Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

Memento umori, prvič in drugič

Kriminalni romani v najstniški vsakdan sredi 80. let niso prišli samoumevno, bili so na slabem glasu in v slovenščino se jih je prevajalo malo.
Simon Popek. FOTO: Ermin Međedović
Simon Popek. FOTO: Ermin Međedović
17. 1. 2024 | 05:00
6:47

V nadaljevanju preberite:

Knjiga z asketsko oblikovano modro naslovnico že celo večnost ni dosegljiva nikjer, zato sem jo dolgo časa nosil v spominu kot neberljivo in neprebavljivo čobodro. Najstniku teoretska latovščina pač ni imponirala, sploh pa ne obsežen spremni tekst obeh urednikov, ki sta (kar sem spoznal šele pozneje) briljirala z dialektičnim materializmom in marksizmom, brez katerega v akademskem svetu takrat očitno šlo. Vero v tedaj še uveljavljajočega se sourednika Žižka so mi vrnile šele njegove spremne besede k romanom črne serije, v katerih je posamezne avtorje in romane v hitrih obrisih postavil v kontekst. Razodetje je bilo silovito: pa saj Žižek zna pisati! Razumljiv je celo petnajstletnikom! Zdaj vem, zakaj krimiči niso zgolj potrošna roba in jih je mogoče primerjati s klasično literaturo 19. stoletja. Memento umori, izvirnik, so pač nastajali v duha časa, v svoji teoretski preobteženosti pa še zdaj delujejo rahlo komično; pazite na pričujoči močnikovsko-žižkovski pasus: »Za ontologistično obrazlago je detektivski roman s svojim gnoseologizmom in z naivno vnaprejšnjo porazdelitvijo eksistencialnih vlog le trivialna regresija ali kvečjemu odpadni proizvod velikega izročila. Vseeno bi veljalo preskusiti, ali je detektivko mogoče navezati na literaturo z gnoseološko problematiko, ki bi jo bilo seveda mogoče speljati na problematiko eksistencialnih drž

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine