Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Plovba po Soči nikoli več tako poceni

Vodni športi: Kakšne bodo posledice občutnega povišanja cen plovnih dovolilnic?
Soca dovolilnice
Soca dovolilnice
2. 10. 2019 | 06:00
2. 10. 2019 | 10:16
5:31
Kobariški občinski svet je potrdil osnutek spremembe odloka o plovbi na rekah Soči in Koritnici, ki napoveduje občutno povišanje cen za vodne dejavnosti in tudi višje kazni za kršitev režima. Domači raftarji so prepričani, da občina odpira Pandorino skrinjico, predlog sprememb pa ni usklajen niti z drugima posoškima občinama.

Za občine, raftarje in kajakaše bo prihajajoča zima vnovič vroča, saj bodo imeli v treh letih enotnega plovbnega režima na mizi že tretji predlog sprememb dokumenta. Novi kobariški župan Marko Matajurc je s predlogom tudi uradno začel nov krog pogovorov in bržkone tudi kompromisov. »Še vedno trdim, da je plovba na Soči pod realno ceno. Če želijo domači ponudniki vodnih aktivnosti sebi dobro, bodo morali sprejeti zgodbo. Zaslužijo zagotovo več kot dovolj,« je neomajen Matajurc, ki podražitev upravičuje z odločnejšim urejanjem vstopno-izstopnih mest. V zadnjih letih se za ta namen od prodanih dovolilnic nabere od 60.000 do 70.000 evrov na leto. »To še zdaleč ni dovolj za zgledno ureditev mest,« pravi.

Vsakdo, ki služi na račun aktivnosti, bi moral plačati pavšal, so prepričani domači raftarji. Foto: Blaž Močnik/Delo
Vsakdo, ki služi na račun aktivnosti, bi moral plačati pavšal, so prepričani domači raftarji. Foto: Blaž Močnik/Delo


Po njegovem predlogu bi kajakaši za dnevno dovolilnico namesto zdajšnjih treh odšteli deset evrov. A predlog predvideva še dodatne podražitve, tako da bi jih po štirih letih dan veslanja na Soči stal 20 evrov. Tedenska karta bi se s 16 evrov prihodnjo sezono podražila na 50 evrov in nato ustavila pri 100 evrih. Sezonsko dovolilnico bi podražili s 30 evrov na 120 oziroma 140 evrov. Cena dnevne raftarske dovolilnice bi ostala s 50 evri nespremenjena, letna pa naj bi se podvojila z zdajšnjih 500 evrov. Letni pavšal za večje ponudnike – lani ga je vplačalo 21 podjetij – se bo predvidoma dvignil z 2500 na 4000 evrov za ponudnike z desetimi plovili in na 7500 evrov za ponudnike, ki imajo v svoji floti do vključno 20 plovil. Od tod bi za vsak dodaten raft plačali dodatnega tisočaka. Globe za kršitev režima se bodo gibale od 100 do 2000 evrov.


Ni vse kot glavna sezona


Toda predlog odpira veliko vprašanj. Kobaridci so ga spustili skozi prvo sito v občinskem svetu, četudi očitno ni bil usklajen s sosednjima občinama, ki soustvarjata plovbni režim. Bovški župan Valter Mlekuž priznava, da so se razhajali glede cen plovnih dovolilnic: »Zagovarjam nižje cene pred glavno sezono in po njej, saj bi s tem lahko podaljšali poletno sezono. Kot kaže, je kobariški občinski svet sprejel drugačno besedilo, kar še proučujemo. Zaradi za zdaj zaznanih neusklajenih dikcij odloka ne nameravamo dati v postopek sprejemanja na naši prihodnji seji.«

V Tolminu bodo s prvo obravnavo potipali teren, nato pa bodo na podlagi svetniških mnenj pripravili kompromisni predlog odloka. »Menim, da bi se morali v Posočju odločiti, katera je tista storitev, ki jo želimo kot destinacija ponuditi obiskovalcem in uporabnikom reke Soče, ter kakšni so stroški za zagotavljanje kakovostne ponudbe. Na tem bi morala temeljiti tudi višina pristojbine za uporabo vstopno-izstopnih mest,« pravi župan Uroš Brežan.

S prodajo dovolilnic se je lani nabralo 176.000 evrov. Foto: Blaž Močnik/Delo
S prodajo dovolilnic se je lani nabralo 176.000 evrov. Foto: Blaž Močnik/Delo


Pavšal za vse


Koliko bodo občine pripravljene poslušati domača raftarska podjetja, je drugo vprašanje. »Dvakrat smo se že usklajevali, a se nismo nič dogovorili,« je odnose ponazoril predsednik gospodarskega interesnega združenja (GIZ) raftarjev Dolina Soče Adis Hrovat, ki predvsem pogreša analizo o tem, kakšne so lahko posledice takšnih drastičnih podražitev: »Najprej bi bilo treba kaj postoriti, potem pa morebiti tudi podražiti. Denar za urejanja vstopno-izstopnih mest je, a je bil porabljen nenamensko.« Potem ko je GIZ v preteklosti neuspešno upal na uvedbo koncesij in javno-zasebnega partnerstva, zdaj predlaga uvedbo pavšala za vse ponudnike aktivnosti, individualne karte pa bi lahko kupili zgolj kajakaši. »Vsa podjetja bi morala plačati pavšal,« je prepričan.

S koncem oktobra medobčinska uprava predvidoma ne bo več skrbnik plovbnega območja. Skrbnik namreč ne more biti hkrati še nadzornik, trdijo občine, zato bodo nalogo zaupale turističnemu zavodu Dolina Soče. A tudi v tej smeri je nejasnosti očitno še cel kup. »Vsa problematika Soče je v tej dolini predvsem politična tema. Mi smo seveda ustanovljeni tudi za take naloge in smo jo pripravljeni prevzeti, če bomo imeli dovolj časa za pripravo, ampak doslej se z nami nihče ni resno pogovarjal. Tudi to, da nismo vabljeni na obravnave teh vsebin, je dokaj povedno,« je poudaril direktor zavoda Janko Humar. Plovbna sezona se začne 15. marca.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine