Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Dela na trasi drugega tira privedla do odkritja velike kraške jame

Jamarji predvidevajo, da gre za večji jamski sistem. Za zdaj so prišli do širokega brezna na globini 130 metrov.
FOTO: Facebook/DRP Škofja Loka
FOTO: Facebook/DRP Škofja Loka
STA
30. 8. 2022 | 09:51
30. 8. 2022 | 12:51
2:36

Na trasi drugega tira pri Lokvi v občini Sežana so med deli odkrili novo veliko jamo, jamarji pa predvidevajo, da gre celo za večji jamski sistem. Kot je na svojem profilu na facebooku zapisal jamar Jaka Jakofčič, so se ustavili v širokem breznu na globini 130 metrov, saj jim je za spust zmanjkalo vrvi, velik prepih pa nakazuje na obsežno najdbo.

Glavni pobudnik za akcijo je bil Inštitut za raziskovanje krasa pri Znanstveno-raziskovalnem središču Slovenske akademije za znanost in umetnost (ZRC SAZU), ki skrbi, da so odkrite jame pri takih posegih v naravo pravilno sanirane.

FOTO: Facebook/DRP Škofja Loka
FOTO: Facebook/DRP Škofja Loka
Iz projektnega podjetja 2TDK so sredi julija sporočili, da so doslej med gradnjo naleteli na že 21 kraških jam, pri tem pa dodali, da odkritja za zdaj ne vplivajo na rok izgradnje projekta.

Kraške jame so ena največjih neznank, so zapisali na 2TDK in pojasnili, da so vse jame doslej odkrili pri predoru Lokev.

»Nekatere so dovolj velike, da je mogoče vanje priti brez plezalne ali druge tehnične opreme, najdaljši stalaktiti so dolgi tudi en meter. Sicer pa na podlagi izvedenih geofizikalnih meritev pričakujemo, da bomo ob gradnji drugega tira našli približno deset večjih in približno sto manjših jam, ki jih bomo poskušali ohraniti v čim večjem številu,« so zapisali v podjetju.

Odkritja za zdaj ne vplivajo na potek gradnje 

Jame ob odkritju po pojasnilih projektnega podjetja raziščejo, izmerijo in dokumentirajo strokovnjaki krasoslovci z Inštituta za raziskovanje krasa. Ti predlagajo ukrepe, ki jih skladno s protokolom potrdijo na novogoriški območni enoti Zavoda za varstvo narave.

Odkritja jam sicer za zdaj ne vplivajo na rok izvedbe drugega tira med Divačo in Koprom, bi pa lahko odkritje kraškega pojava velikih dimenzij zaustavilo gradnjo za dalj časa. »Inženirje najbolj skrbi, da bi naleteli na kraško jamo, ki bi zahtevala mostno konstrukcijo,« so zapisali.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine