Medtem ko v izložbah letos jeseni ni mogoče prezreti vzorčastih bluz, ki tako zelo spominjajo na najbolj značilne kose legendarnega
Giannija Versaceja, je njegova
modna hiša natanko 40 let po ustanovitvi doživela enega največjih mejnikov v zgodovini delovanja. Enaindvajset let po Giannijevem umoru je modno cesarstvo v pretežno družinski lasti za okoli 1,8 milijarde evrov postalo del holdinga ameriškega oblikovalca
Michaela Korsa.
Medtem ko so že nekaj časa krožile govorice o prodaji (kot drugega kupca so omenjali
Tiffany & Co.), je bolj resna novica zakrožila predvčerajšnjim, na zadnji dan milanskega modnega tedna. To je mnoge njihove oboževalce spravilo v obup. »Ne dopustite, da Kors kupi katerikoli delež Versaceja. Uničil ga bo. On ga bo ubil ... To bo ena najhujših stvari za visoko modo ... Gianni ni umrl za to ...« so bila le nekatera od jasno izraženih nasprotovanj na twitterju.
Dosedanja kreativna direktorica in podpredsednica družbe
Donatella Versace je včeraj dejala, da je prodaja »nadvse vznemirljiv trenutek, tako lahko znamka doseže svoj potencial«. Direktor Michaela Korsa
John Idol pa je zagotovil, da bo Donatella še naprej vodila kreativno vizijo podjetja in da bodo med drugim število Versacejevih trgovin povečali z 200 na 300.
Poleg Michaela Korsa je bilo do zadnjega v igri podjetje Tiffany & Co. FOTO: Reuters
Utrditev v svetu prestiža
Po pisanju
Bloomberga se bo Korsu, ki najbolj slovi po torbicah in prisega na predvidljivo sodobno eleganco, investicija poplačala, saj se bodo z Versacejem utrdili v visoki modi. Prvi korak v to smer je Kors storil z lanskim nakupom prestižne znamke čevljev Jimmy Choo za dobro milijardo evrov. Tako čevlji kot oblačila in modni dodatki Versacejevih linij za nekajkrat presegajo cene Korsovih izdelkov, ki slovi kot prestiž, ki si ga je mogoče privoščiti. Cene segajo od 70 evrov za krilo do 500 dolarjev za plašč, cene Versacejevih oblačil pa se pri 230 evrih za kratko majico šele začenjajo in se s kosi, primernimi za na rdečo preprogo, povzpenjajo vse do 10.000 evrov. Med Korsovimi prihodnjimi resnejšimi tekmeci pa navajajo celo konglomerata LVMH in Kering ter švicarski holding Richemont, ki so lastniki znamk, kot so Cartier, Dior, Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Louis Vuitton in Fendi.
Na današnji prelomen dan je Donatella oblekla prepoznaven kos modnega imprerija Versace. FOTO: Reuters
Štirideset let na sceni
Modna hiša Versace prav letos slavi 40. leto delovanja. Ustanovil jo je Gianni Versace, sin šivilje z revnega juga, ki je v modni posel pritegnil tudi starejšega brata Santa in mlajšo sestro Donatello. Pred tem je delal za različne znamke, tudi precej znano Byblos, konec 70. let pa s svojo prvo modno revijo konfekcijske mode za ženske v Palazzo della Permanente v Milanu stopil na samostojno pot. V naslednjih dveh desetletjih je italijansko modo osvobodil konformizma ter ji podaril domišljijo in ustvarjalnost.
Bil je sinonim za barvito razkošje 90. let, podpisano z značilnimi antičnimi vzorci, glavo Meduze in zlatimi detajli, enačaj za kičast slog, ki je vzbujal prezir in hkrati premogel nekaj, kar je pritegnilo tudi tiste, ki ga niso marali. Versacejev slog s seksapilno mešanico rokenrola in visoke mode je bil v marsičem prelomen, še posebno zaradi kombiniranja različnih tkanin in materialov. Modni tisk ga razglaša za prvega modnega oblikovalca, ki je modo povezal s svetom glasbe oziroma rokom. Na svetovni popkulturni sceni je imel tudi mnoge osebne prijatelje, med njimi Eltona Johna, Princea, Madonno in princeso Diano, ki jih je tudi oblačil. Mnoge njegove kreacije so se vpisale v modno zgodovino. Svetlomodro obleko z bogatim svetlečim pošitim zlatim in turkiznim okrasjem, oblikovano za princeso Diano, so na dražbi prodali za kar 200.000 dolarjev, čeprav je bila ocenjena le na 60.000 do 80.000 dolarjev.
Versacejevi zaposleni v Milanu so danes takole čakali na veliko novico. FOTO: Reuters
Po njegovem umoru leta 1997 je njegovo kreativnost nadaljevala in nadgrajevala Donatella Versace. Imidž znamke je utrjevala predvsem z oprijetimi oblekah s seksualnim nabojem, pogosto živih barv ter zlatimi dodatki, svojimi interpretacijami tistih legendarnih bratovih iz začetka 90. let, ki so jih nosile slavne supermanekenke
Linda Evangelista, Cindy Crawford, Naomi Campbell in
Christy Turlington. Med zaprisežene oboževalke Donatellinih kreacij pa so Kardashianov klan, družina Beckham ter ameriška pevka in igralka
Nicki Minaj, Donatelli pa samo na twitterju sledi 3,5 milijona oboževalcev.
Čeprav se tudi Michael Kors lahko pohvali, da je oblekel nekatere slavne zemljanke, med drugim prvi dami
Michelle Obama in
Melanio Trump ter igralko
Jennifer Lawrence in pevko
Taylor Swift – sodelovali so tudi s kitajsko igralko in pevko
Yang Mi, da bi si prepoznavnost utrdili na Kitajskem oziroma v Aziji, kjer so samo lani odprli 24 novih trgovin –, se zdi ime Michael Kors vesoljna leta od Versaceja. Kajti oblačila Meduze so imela vedno dovolj avtorskega podpisa, da jih ni bilo mogoče pripisati nikomur drugemu.
Prevzemi italijanskih modnih hiš
Prva pomembna italijanska znamka, ki je od 90. let prešla v lastništvo zunaj meja Italije, je bil milanski Fiorucci, ki ga je kupila vodilna družba japonske oblačilne industrije Edwin International. V naboru francoskega luksuznega imperija Kering, ki je v lasti Francois-Henryja Pinaulta, so v naslednjih letih končali Gucci ter slavni znamki čevljev oziroma usnjenih izdelkov Sergio Rossi in Bottega Veneta ter Brioni, star rimski modni atelje in simbol elegance Made in Italy. Luksuzni konglomerat LVMH Bernarda Arnaulta se je leta 2000 polastil modnih hiš Emilio Pucci in Fendi, pred sedmimi leti še draguljarske hiše Bulgari, za katero so odšteli kar 4,3 milijarde evrov. Valentino Fashion Group (in nižjecenovna linija M Missoni) pa je leto zatem romal v roke katarske družbe Mayhoola for Investments. Po prodaji Versaceja na globalnem trgu ostaja le še nekaj velikih modnih imen, med njimi Chanel, Giorgio Armani, Burberry, Prada, Ferragamo in Moncler, ki jih niso prevzeli mogotci, ki zbirajo luksuzne znamke oziroma finančni skladi.
Komentarji