Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

(KOLUMNA) Scvrti možgani in zaklepanje ušes

Vsak od nas si bo moral znati zgraditi svoj analogni samostan.
Kozma Ahačič, dr. slovenistike, urednik portala Fran in raziskovalec. FOTO: Ermin Međedović/Delo
Kozma Ahačič, dr. slovenistike, urednik portala Fran in raziskovalec. FOTO: Ermin Međedović/Delo
12. 12. 2024 | 05:00
6:50

V nadaljevanju preberite:

Album Desetina resnice skupine Vsemag (2024) je za slovenski prostor izredno zanimiv poskus pristnega eksperimentiranja: ne izzveni namreč v neslušljivost ali živčnost, ampak kljub eksperimentiranju in šumom najrazličnejših vrst deluje – prijetno. Običajno glasbeni albumi (ali skladbe) nastanejo tako, da se v skupini izoblikujejo ideje, te se zvadi, skladbo »napiše«, morda celo preizkusi na več nastopih, nato pa se odpravi v studio, kjer sicer mnoge skladbe dobijo novo obliko, a ohranijo vsaj svojo osnovno zasnovo.

Razvoj možnosti, ki jih ponuja studio, je sredi prejšnjega stoletja začel ponujati tudi obratno možnost: glasbeniki pridejo v studio in poskusijo narediti »nekaj«: pri tem igrata vlogo znanje in naključje, studio pa skuša uspelo in posneto naključje spremeniti v nov inštrument. Tako so nastajali mnogi težje slušljivi, pa tudi nekateri izjemno znani albumi Briana Ena, Roberta Frippa, Davida Bowieja, Talking Headsov in drugih – ob njih pa se je razvijala tudi tehnika in filozofija takšnih ustvarjalnih postopkov.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Aktualne in poglobljene vsebine, ki vam pomagajo razumeti svet – za 14,99 EUR na mesec!
NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine