Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Na brezplačni številki odslej pomoč pri iskanju osebnega zdravnika

Od jutri klicni center za pomoč državljanom na številki 080 18 01. Ne gre za čudežni telefon, poudarja minister.
Klicni center bo deloval vsak delavnik med 9. in 16. uro. FOTO: Reuters Pictures
Klicni center bo deloval vsak delavnik med 9. in 16. uro. FOTO: Reuters Pictures
28. 2. 2023 | 12:05
28. 2. 2023 | 16:22
5:17

Jutri ob 12. uri bo začel delovati nacionalni klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema. Brezplačna telefonska številka 080 18 01 bo namenjena pomoči državljanom pri iskanju osebnega zdravnika, podpori pri aplikaciji zVEM in naročanju, sporočajo z ministrstva. Prek te številke bodo nudili splošno pomoč in podporo pri urejanju administrativnih in organizacijskih vprašanj uporabnikov. 

Ne gre za številko, ki nadomesti 112 ali nudi zdravljenje pacientov, opozarja minister za zdravje. V klicnem centru se ne bo urejalo ne napotnic in receptov, ampak bo vzpostavljen za to, da se ljudem nekdo na njihov klic javi in se ga preusmeri. Ministrstvo namreč želi slišati ljudi, si zabeležiti njihove informacije in na podlagi teh podatkov pripravljati rešitve. 

»To ni čudežni telefon, po katerem bi klicatelj, ki nima osebnega zdravnika, tega dobil, bo pa seznanjen z vsebinskimi informacijami o tem, kateri morebitni zdravniki še opredeljujejo paciente in podobno,« je pojasnil minister za zdravje Danijel Bešič Loredan. To bo ena točka za dostop do vseh informacij. V prvi fazi bo klicni center po besedah Vesne Marinko iz sektorja za krepitev zdravja in preprečevanja odvisnosti nudil informacije glede ambulant za neopredeljene zavarovane osebe, pomoč pri iskanju zdravnikov, ki še sprejemajo paciente, pa tudi informacije o drugih klicnih centrih, ki nudijo druge vrste podpore: podpora za uporabnike eZdravja (080 72 99) in pomoč uporabnikom pri elektronskemu naročanju na zdravstvene storitve (080 24 45).

S klicnim centrom se želijo približati vsem prebivalcem, da telefoni ne bodo zvonili v prazno in da bodo v klicnem centru neposredno od prebivalcev pridobili podatke, kam so klicali, kje se jim niso oglasili na telefon, ter da ugotovijo, na kateri točki sistem ne deluje. Vse te informacije bodo zbirali na ministrstvu in jih posredovali tistim izvajalcem, na katere so se nanašale pripombe oziroma se niso oglašali na telefon, je pojasnil minister.

Cilj vzpostavitve klicnega centra je torej izboljšanje dostopnosti zdravstvenega sistema, hkrati pa si želijo po besedah Marinkove zdravstvene izvajalce nekoliko razbremeniti odgovarjanja na nekatera vprašanja.

Idejo o številki je prejšnji teden podala medresorska delovna skupina za zdravstvo, ki bedi nad pripravo zdravstvene reforme in ki jo koordinira premier Robert Golob. Odločitev je skupina sprejela po prejetih priporočilih o izboljšanju dostopnosti zdravstva, prav tako so na ministrstvu prejeli veliko klicev občanov iz vse Slovenije, da ni odziva na telefonske klice v ambulantah za neopredeljene.

Gre za dvomesečni pilotni projekt, ki bo financiran iz sredstev ministrstva za zdravje: predvidena vrednost je 38.500 evrov. V klicnem centru, ki bo deloval vsak delavnik med 9. in 16. uro, se bodo oglašali zaposleni iz Telekoma, ki so za namen novih nalog že opravili izobraževanje. Skupaj bo odprtih 40 linij.

Številka 111, ki so jo v začetku januarja kot možno številko za klicni center predlagali v zvezi organizacij pacientov, po besedah Bešiča Loredana ni bila možna, saj je preveč podobna telefonski številki 112.

Po poskusnem obdobju delovanja bodo naredili analizo klicev, želja odgovornih pa je, da še pred poletjem ustanovijo pravi nacionalni klicni center, kjer bodo najverjetneje v okviru ZZZS pacienti sedem dni v tednu od 7. do 19. ure prišli do uporabnih informacij.

Podrobnosti delovanja klicnega centra so predstavili na novinarski konferenci, ki si jo lahko ogledate na tej povezavi:

Osnutek izhodišč za reformo

Devetčlanski strateški svet za prenovo zdravstvenega sistema (SSPZS), ki je bil ustanovljen oktobra lani in je deloval v okviru ministrstva za zdravje, je novemu 22-članskemu svetu, nad delom katerega bedi predsednik vlade Robert Golob, za popotnico predal osnutek izhodišč za prenovo zdravstvenega sistema, objavljen tukaj

Strateški svet za zdravstvo, ki ga po novem vodi kirurg Erik Brecelj, bo nadaljeval delo na podlagi osnutka prejšnjega strateškega sveta. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Strateški svet za zdravstvo, ki ga po novem vodi kirurg Erik Brecelj, bo nadaljeval delo na podlagi osnutka prejšnjega strateškega sveta. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

Novi strateški svet ministrstvu za zdravje že daje priporočila, ki jih poskušajo tam implementirati. Pri tem so po besedah ministra za zdravje osredotočeni na časovne okvire, ki so jih podpisali in koalicijsko uskladili. Marca bo predstavljen paket predlogov o tem, kako opraviti digitalno transformacijo in kako preobraziti ZZZS, je pojasnil minister.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine