Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

(De)konstrukcija mita

Če se opredeljujemo le med tistima dvema najočitnejšima poloma, se opredeljujemo za preteklost in njene konflikte.
Freske je v interieru naslikal sam Le Corbusier, vendar proti volji arhitektke. FOTO: arhiv Cape Moderne
Freske je v interieru naslikal sam Le Corbusier, vendar proti volji arhitektke. FOTO: arhiv Cape Moderne
22. 9. 2021 | 06:00
7:07

V nadaljevanju preberite:


Pri prenovah arhitekturne dediščine se postavlja veliko zanimivih vprašanj. Strokovne smernice narekujejo, naj prenova povrne izvorno stanje stavbe, če le raziskave omogočajo pridobitev zanesljivih izsledkov.

Toda kaj je izvorno stanje v večdesetletni ali večstoletni zgodovini? Vračanje na izhodiščno točko pomeni tudi zanikanje stanja, kakršno je morda zaznamovalo več generacij. Kako so odločitve, kaj ohraniti in kaj izbrisati, povezane z aktualnim duhom časa?

Pomenljiva je letos končana prenova vile E-1027, mojstrovine, ki sta jo v letih 1926–1929 na francoski obali zgradila Eileen Gray in investitor, romunski arhitekt Jean Badovici, njena takratna ljubezen. Posvetilo njuni zvezi je izraženo tudi v imenu hiše (E za Eileen, 10 za J, 2 za B in 7 za G – glede na mesta črk v abecedi). Kmalu po zgraditvi vile sta se kot ljubimca razšla, v vili pa sta vseeno bivala še nekaj poletij, dokler ni Eileen Gray leta 1934 končala lastne hiše v Parizu.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine