Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Kako Slovenski državni gozdovi kupujejo terence

Nenavadno javno naročilo. Slovenski državni gozdovi obnavljajo vozni park
Policija je 25 Toyotinih terenski vozil kupila postopno. FOTO: Tomi Lombar
Policija je 25 Toyotinih terenski vozil kupila postopno. FOTO: Tomi Lombar
22. 8. 2018 | 10:00
22. 8. 2018 | 10:30
4:40
Slovenski državni gozdovi so z javnim naročilom iskali ponudnika za nakup 37 terenskih vozil. Ker v družbi niso prejeli nobene ponudbe, bodo razpis septembra ponovili. Z javnim naročilom so za okoli 92.000 evrov že kupili štiri poltovornjake znamke Toyota. Medtem ko kočevska družba naenkrat kupuje 37 terenskih vozil, je policija 25 Toyotinih terenski vozil kupila postopno.

Družba Slovenski državni gozdovi (SIGD), ki upravlja okoli 235.000 hektarov oziroma petino vseh gozdov pri nas, je začela delovati po ukinitvi gozdarskih koncesij julija leta 2016. Kočevska družba v državni lasti z 204 zaposlenimi je junija prek javnega naročila, razdeljenega v tri sklope, iskala ponudnike, ki bi dobavili 37 enakih terenskih vozil s štirikolesnim pogonom in štiri poltovornjake (»pick-upe«). Ker se na razpis za prvi sklop, torej za nakup kar 37 terenskih vozil, ni prijavil nihče, so se v družbi pod vodstvom Zlatka Ficka odločili, da bodo »opravili raziskavo trga in predvidoma septembra spet objavili javno naročilo«.

Za dobavo štirih poltovornjakov v skupni vrednosti 91.714 evrov so pred dnevi že izbrali ljubljanski Toyota center. Trije poltovornjaki so namenjeni za prevoze dizelskega goriva na delovišču, četrti pa je za mobilni geomehanski laboratorij oddelka za gozdno gradbeništvo, pravijo v SIGD. In kdo bo upravljal nova terenska vozila? »V družbi je 105 delavcev, ki delo opravljajo izključno na terenu. Vozila so namenjena za te delavce, ki opravljajo osnovne dejavnosti za naročnika, to je za gospodarjenje z državnimi gozdovi na celotnem območju Slovenije v obsegu 234.986 hektarov gozdov,« pravijo v SIGD.


Kaj vse je zmotilo zainteresirane ponudnike


Iz objavljene dokumentacije na portalu javnih naročil je razvidno, da so ponudniki kočevski družbi očitali, da je 90-dnevni rok za dobavo terenskih vozil prekratek, saj bo 1. septembra začela veljati nova zakonodaja merjenja emisij in navajanja porabe za vozila po tako imenovani metodologiji WLTP. To posledično pomeni, da so vsi proizvajalci vozil prisiljeni v zamenjavo motorjev, pravi eden od zainteresiranih ponudnikov. Na vprašanje, ali dobavni rok lahko podaljšajo, so v SIGD odgovorili, da »zaradi zagotavljanja nujne sanacije vetroloma v državnih gozdovih in posledičnega povečanega obsega dela dobavnega roka ne morejo podaljšati«.

Ker so v javnem naročilu tudi zahtevali, da je referenčni pogoj za zainteresirane ponudnike vsaj ena dobava terenskih vozil s štirikolesnim pogonom v skupni vrednosti 600.000 evrov (z DDV), je enega od ponudnikov to zmotilo. Ta meni, da bi moral naročnik znižati vrednost reference, češ da gre za diskriminatorni pogoj. »Takšno vrednost reference namreč izpolnjuje zgolj en dobavitelj v Sloveniji,« je zapisal eden izmed ponudnikov.
 

Ocenjene vrednosti razpisa ne razkrivajo


Ker imajo v poslovnem načrtu družbe za nakup terenskih vozil rezervirana sredstva in ker jih kupujejo z davkoplačevalskim denarjem, smo prosili, naj razkrijejo ocenjeno vrednost naročila. A v družbi zatrjujejo, da jim tega ni treba razkriti. »Če naročnik vnaprej razkrije sredstva, ki jih ima zagotovljena za določeno javno naročilo, potem potencialni ponudniki lahko špekulirajo in oddajo ponudbe po višji ceni, kot bi jih sicer, če ne bi vedeli, kolikšna sredstva ima naročnik zagotovljena v poslovnem načrtu.« V voznem parku imajo 37 vozil. Gre za vozila, ki so bila z delitveno bilanco sklada kmetijskih zemljišč in gozdov prenesena na družbo

Dvajset novih vozil, ki so jih lani kupili prek dveh javnih naročil, zaposleni uporabljajo izključno za službene namene. Dve osebni vozili, ki jih imajo v najemu, pa za službene namene uporabljata člana poslovodstva. Eno vozilo najema direktor Zlatko Ficko, ki je ob imenovanju na funkcijo izjavil, da je bil že čas, da tudi on enkrat pride v nebesa. Drugo vozilo pa uporablja finančni direktor Dejana Kaisersbergerja.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine