se zadnja ukvarja s projektiranjem, svetovanjem, nadzorom in geotehničnimi deli ter inženirskimi storitvami za civilno letališko gradnjo. Njegove storitve vključujejo projektiranje in svetovanje, projektni nadzor, inženiring in razvoj znanstvenih raziskav. Družba je bila ustanovljena leta 1954 in ima sedež v Pekingu, zadnjih devet let pa deluje kot hčerinsko podjetje skupine China Railway. Slovenski predstavniki so imeli pogovore tudi s predstavniki podjetja, ki se ukvarja z gradnjo infrastrukturnih projektov. China Railway Bureau 20 se ukvarja z gradnjo železnic, avtocest, predorov in tudi mostov.



Pobuda za srečanje z omenjenima gradbenima podjetjema je prišla s kitajske strani, so za Delo razkrili na infrastrukturnem ministrstvu. Z njihove strani sta se s Kitajci pogovarjala državna sekretarka Nina Mauhler in Jaka Klajderič, sekretar v kabinetu ministrice Alenke Bratušek. Na pogovorih so, odgovarjajo na ministrstvu, kitajski sogovorniki »predstavili svoje izkušnje z infrastrukturnimi projekti po svetu«. Kitajskim sogovornikom pa da so povedali tudi, da bo postopek »izbire izvajalca izveden v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja javna naročila«. Nova srečanja po zatrdilih ministrstva niso bila dogovorjena niti ni bila oddana nobena ponudba za sodelovanje.

Na sestankih s kitajskimi interesenti je sodelovala tudi strokovna sodelavka družbe 2TDK s področja financ. Sogovornikom so predstavili projekt in pojasnili, da lahko dobijo na spletni strani družbe 2TDK dodatne informacije o projektu.
Na pobudo slovenske strani pa so se srečali s predstavniki Export and Import Bank of China. To je sicer ena od petnajstih bank, ki jim je družba 2TDK posredovala prošnjo za ponudbo v zvezi s financiranjem projekta drugi tir.
 

Kitajci gradijo most na Pelješac


V naši neposredni soseščini, na Hrvaškem, so azijski gradbinci, kot je znano, že pridobili projekt gradnje 2,4 kilometra dolgega mostu na Pelješac, ki bo prometno neposredno povezal skrajni jug Hrvaške s preostankom države.

Projekt gradnje mostu na Pelješac je vreden več kot 400 milijonov evrov. FOTO: Arhiv Ponting
Projekt gradnje mostu na Pelješac je vreden več kot 400 milijonov evrov. FOTO: Arhiv Ponting


Trenutno največji infrastrukturni projekt pri sosedih gradi konzorcij China Road and Bridge Corporation (CRBC), vreden pa je 420 milijonov evrov. Soavtor mostu je tudi slovenski projektant Marjan Pipenbaher. Gradbišče mostu je prejšnji mesec v družbi hrvaškega kolega Andreja Plenkovića obiskal celo kitajski premier Li Keqiang.

Kitajci so zainteresirani tudi za druge infrastrukturne projekte na Hrvaškem. CRBC je tako s podpisom memoranduma o sodelovanju z javnim podjetjem Hrvatske željeznice (HŽ) potrdila tudi interes za gradnjo železniške proge med Reko in madžarsko mejo.

Kitajski premier Li Keqiang je v družbi svojega hrvaškega kolega minuli mesec obiskal gradbišče trenutno največjega hrvaškega infrastukturnega projekta. FOTO: Elvis Barukcic/AFP
Kitajski premier Li Keqiang je v družbi svojega hrvaškega kolega minuli mesec obiskal gradbišče trenutno največjega hrvaškega infrastukturnega projekta. FOTO: Elvis Barukcic/AFP


Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine