Neomejen dostop | že od 9,99€
»Zdravo, sem Janez, star 43 let, fotr štirih otrok, tak' da imam dost' dela, sicer pa poslanec, zdaj pa tudi kandidat za predsednika republike.« Tako se Janez Cigler Kralj v enem od filmčkov predstavlja na spletni platformi tiktok, ki mu je odprla pot tudi do marsikaterega mlajšega volivca, o čemer smo se lahko prepričali na jesenskem obrtno-kmetijskem sejmu v Komendi, kjer smo ga spremljali minuli konec tedna.
»Najboljši ste, saj ste vendar Komendčan,« ga ogovori očitno sokrajan pri eni od stojnic, z naslednje mu prodajalec reče, da je prav, da kandidira, potem pa se ob njem ustavi gospa, ki mu prijazno pove, da ima njen glas. Vsem seže v roko, pozdravi ga skoraj vsak mimoidoči, mnogi se ustavijo še za trenutek dlje, da pokramljajo. Ali pa, da povedo, kar jih tare.
»Ljudi skrbi, kaj bo z draginjo. Podjetniki in gospodarstveniki se, na primer, sprašujejo, ali jim bo vlada prisluhnila glede kapice na cene energentov. Skrbi pa jih tudi pomanjkanje delovne sile. Čeprav smo tik pred krizo, so podatki o zaposlenosti še vedno zelo ugodni. Da ne dobi kadra, mi je potožil vsak drugi razstavljavec tukaj, hkrati pa jih obremenjuje tudi, da se številni proizvajalci kmetijske opreme iz sosednjih držav poslužujejo izdelave na Kitajskem in jim zato s slovensko proizvodnjo težko konkurirajo.«
Sejem v Komendi, dobrih 15 minut od doma, je bil eden od terenskih obiskov minulega konca tedna. »Naša kampanja se osredotoča na takšne dogodke, v nedeljo je, na primer, še Kozjansko jabolko, na družabna omrežja ter na soočenja in intervjuje.« Pravi, da so si zamislili preprosto kampanjo, ki nagovarja, kar želi sporočiti: več človečnosti, več socialnega čuta in empatije v slovensko politiko. »Naše temeljno izhodišče je, da mora biti delo cenjeno in spoštovano. Neprimerno se mi zdi, da so gospodarstveniki, podjetniki, obrtniki in kmetje včasih izpostavljeni z neprimernimi izjavami tudi najvišjih predstavnikov vlade. Temu se želim upreti. Bom glas vseh, ki ustvarjajo in delajo. Delo mora omogočiti dostojno preživeti. Po drugi strani bi bil rad glas tudi najranljivejših, tistih, ki se čutijo, da nimajo glasu, da niso vključeni v družbo, da se jim nameni mesto v osrednjem delu družbe.«
Edini poudarjam jasne krščansko-demokratske vrednote, kot so svoboda, pravičnost, solidarnost, varnost.
Še eden od ključnih vsebinskih poudarkov, o katerem večkrat govori, je zavzemanje »za nadaljevanje vlaganj v našo varnost in mir«. »To pomeni vlaganje v našo vojsko in obrambno sposobnost ter v skupno evropsko varnost ter tudi v naš veliki prispevek v zvezi Nato. Zdi se mi, da mora biti to jasno.«
Posebnih prireditev v kampanji ne organizirajo. »Veliko sem se srečeval z ljudmi. Kot minister sem najmanj dvakrat že obiskal vso Slovenijo, nekatere dele še večkrat, in tak tempo bi težko ohranil, če bi zdaj hkrati kombiniral obiske in vse druge obveznosti,« razmišlja.
Prednost tega, da ga je predlagala NSi, vidi v tem, da ima v kampanji na razpolago infrastrukturo stranke. »Zelo veliko naredimo sami, od oblikovanja do politične vsebine. Pomaga tudi mreža stranke. Za kreativo pa imamo zunanjega svetovalca, agencijo Arih.« Finančni okvir, o katerem so se dogovorili skupaj s stranko, je do 50.000 evrov.
Ker si posebej želijo priti do mladih volivcev in jih nagovarjati, so postali dejavni na tiktoku. Dosedanji odzivi so, po njihovih opažanjih, zelo dobri. »Objavljamo kratke filmčke. Kar sem se do zdaj glede tega že naučil, je, da je ključno, da se ne pretvarjaš in da so to posnetki, ki pokažejo del ozadja. Ne vsebina soočenja, na primer, ampak, kako me maskerka pripravi na nastop pred kamero. Tudi tako poskušamo vzbuditi politično participacijo mladih.«
Družina je tokrat bolj vključena v kampanjo kot pred državnozborskimi volitvami, ker je funkcija predsednika republike bolj osebno izpostavljena. »Tudi novinarska vprašanja se bolj nanašajo na moj slog življenja, na družino, kar nekaj vprašanj je dobila tudi žena. Vseeno pri svojem političnem delu ne izpostavljam otrok oziroma to storim samo izjemoma. Ko se za to skupaj odločimo, smo na kaki fotografiji skupaj ob intervjuju. Ampak priložnosti, ko se je to zgodilo, ne moremo prešteti niti na prste ene roke.« Žena ga zelo podpira, sodeluje pa toliko, kolikor sama želi.
567.000
ogledov njegovih posnetkov je na tiktoku
Na vprašanje, kakšen rezultat pričakuje 23. oktobra, odgovarja, da zdaj tečejo prvi krog. V kom vidi največjo konkurenco? »Mislim, da smo dobri kandidati in kandidatki. Tudi v medijih analitiki ocenjujejo, da je ena resnejših tekem. Vsak ima močne točke in kakšno šibko. Ne počutim se ogroženega od nikogar, ker mislim, da imam zelo posebno pozicijo – edini namreč poudarjam jasne krščansko-demokratske vrednote, kot so svoboda, pravičnost, solidarnost, varnost. Edini se opozarjam, da ni prav, da želi sedanja vlada zniževati neto plače in zviševati davke. Edini tudi povem, da sem proti spremembam družinskega zakonika, tudi glasoval sem proti, in sicer proti možnosti posvojitve otrok v istospolne partnerske skupnosti. Ker verjamem, da otrok v postopku posvojitve potrebuje idealno skupnost, to je skupnost, v kateri sta navzoča mati in oče. Pravzaprav se mi zdi, da sem edini, ki te pozicije nagovarja,« je komentiral. Iz življenjepisa, objavljenega na njegovi spletni strani, sicer izvemo, da je odraščal z materjo samohranilko, ki je veliko delala, zato je bil veliko sam doma.
Janez Cigler Kralj
Rodil se je leta 1978 na Ravnah na Koroškem, z družino – je oče štirih otrok – živi v Komendi.
Na ljubljanski fakulteti za družbene vede je diplomiral leta 2009, smer politologija – analiza politik in javna uprava.
V NSi je dejaven od leta 2006, najprej je bil tiskovni predstavnik poslanske skupine, od leta 2012 pa kot strokovni sodelavec. Od leta 2008 do leta 2010 je bil asistent predsednika uprave Infonet media, med letoma 2010 in 2012 pa je bil zaposlen na Javnem skladu RS za razvoj kadrov in štipendije.
V tretji Janševi vladi, od marca leta 2020 do začetka junija leta 2022, je bil minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Njegovi posnetki na tiktoku imajo do danes več kot pol milijona ogledov.
Kako odgovarja na pomisleke, da s takimi stališči kot predsednik enega dela prebivalstva ne bi zastopal? »Prav nasprotno. Sam imam močno življenjsko osebno in profesionalno izkušnjo – tudi kot minister in še prej strokovni sodelavec na področju socialnih zadev, trga dela in tako dalje. Najprej moraš poznati, spoštovati in negovati svojo identiteto, da potem lahko spoštuješ tudi druge in drugačne. Iz tega izhaja tudi moje pozicioniranje kot tistega, ki je empatičen, ki ljudi posluša in jih tudi sliši ter ki jasno ve, kaj ljudje pravzaprav potrebujejo. Mislim, da je posebna pozicija tudi to, da poudarjam, da mora biti delo cenjeno, spoštovano in da je treba od svojega dela tudi dostojno živeti.«
Svoj nekdanji resor za delo, družino in socialne zadeve spremlja, a zagovarja stališče, da je treba dati čas novi ekipi, da pokaže rezultate, po katerih bodo sodili njihovo delo. »Gotovo je ta resor še vedno moja ljubezen, nisem pa nikjer aktivno vključen, niti nisem član parlamentarnega odbora za delo, družino in socialne zadeve. Ne zdi pa se mi prav in zdravo za razpoloženje v državi, da imamo občutek, da se dogaja čistka kadrov, ki so sodelovali z mano. Tudi vrhunske kadre, ki so bili na ministrstvu več kot 15 let, z dekreti prestavljajo na urad za oskrbo in integracijo migrantov.«
Kako ga spremljajo besede Mateja Tonina, da ga predlagajo, ker je Anže Logar preveč na levem polu? »Tonin je mislil predvsem na to, da je na desni sredini, kar mi vrednotno nagovarjamo – delo, družina, svoboda, nizki davki, visoke plače –, do našega vstopa v predsedniško tekmo zeval vakuum, ki ga želimo zapolniti. Kot politolog pa se mi ob spremljanju razvoja političnega prostora v svetu zdi, da je delitev na desno in levo že preživeta. Pri volitvah predsednika republike, ki je tako osebna in reprezentativna funkcija, se ljudje sploh ne vedejo po tem blokovskem zaprtem sistemu, ampak glede na osebo. Vesel bom tako glasov z desne kot z leve, če se opredelim v klasičnem smislu.«
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji