Ljubljana – Vrednotnice, ki so jih potrošniki
prejeli od turističnih agencij za odpovedana potovanja zaradi epidemije koronavirusa, je mogoče unovčiti za katerikoli turistični paket agencije, ne le odpovedanega. Nekatere agencije so na dobropis strankam namreč napisale, da ga je mogoče uporabiti le za enako potovanje.
Bralcu, ki je zaradi pandemije ostal brez letovanja v Turčiji, so v eni večjih turističnih agencij v skladu z zakonom za blažitev posledic epidemije izdali vrednotnico, na kateri je zapisano, da se »uporablja za plačilo istovrstne storitve zaradi odpovedi in se njen namen lahko spremeni izključno ob pisni potrditvi izdajatelja«. Po naknadnem poizvedovanju, kaj to pomeni, so mu odgovorili, da je prejeti dobropis namenjen predvsem letovanju na mediteranski destinaciji, če pa bi ga hotel uporabiti za drugačno letovanje, naj jim to sporoči s konkretno ponudbo in bodo preverili možnosti. Bralec s tem ni zadovoljen in pravi, da je ves čas razumel, da bo to mogoče porabiti za katerokoli storitev agencije. »Ne vem niti, kdaj bo sploh mogoče iti v Turčijo, niti to, ali bi zdaj v teh razmerah tja šel, zato bi raje imel možnost izbiranja, če denarja že ne morem dobiti vrnjenega,« pravi sogovornik.
Dve leti za unovčitev
Izdajo vrednotnic je omogočil interventni zakon, ki torej predvideva, da turistične agencije za potovanja, ki so odpadla zaradi izrednih okoliščin pandemije, namesto vračila denarja lahko izdajo vrednotnice, ki jih je mogoče porabiti v dveh letih. Če potrošnik izdane vrednotnice ne unovči v 24 mesecih od izdaje, lahko v dveh tednih po preteku tega obdobja od organizatorja potovanja zahteva, da mu v 14 dneh od prejema zahtevka vrne znesek, na katerega se glasi vrednotnica. Zakon torej nikjer ne navaja, da jo je treba unovčiti za povsem enak turistični aranžma, ampak da se porabi pri isti turistični agenciji.
Ponekod je sprememba destinacije mogoča le s soglasjem agencije.
Vračilo denarja mogoče v 12 mesecih po koncu epidemije.
Hkratno vračilo vsem bi bilo za agencije preveliko breme.
V turistični agenciji našega bralca so nam povedali, da je zakon jasen in da je vrednotnico mogoče uporabiti za vso njihovo ponudbo, a hkrati priznavajo: »Ljudi spodbujamo, da vrednotnico izkoristijo za podobna potovanja, kakršna so načrtovali, če tega ne želijo, pa brez težav odobrimo drug paket.«
Ponudba odvisna od agencije
Da je zakon jasen in da je vrednotnico mogoče porabiti za katerokoli storitev, potrjuje tudi generalni sekretar Združenja turističnih agencija Slovenije
Mišo Mrvaljević. Potrošnik je pri tem seveda omejen s ponudbo posameznih agencij, ki je ponekod bolj, drugod manj velika.
»Ljudi spodbujamo, da vrednotnico izkoristijo za podobna potovanja, kot so jih načrtovali, če tega ne želijo, pa brez težav odobrimo drug paket.«
Turistična agencija
Potrošnik lahko po zakonu izdano dobroimetje sicer tudi zavrne, v tem primeru mu mora organizator potovanja vsa plačila vrniti v 12 mesecih po razglasitvi prenehanja epidemije. Vračilo denarja sicer predvideva tudi zakon o varstvu potrošnikov, a ker bi bilo hkratno vračilo vsem strankam preveliko breme za turistične agencije, je vlada na predlog panoge sprejela omenjeno rešitev.
Komentarji