Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Izjemno kratek direktorski mandat

Barbaro Juršič po desetih dneh spet zamenjala Natalija Polenec. Staš Ravter tudi uradno na čelu ljubljanske Opere in baleta.
<strong>Natalija Polenec</strong> verjame, da je za vodenje Tehniškega muzeja bolje usposobljena kot Barbara Juršič, ki jo je za direktorico imenoval minister. Foto Uroš Hočevar
<strong>Natalija Polenec</strong> verjame, da je za vodenje Tehniškega muzeja bolje usposobljena kot Barbara Juršič, ki jo je za direktorico imenoval minister. Foto Uroš Hočevar
12. 2. 2020 | 06:00
12. 2. 2020 | 09:06
3:45
Le deset dni je Barbara Juršič opravljala funkcijo direktorice Tehniškega muzeja Slovenije (TMS). Nataliji Polenec, ki je od oktobra lani muzej vodila kot vršilka dolžnosti direktorice, je uspelo z vlogo za upravni spor, saj je sodišče odločbo ministra za kulturo Zorana Pozniča začasno zadržalo.

»Prejšnji teden sva z Barbaro Juršič izvedli primopredajo poslov, danes sva postopek ponovili, le da sem funkcijo vršilke dolžnosti direktorice spet prevzela jaz«, je dejala Natalija Polenec. Po njenih besedah je zadeva res zelo nerodna, a prepričana je, da Juršičeva ne izpolnjuje v razpisu zahtevanih pogojev glede izobrazbe, poznavanja dela muzeja in vodstvenih izkušenj, zato se je po posvetu s pravniki tudi odločila za tožbo.


Ministrstvo zadeve ne komentira


Juršičeva je diplomirala iz španskega in francoskega jezika s književnostjo ter magistrirala in doktorirala na klasični univerzi v Lizboni iz romanskih študij s specializacijo v portugalski književnosti. Je priznana prevajalka in izjemna poznavalka portugalskega nobelovca Joséja Saramaga, prevedla je tudi vsa njegova dela, minister Zoran Poznič pa naj bi se po neuradnih informacijah zanjo odločil zaradi zelo domiselne vizije delovanja tehničnega muzeja v prihodnjih petih letih.

Polenčeva ne dvomi, da Juršičeva formalnih pogojev za direktorsko funkcijo ne izpolnjuje, to naj bi dokazovali tudi odločitvi sveta in strokovnega sveta zavoda. Oba sta podporo namenila Polenčevi, nihče od drugih treh prijavljenih kandidatov, vključno z Juršičevo, pa po mnenju članov obeh svetov »ne ustreza razpisnim pogojem«.

Na ministrstvu dajejo glede tega le malo informacij. »Upravno sodišče je ugodilo zahtevi Natalije Polenec po izdaji začasne odredbe oziroma začasno zadržalo pravno učinkovanje odločbe o imenovanju dr. Barbare Juršič za direktorico javnega zavoda Tehniški muzej Slovenije. Zaradi postopka, ki poteka na upravnem sodišču, ministrstvo za kulturo ne bo komentiralo zadev, ki se nanašajo na vodenje tega zavoda, se bo pa na sklep sodišča pritožilo.«


Postopek se lahko zavleče


To verjetno pomeni nadaljevanje dolgotrajnih postopkov. Ministrstvo je že zelo zamujalo z objavo razpisa, vlada v odstopu opravlja le tekoče posle, zelo verjetno bo funkcijo kmalu prevzel nov minister, odločanje na upravnem sodišču pa lahko glede na dosedanje izkušnje traja ne le nekaj mesecev, ampak celo nekaj let.

Prav zato se je Polenčeva tudi odločila za upravni spor in uveljavitev začasne odredbe o imenovanju Juršičeve, saj bi bila po njenih besedah brez te odločitve po nekaj mesecih ali letih v primeru zanjo ugodne razsodbe sodišča deležna le »moralnega zadoščenja«. Ob tem dodaja, da nikakor ne želi podaljševati njenega statusa vršilke dolžnosti direktorice, želi si le, da bi bili postopki čimprej zaključeni in sicer na korekten način in v skladu s formalnimi zahtevami za zasedbo tega delovnega mesta.

Sicer pa so v preteklih tednih potekale tudi polemike o imenovanju direktorja v nekaterih drugih javnih zavodih. Odločitve o Moderni galeriji – po neuradnih informacijah naj bi si naproti stali dosedanja direktorica Zdenka Badovinac in na ministrstvu za kulturo zaposlena Jadranka Plut – minister še ni sprejel, zato pa je bil Staš Ravter pred kratkim tudi uradno imenovan za direktorja ljubljanske Opere in baleta.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine