Izola – Kako lahko občina zagreni delo zasebnemu podjetju in ogrozi službe njihovih zaposlenih, kaže dogajanje v Izoli. »Ofenziva« občine proti zasebni družbi R Mercuri, ki je lastnica zemljišča s proizvodnim obratom v Cankarjevem drevoredu, se ni končala z razsodbo vrhovnega sodišča in s poravnavo 1,9 milijona evrov odškodnine podjetju, ki jo je morala plačati občina. Nadaljuje se z novim občinskim prostorskim načrtom (OPN), ki na zemljišču predvideva zelene površine in z betonskimi gobicami, ki jih je komunala po naročilu občine prejšnji teden v noči na četrtek »posadila« tik vhoda v obrat. A s »panetoni« in novim OPN utegne izolski župan Danilo Markočič občini nakopati zgolj novo tožbo ...
Da o tožbi zaradi občinskega motenja posesti razmišljajo v družbi R Mercuriju, je za Delo potrdila njihova odvetnica Tamara Bandelj. R Mercuri je lastnik zemljišča in proizvodnih hal, ki jih daje v najem podjetju Mak Metal.
Najemnikom iz družbe Mak Metal iz Sežane je občina Izola s »panetoni« onemogočila dostop. FOTO: Leon Vidic/Delo
Za R Mercuri sta postavitev stebričkov in OPN, s katerim hoče občina njihovo parcelo uvrstili med zelene površine, »več kot očitno občinsko nagajanje«. Izolski župan Markočič zatrjuje, da dostop do obrata »ne bo zaprt«, ker da ima lastnik do njega »možnost dostopa z Zustovičeve ulice«. Na vprašanje o stebričkih pred dosedanjim vhodom v obrat, ki ga R Mercuri od lani oddaja v najem sežanskemu podjetju za mehansko obdelavo kovin Mak Metal in s postavitvijo katerih občina onemogoča normalno delo in dostop tovornih vozil do proizvodnih hal, župan Markočič ni odgovoril. Poudaril je le, da namerava občina na parceli, ki je v njeni lasti in ki »predstavlja grajeno javno dobro lokalnega pomena«, za kar ima tudi pravnomočno odločbo, urediti dodatna parkirna mesta za občane. Tako je občina pred vhodom v proizvodni obrat prejšnji teden vrisala tri nova parkirna mesta. Ko je Mak Metal lani v proizvodnem obratu v lasti R Mercurija blizu izolske ladjedelnice za tri leta najel proizvodno halo in zagnal proizvodnjo, niso slutili, da bodo v manj kot letu dni pristali »na muhi« izolskega župana Markočiča. Posledice občinske odločitve, da prepreči dostop do obrata z betonskimi gobicami, namreč najbolj občutijo prav Makmetalovi delavci.
Ostali smo zabarikadirani med betonskimi ovirami in zaprtimi vrati.
Dean Krčelj, sodelavec Mak Metala
»Panetonom« bo sledil še hujši udarec: OPN
Delavci sežanskega Mak Metala so bili prejšnji četrtek zjutraj nemalo presenečeni nad betonsko zaporo, ki jih je pričakala na vhodu v podjetje. Pot do njega sicer vodi prek javnega - občinskega parkirišča. »Panetoni«takrat še niso bili pritrjeni. Da so omogočili dovoz dostavnemu vozilu, ki je pripeljalo material, so delavci Mak Metala ovire umaknili …
Varilci iz Mak Metala so ovire umaknili, da so omogočili dostavo materiala, zato so jih komunalci v drugo pritrdili, v petek pa pred vhod začrtali še nova parkirna mesta. FOTO: Leon Vidic/Delo
Čez dve uri se komunalci znova pojavijo na parkirišču. Tokrat zavrtajo luknje in betonske stebričke z železnimi palicami fiksirajo v tla. Direktorju Mak Metala Amelu Makiću delavci komunale pojasnijo, da zgolj izvajajo navodila nadrejenih. »Obžalovali so, da so morali kaj takega storiti praktično prvemu sosedu,« pravi Dean Krčelj, ki ima z Mak Metalom sklenjeno pogodbo o poslovno-tehničnem sodelovanju. Mak Metal je za pojasnilo kasneje prosil tudi redarsko službo, kjer pa so lahko izvedeli le, da je vhod ukinjen in da ima občina za svoje početje po njihovih besedah tudi pravno podlago. Tistega dne, se spominja Krčelj, je pet varilcev ostalo zabarikadiranih v proizvodni hali med betonskimi ovirami na eni in zapahnjenimi vrati na drugi, severni strani zemljišča, ob Zustovičevi ulici. Tega vhoda zaradi poškodovanih, predvsem pa za dostavo s tovornimi vozili preozkih vrat, do zdaj niso nikoli uporabljali.
Tega vhoda zaradi poškodovanih, predvsem pa za dostavo s tovornimi vozili preozkih vrat, kot pravijo v Mak Metalu, do zdaj niso nikoli uporabljali. FOTO: Leon Vidic/Delo
Kako je občina izgubila na sodišču
1,9
milijona € je morala občina letos plačati R Mercuriju iz naslova odškodninske tožbe
Naj spomnimo, da je R Mercuri 2700 kvadratnih metrov veliko zemljišče s proizvodno halo kupil leta 2005 in da so imeli objekti tedaj le začasno gradbeno dovoljenje. Podjetju je v 2007 uspelo najti kupca v hrvaškem Lucidusu, a je trimilijonski posel padel v vodo, ker je občina Izola po navedbah R Mercurija več let vztrajala pri začasnem prostorskem ukrepu prepovedi gradnje; temu je veljavnost potekla že v 2005. R Mercuri je občino zaradi izgubljene poslovne priložnosti odškodninsko tožil in tožbo, ki je Izolane z obrestmi stala 1,9 milijona evrov, kar je petnajst odstotkov njenega proračuna, dobil. Sodba je postala izvršljiva v začetku letošnjega leta. Lastnik zemljišča je na upravno enoto že pred časom vložil zahtevo za legalizacijo objektov, občini pa plačal več kot sto tisoč evrov komunalnega prispevka. Motenje posesti, ki si ga je ta privoščila v četrtek, poudarja odvetnica Bandljeva, ni odvisno od pravice do posesti.
Občina Izola načrtuje z novim OPN območje R Mercurijevega proizvodnega obrata razglasiti za zeleno cono. Kaj pa »Černobil« v bližnji ladjedelnici in Delamaris, ki kazi obalo? FOTO: Leon Vidic/Delo
Javna razgrnitev dopolnjenega osnutka izolskega OPN med drugim tudi za območje Cankarjevega drevoreda je bila zaključena 30. septembra. Na podlagi strokovnih podlag in smernic nosilcev urejanja prostora občina z dopolnjenim osnutkom OPN na tem območju predvideva namensko rabo - zelene oziroma parkovne površine, izključuje pa bivanje, proizvodne dejavnosti ter promet in skladiščenje. Krčelj pravi: »Če ima Izola vizijo za to območje in če na mestu našega obrata načrtuje zelene površine, prav. Toda pravi 'Černobil' se nahaja le nekaj metrov stran v bivši izolski ladjedelnici in v propadajočem Delamarisovem obratu, ki kazi obalo.«
100 €
stane minuta vožnje za tovorno vozilo prek 200-metrskega odseka občinske ceste
Dodatna omejitev je še prepoved tovornih vozil
Izolska občina je dvesto metrov od Mak Metalove proizvodne hale lani še omejila dostop vsem vozilom, težjim od 5,5 tone. Krčelj se spominja, da so se z njim in sekretarko sestali v županovi pisarni: »Razšli smo se z županovo obljubo, da bo poskušal poiskati rešitev, a se po devetih mesecih še vedno borimo z administrativnimi ovirami za pridobivanje občinskih dovolilnic za 'prekomerno' obremenitev občinskih cest. Za nameček pa nam je zdaj občina zdaj še dodatno otežila dostop.«
Prepoved za vozila, težja od 5,5 tone: vožnja tovornega vozila čez 200-metrski odsekia občinske ceste, ki traja vsega minuto, Mak Metal stane sto evrov. FOTO: Leon Vidic/Delo
Mak Metal se starim in novim razmeram logistično prilagaja, kolikor je mogoče; a vedno ne gre. Ob plačilu upravnih taks za pridobitev dovolilnic v skupnem znesku 22,60 evra občina glede na vozilo odmeri še dodatno takso, odmerni prispevek za obremenitev občinske ceste. Občinska odločba za prevoz in račun za povračilo za uporabo cest znašata skupaj nekaj manj kot sto evrov. V primeru Mak Metala to pomeni, da jih vožnja enega tovornega vozila prek 200-metrskega odseka občinske ceste, ki traja vsega minuto, stane sto evrov ... Kazni za prekrške so visoke: 400 evrov za voznike, 600 evrov za odgovorno osebo v podjetju ...
- Občina je zaprla vhod v proizvodni obrat R Mercurija z betonskimi stebri.
- Z novim OPN načrtujejo na območju obrata zelene površine.
- Podjetje zaradi motenja posesti razmišlja o tožbi.
Komentarji