Agencija za varnost prometa (AVP) je policiji v uporabo predala 16 silhuet policistov z radarjem. Ob lepšem vremenu pričakujejo povečanje prometa, na ceste se bodo znova vrnili tudi motoristi. Silhuete bodo policisti postavili na odseke, kjer je prometna varnost slabša. O postavitvi odločajo policijske uprave, v mislih pa že imajo nekaj lokacij.
S toplejšimi in lepšimi dnevi je na cestah vedno več prometa, povečuje se število pešcev, kolesarjev in motoristov, je povedal direktor AVP
Jože Hribar. Zato je agencija policiji predala 16 silhuet policistk in policistov v naravni velikosti.
»Silhuete namreč spodbujajo voznike, da upočasnijo vožnjo. Ukrep se je večkrat izkazal za zelo učinkovitega. Silhuete imajo neposreden vpliv na umirjanje prometa,« je dejal v izjavi za medije ob predaji. V preteklosti se je že pokazalo, da je hitrost na lokacijah, kjer stojijo silhuete, za kar 20 odstotkov nižja kot sicer, je navedel Hribar.
Tudi vodja sektorja prometne policije
Ivan Kapun je poudaril, da so se silhuete že v preteklosti izkazale za učinkovite rešitve. Z začetkom motoristične sezone pričakujejo povečanje prometa na turističnih lokacijah in na cestah, ki vodijo čez lepo pokrajino. Poleg povečanega števila motoristov pa ob sprostitvi ukrepov pričakujejo tudi večjo prisotnost tujih voznikov na cestah.
Papirnati policisti nadomeščajo prave. FOTO: Jure Eržen/Delo
Policisti jih uporabljajo predvsem na odsekih, kjer je prometna varnost slabša. Vsaka policijska uprava bo prejela dve silhueti, o njuni postavitvi pa policijske uprave odločajo same. Imajo pa v mislih že kar nekaj odsekov. »Cesta, ki poteka ob Soči, ceste na koprskem, ki jih uporabljajo motoristi, ceste proti Kočevju in Zasavju ter ceste v Mariji Reki,« je nekaj potencialnih lokacij novih silhuet naštel Kapun.
Silhuete so se v preteklosti ob drugih ukrepih, ki jih izvajajo policisti na terenu, izkazale za dober ukrep, je ocenil Kapun. S postavitvijo silhuet želijo po njegovih navedbah pri voznikih vzbuditi zavedanje, da je na določenem odseku prometna varnost slabša in da lahko naletijo na več šibkejših udeležencev v prometu. »Gre za bolj prijazen pristop, ki voznike spodbuja k spoštovanju cestnoprometnih predpisov, še preden naletijo na policijsko patruljo. Upam, da nam bo s skupnimi močmi uspelo preprečiti marsikatero smrtno žrtev,« je dodal.
Ceste letos bolj varne kot lani
So pa slovenske ceste letos nekoliko bolj varne, kot so bile lani. Tako se je letos do 5. marca zgodilo kar 39 odstotkov manj prometnih nesreč, kot jih je bilo v istem obdobju lani, je povedal Hribar.
Letos se je zgodilo 1840 prometnih nesreč, lani pa 3014, so zapisali na AVP. V prometnih nesrečah je življenje izgubilo osem oseb, v istem obdobju lani pa 11. Vozniki, ki so bili pod vplivom alkohola, so povzročili 129 prometnih nesreč, v kateri je ena oseba umrla.
Paprinati policisti. FOTO: Jure Eržen/Delo
Najbolj črna je po začasnih podatkih letošnja statistika med pešci, so opozorili na agenciji. Pešci so bili namreč udeleženi v 66 prometnih nesrečah. Do vključno 7. marca so življenje izgubili štirje pešci, nobeden pa ni bil povzročitelj prometne nesreče, v kateri je umrl. 13 pešcev je bilo hudo, 34 pa lažje poškodovanih. V istem obdobju lani je bilo 144 prometnih nesreč z udeležbo pešca, eden je umrl.
Da so silhuete učinkovit ukrep za povečanje prometne varnosti, so na agenciji pokazali tudi z merjenjem hitrosti v Posočju. Na območju, kjer je omejitev hitrosti 40 kilometrov na uro, so vozniki v povprečju vozili s hitrostjo 45 kilometrov na uro. Hitrost se je ob postavljeni silhueti znižala na 36 kilometrov na uro. Na drugi lokaciji, kjer je omejitev 50 kilometrov na uro, pa so vozniki sprva vozili 45 kilometrov na uro, ob postavljeni silhueti pa 38 kilometrov na uro. Znižalo se je tudi število ugotovljenih prekrškov.
Na prvi lokaciji se je število prekrškov zmanjšalo za 68 odstotkov, na drugi pa za 89 odstotkov, so navedli na AVP. Poudarili so, da je ukrep učinkovit ob pogosti menjavi lokaciji postavitve.
Komentarji