Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

Hvalnica vlakom

Zanimivo pa je, da posebno prostorskost vlaka zares izkusimo samo takrat, ko je vlak členjen na kupeje in hodnik.
Na vlaku med Davosom in Klostersom. FOTO: Jure Eržen/Delo
Na vlaku med Davosom in Klostersom. FOTO: Jure Eržen/Delo
23. 9. 2021 | 06:00
6:17

V nadaljevanju preberite:


To posebnost vlakov so dobro izkoristili literati in filmski ustvarjalci. Émile Zola (Človek zver) Agatha Christie (Umor na Orient ekspresu) in Michel Butor (Modifikacija) so napisali sijajne romane, ki se večinoma dogajajo na vlaku. Podobno je pri filmu: pomislimo na Hitchcockov Tujca na vlaku. Zakaj je vlak tako hvaležen dogajalni prostor? Prvič, ker je dovolj prostoren, da se na njem lahko zgodi tih umor ali usodno srečanje z neznancem. Drugič pa zato, ker je izoliran od preostalega sveta. Ker se vlak premika, vanj ne morejo takoj poseči policisti, prav tako ga ni mogoče varno zapustiti. Vlak je ločen od reda zunanje stvarnosti, od stabilnosti domov, policijskih postaj in sodišč. Potniki ne morejo računati na pobeg ali zunanjega rešitelja; v razmiku med dvema postajama so ujeti v dogajanje na vlaku, torej v zaplet knjige ali filma.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine