Na kaj morajo biti pešci v tem času, ko je dan kratek in se hitro stemni, najbolj pozorni, kaj naj upoštevajo? Pešci sodijo med ranljive udeležence v cestnem prometu, pri tem sta najbolj ogroženi skupini starejši ljudje in otroci. Zato je varnost pešcev eden izmed prednostnih ciljev nacionalnega programa in agencije za varnost prometa. Poleg tega prihajajo meseci, ko so pešci najbolj ogroženi – jeseni in pozimi se namreč zgodi največ nesreč z udeležbo pešcev. Nizka temperatura, padavine vseh vrst, krajši dan, slabša vidljivost in spolzke ceste za pešce prinašajo še več nevarnosti.
Letos se je kar 9 od 11 umrlih pešcev ponesrečilo v temnem delu dneva. Gotovo je aktivna raba odsevnih teles v mraku in temi zelo pomembna, saj nam lahko rešijo življenje. Zato smo v agenciji oktobra po vsej Sloveniji razdelili 16.000 odsevnih teles, poud
Ali je zaradi neprevidnih voznikov avtomobilov in na drugi strani slabo vidnih pešcev veliko nesreč, tudi smrtnih? Podatki za petletno obdobje, od leta 2014 do lani, sicer kažejo, da približno dve tretjini pešcev (47 od 75 umrlih pešcev oziroma 63 odstotkov) umre v temnem delu dneva, ko je vidljivost slabša. Opozarjam pa, da nihče od pešcev, umrlih v navedenem
Pešci sodijo med ranljive udeležence v cestnem prometu, pri tem sta najbolj ogroženi skupini starejši ljudje in otroci. Zato je varnost pešcev eden izmed prednostnih ciljev nacionalnega programa in agencije za varnost prometa.
obdobju, ni nosil odsevnega telesa. Prav tako je pilotno opazovanje pešcev, ki smo ga na agenciji za varnost prometa izvedli leta 2017, pokazalo, da je delež uporabe različnih odsevnikov izredno nizek Letos se je kar 9 od 11 umrlih pešcev ponesrečilo v temnem delu dneva. – le 1,2 odstotka jih je imelo kresničko ali odsevni trak, 4,2 odstotka neko drugo odsevno površino, kar 93 odstotkov pa jih ni uporabljalo nobenega odsevnika. Gotovo je aktivna raba odsevnih teles v mraku in temi zelo pomembna, saj nam lahko rešijo življenje. Zato smo v agenciji oktobra po vsej Sloveniji razdelili 16.000 odsevnih teles.
Karikatura: Marko Kočevar
Ali je zaradi neprevidnih voznikov e-skirojev in podobnih »e-naprav« in na drugi strani slabo vidnih pešcev vedno več nesreč? Na agenciji opozarjamo tudi na nove oblike e-mobilnosti, kot so e-skiroji in podobne oblike posebnih prevoznih sredstev, ki vse bolj zavzemajo površine, namenjene pešcem. Zato smo že predlagali posodobitev zakonske ureditve. Zavzemamo se, da bi e-skiroje, ki so zelo tihi in dosegajo hitrost 25 km/h ali še več, umaknili s površin za pešce. Predlagali smo tudi, da se predpišeta najnižja dovoljena starost in obvezna oprema, kot so luč, zvonec in zavore, pod pogoji, kot veljajo za kolesarje, ter da se uredi ustrezno zavarovanje.
Prihajajo meseci, ko so pešci najbolj ogroženi – jeseni in pozimi se namreč zgodi največ nesreč z udeležbo pešcev. Nizka temperatura, padavine vseh vrst, krajši dan, slabša vidljivost in spolzke ceste za pešce prinašajo še več nevarnosti.
Ali so v tem času nesreče pogostejše tudi zaradi neprevidnih uporabnikov mobitela, bodisi da so pešci ali vozniki? Z vidika tveganja za pešce smo ob začetku nedavne akcije za večjo varnost pešcev opozorili prav na uporabo mobilnega telefona, ki odvrača pozornost od dogajanja v prometu. Več raziskav je pokazalo, da se peščeve reakcije med uporabo mobilnega telefona zmanjšajo celo za 60 odstotkov.
Več raziskav je pokazalo, da se peščeve reakcije med uporabo mobilnega telefona zmanjšajo celo za 60 odstotkov.
Pešec, ki gleda v telefon namesto na cesto, se običajno kasneje odzove na dogajanje ali pa se sploh ne. Pogosto se ustavlja, težje tudi pravočasno opazi ovire in je na splošno manj pozoren na promet. To je posebno nevarno pri prečkanju ceste in med hojo ob njej, pri čemer so pogosti izsiljevanje prednosti in druge nevarnosti. Razširjena uporaba družbenih omrežij je za pešce prav tako tvegano početje. Vse pogostejši prizori ljudi, ki zatopljeni v telefon hodijo po cesti in ne spremljajo dogajanja okoli sebe, so z vidika prometne varnosti še posebej tvegani.
Komentarji