Neomejen dostop | že od 9,99€
Album Desetina resnice skupine Vsemag (2024) je za slovenski prostor izredno zanimiv poskus pristnega eksperimentiranja: ne izzveni namreč v neslušljivost ali živčnost, ampak kljub eksperimentiranju in šumom najrazličnejših vrst deluje – prijetno. Običajno glasbeni albumi (ali skladbe) nastanejo tako, da se v skupini izoblikujejo ideje, te se zvadi, skladbo »napiše«, morda celo preizkusi na več nastopih, nato pa se odpravi v studio, kjer sicer mnoge skladbe dobijo novo obliko, a ohranijo vsaj svojo osnovno zasnovo.
Razvoj možnosti, ki jih ponuja studio, je sredi prejšnjega stoletja začel ponujati tudi obratno možnost: glasbeniki pridejo v studio in poskusijo narediti »nekaj«: pri tem igrata vlogo znanje in naključje, studio pa skuša uspelo in posneto naključje spremeniti v nov inštrument. Tako so nastajali mnogi težje slušljivi, pa tudi nekateri izjemno znani albumi Briana Ena, Roberta Frippa, Davida Bowieja, Talking Headsov in drugih – ob njih pa se je razvijala tudi tehnika in filozofija takšnih ustvarjalnih postopkov.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji