Ljubljana – Kako hitro bo uspelo Državni revizijski komisiji odločiti o novih pritožbah glede usposobljenosti gradnje drugega tira, to je zdaj spet poglavitno vprašanje v sagi o gradnji tira med Divačo in Koprom. Družba 2TDK je na svojo odločitev o priznanju sposobnosti za sodelovanje v drugi fazi javnih naročil za gradnjo objektov železniške proge prejela sedem revizijskih zahtevkov (za dva odseka so pritožitelji isti).
V 2TDK v tem trenutku ne želijo komentirati vsebine pritožb in kdo se je vse pritožil, ker je v teku predrevizijski postopek. Odločitve naročnika bodo sprejete v zakonsko določenih rokih, so nam precej skopo sporočili iz državnega podjetja, nosilca naložbe.
Kitajska podjetja izpodbijajo razloge za izločitev.
Uprava, ki jo od 6. oktobra vodi
Pavle Hevka, je namreč 14. oktobra pojasnila, da je spremenila prvotno odločitev o usposobljenosti kitajskih gradbincev, in sicer v skladu s paketom zakonov, ki jih je slovenska vlada sprejela aprila meseca. Po tej razlagi Kitajska nima sklenjenih gospodarskih sporazumov o sodelovanju z EU, zato tudi ne izpolnjujejo zahtev nove slovenske zakonodaje.
Med 15 podjetji oziroma konzorciji podjetij (v resnici je bilo vseh podjetij 31, več je namreč konzorcijev s po tremi partnerji), ki kandidirajo za priznanje usposobljenosti gradnje drugega tira, je bilo šest prijavljenih kitajskih. Neuradno vemo, da se je pritožilo kitajsko podjetje China Gezhouba Group Company iz Wuhana skupaj z novogoriškim partnerjem Ginex International. Poleg šestih kitajskih bi lahko bil sedmi pritožitelj avstrijsko podjetje Strabag ali pa katero od neizbranih turških družb (skupaj jih kandidira sedem). Zagotovo se ni pritožil Kolektor CPG (z dvema turškima partnerjema) niti italijansko podjetje Impresa Pizzarotti s španskim in koprskim partnerjem Makro5 Gradnje kot niti ne Gorenjska gradbena družba z dvema partnerjema (češkim in CGP Novo mesto).
Kako dovolj hitro do odločitve o izvajalcih?
Takšno število pritožb ne vzbuja upanja, da bi do odločitve Državne revizijske komisije lahko prišli v kratkem času, denimo v mesecu ali dveh. Uradno ni znano, s kakšnimi argumenti pritožitelji nasprotujejo odločitvi uprave 2TDK. Neuradno pa smo lahko slišali, da kitajska podjetja oporekajo navedbi uprave 2TDK, da ne bi imeli sklenjenega sporazuma o gospodarskem sodelovanju s Slovenijo.
Gradnja se mora začeti do sredine leta 2021.
Podjetje 2TDK mora v osmih delovnih dneh pritožbe posredovati na DKOM. Koliko časa bo potem potekala revizija, je težko predvideti. Edini kanček upanja pri zamujanju oddaje javnega naročila je, da se bo sofinanciranje gradnje predorov iz naslova instrumenta za povezovanje Evrope 2017 (109 milijonov evrov nepovratnih sredstev) zaradi pandemije lahko podaljšalo za 12 mesecev, torej do konca leta 2024. To pomeni, da se morajo predori začeti graditi najkasneje sredi leta 2021. (Predviden čas gradnje je 40 mesecev). Ena od možnosti za pospešitev postopka bi bila, da bi drugi del javnega naročila (razpis za pridobitev finančnega dela ponudbe za opravljena dela) objavili še pred končno odločitvijo DKOM o utemeljenosti sedanjih pritožb.
Za lažje razumevanje
Javno naročilo za pridobitev izvajalcev glavnih del na progi drugega tira je 2TDK objavila 14. novembra 2019. Sredi januarja 2020 so prejeli za vsako od dveh delov trase po 15 izvajalcev. Osmega maja je prejšnja uprava 2TDK pod vodstvom
Dušana Zorka priznala usposobljenost gradnje desetim prijavljenim, konec maja so se tri družbe pritožile. Državna revizijska komisija je 2. septembra priznala sposobnost gradnje štirim konzorcijem (med njimi tudi velikemu kitajskemu podjetju) in dodatno naložila upravi, da pozove še tri družbe k dopolnitvi dokazov v ponudbi. Ko je hotela prejšnja uprava na podlagi dodatnih dokazov priznati usposobljenost še dvema družbama, pa je nekaj dni prej nadzorni svet 2TDK zamenjal upravo. Nova uprava je 14. oktobra izločila edino kitajsko podjetje in priznala sposobnost konzorciju Gorenjske gradbene družbe. Možnost pritožbe je spet dobilo vseh 15 prijavljenih podjetij, pritožilo se jih je sedem.
Komentarji