Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Črna kronika

Pred nesrečo več oseb opustilo predpisane varnostne protokole

Znana prva varnostna priporočila, do konca preiskave sta v skladu z zakonom v suspenzu čuvaj in progovni prometnik.
Nesreča se je zgodila na železniški progi med Postojno in Prestrankom pri starem prehodu Rakitnik. FOTO: Dejan Javornik
Nesreča se je zgodila na železniški progi med Postojno in Prestrankom pri starem prehodu Rakitnik. FOTO: Dejan Javornik
STA
15. 1. 2024 | 19:36
15. 1. 2024 | 19:37
3:40

Preiskovalni organ v železniškem prometu ministrstva za infrastrukturo je podal prva varnostna priporočila. Preiskava nesreče sicer še poteka, do zdaj pa so ugotovili, da več udeleženih oseb neposredno pred nesrečo ni izvedlo predpisanih varnostnih protokolov, so za STA sporočili z ministrstva. Še vedno poteka tudi predkazenski postopek policije.

Konec decembra se je namreč na železniški progi med železniškima postajama Postojna in Prestranek, pri železniškem prehodu Rakitnik, zgodila železniška nesreča, pri čemer je potniški vlak povozil skupino delavcev Slovenskih železnic, ki so na progi izvajali dela. Na kraju sta dva delavca zaradi poškodb umrla, dva pa sta bila huje poškodovana. Slednja sta že v domači oskrbi, so za STA pojasnili na Slovenskih železnicah.

Preiskava nesreče bo trajala vse do izdaje končnega poročila, je za STA pojasnil glavni preiskovalec železniških nesreč in incidentov Daniel Lenart. Preiskovalni organ preiskuje vzroke nesreče, z namenom da nato izda priporočila vpletenim podjetjem, da v bodoče do podobnih nesreč ne bi več prihajalo, je dodal.

V petek je preiskovalni organ ministrstva upravljavcu javne železniške infrastrukture SŽ-Infrastruktura ter podjetju SŽ-VIT, ki izvaja upravljanje z vlečnimi vozili SŽ-Potniški promet in SŽ-Tovorni promet, izdal prva varnostna priporočila.

Glede na dejstvo, da protokoli v podzakonskih aktih predpisujejo varovanje progovne delovne skupine z več varovali, ki pa slonijo izključno na človeških faktorjih, je mogoče z gotovostjo trditi, da so za nesrečo odgovorni človeški faktorji, je zapisal. »Med preiskovalnimi postopki, ki so bili opravljeni do sedaj, je bilo ugotovljeno, da več udeleženih oseb neposredno pred nesrečo ni izvedlo predpisanih varnostnih protokolov,« je pojasnil.

Vzporedno z varnostno preiskavo preiskovalnega organa ministrstva poteka tudi predkazenski postopek, ki ga usmerja državno tožilstvo.

S Policijske uprave Koper so za STA sporočili, da sta na kraj nesreče, ki so ga zavarovali policisti, prišli tudi državna tožilka in preiskovalna sodnica, ki je odredila določena preiskovalna dejanja in prepustila ogled kriminalistom.

Pri ogledu so sodelovali še preiskovalec železniških nesreč, forenzični strokovnjaki Nacionalnega forenzičnega laboratorija in obducentka Inštituta za sodno medicino. Na kraju dogodka so zbrali potrebna obvestila. Tekom predkazenskega postopka nadaljujejo zbiranje obvestil, dokumentacije in drugih podatkov. Predkazenski postopek se nanaša na preiskavo suma storitve kaznivega dejanja ogrožanja posebnih vrst javnega prometa, so pojasnili na PU Koper.

Na Slovenskih železnicah pa so za STA pojasnili, da bodo do konca januarja znani tudi rezultati internega nadzora. Do konca preiskave sta v skladu z zakonom v suspenzu čuvaj in progovni prometnik, so še potrdili.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine