Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Komentarji

Zadnje svarilo pred katastrofo

Morja ne dobiš zlahka, ga pa, kot vse kaže, zlahka zapraviš. In koliko stane morje?
Karikatura: Marko Kočevar 
Karikatura: Marko Kočevar 
27. 6. 2019 | 06:00
2:36
Verjetno mnogi še danes niso povsem dojeli, kaj se je zgodilo v vasici, nedaleč od taborske cerkvice z znamenitim Mrtvaškim plesom v Hrastovljah. »Če bi hoteli nesrečo zrežirati, da bi bila tako opozorilna, kot je bila na pomenljivi dan državnosti, je ne bi mogli bolje. Lahko bi se vagoni zvalili na vasico, lahko bi šteli mrtve, lahko bi počilo v predoru in bi ga morali popravljati več mesecev, lahko bi steklo vseh 1500 ton goriva in bi lahko le pozabili na eno leto turistične sezone v regiji, ki ustvari petino tujskega turističnega prometa v državi (torej petino od 2,5 milijarde evrov),« nam je včeraj našteval najboljši poznavalec proge in dodal: »To je bilo zadnje svarilo pred katastrofo, imeli smo srečo.«

Se mora v tej državi res zgoditi katastrofa, da razumemo, na kako ozkem in strmem robu plešejo predstavniki ljudstva? Vprašajte Janka Severja s Črnega Kala, kaj že več let pridiga zakrknjenim ozkosrčnežem, ki ne razumejo sveta, zakaj je treba takoj zgraditi sodobno železniško povezavo Slovenije z morjem. Vprašajte ga, ali je morda kaj rekel o kerozinu, ki ga vozijo za letališča v Budimpešto, na Dunaj, Brnik in še kam. Ali je kdaj rekel o tem, da bo slovenska Istra ostala brez vode, da gori gozd na Kraškem robu, da so ljudje v strahu. Pustimo vnemar na stotine turističnih milijonov, na stotine logističnih milijonov, ki jih vsako leto pridelajo od Dragonje do Ankarana. Povejmo kaj tudi o okolju in vodi, ki je ima Slovenija preveč, njena Istra pa daleč premalo. Sedanji tir je speljan čez prvo in drugo vodovarstveno območje, v velikem delu čez tretje vodovarstveno območje, načrtovani novi tir pa v le manjšem delu poteka po robu tretjega vodovarstvenega območja. Tam je nova proga umeščena v vodotesno predorsko cev (prvi in drugi predor), vsi drugi predori pa bodo zgrajeni tako, da se v primeru podobnih nesreč (ali pri gašenju požarov) strupene tekočine prek lovilcev olj zbirajo v vodotesne zadrževalne bazene.

Kdo je kriv, da Slovenija še ni primerno povezana z morjem? Jezni domačini so prepričani, da bi krivcem morali soditi. Morja ne dobiš zlahka, ga pa, kot vse kaže, zlahka zapraviš. In koliko stane morje?

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine